بازیگر سرشناس هالیوود نگران است که شاید به دلیل شرایط جدید، فیلمسازی سنتی در معرض خطر باشد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، لئوناردو دی کاپریو در مراسم افتتاحیه فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» که با شرکت عوامل فیلم برگزار شد به خبرنگارها گفت که فکر میکند سرویس استریمینگ موجب به خطر افتادن فیلمسازی سنتی شود.
وی گفت: وارد دورانی شدهایم که استریمینگ محصولات سینمایی را به سرعت در دسترس همه میگذارد و همه ناگهان با یک برنامه هشت اپیزودی درخشان که هر وقت بخواهند میتوانند آن را ببینند، روبرو هستند و این اتفاق تقریباً هر روز دارد، میافتد.
وی افزود: خب وقتی داری درباره فیلمی حرف میزنی که روی نگاتیو ضبط شده و همهاش هم در خیابان هالیوود که از نظر فیزیکی به دوران ۱۹۶۹ برگشته و بدون هیچ جلوههای تصویری گرفته شده است به معنی بازگشت به دوران فیلمسازی است که دیگر نمیشود دیدش و یک جورهایی میشود گفت یک دایناسور است.
دی کاپریو در ادامه گفت: فقط امیدوارم که تجربه سینمایی تماشای یک کار عالی هنری در کنار هم و لذت بردن با هم حفظ شود.
سخنان دی کاپریو یادآور نگرانیهای بزرگان دیگری از هالیوود است. استیون اسپیلبرگ هم یکی از چهرههای مشهوری است که میخواهد مردم، فریب تجربه تماشا کردن فیلمهای نتفلیکس در خانه را نخورند.
وی چند ماه پیش گفته بود امیدوار است همه این باور را همچنان حفظ کنند که بزرگترین نقشی که به عنوان فیلمساز باید داشت این است که مردم را به تجربه مشترک در سالن سینما تشویق کرد تا آنها این کار را ادامه بدهند.
اسپیلبرگ به طور مشخص از استریمینگ نام نبرده بود اما گفته بود: عاشق تلویزیون هستم. عاشق فرصتهای جدید هستم. بسیاری از نوشتههای عالی امروز در تلویزیون دیده میشوند و بسیاری از بهترین کارگردانها به تلویزیون میروند و بهترین اجراها در تلویزیون قابل مشاهده هستند. صدا در خانه امروز بسیار بهتر از هر زمان دیگر در تاریخ است اما هیچ تجربهای شبیه حضور در فضایی تاریک با جمعی از مردمی که هرگز آنها را قبلاً ندیدهای و کسب یک تجربه مشترک نیست. این چیزی است که ما واقعاً به آن باور داریم.
دی کاپریو همچنین در گفتگو با اینیوز، از تجربه کار کردنش با برد پیت هم حرف زد و گفت از طرفداران واقعی اوست.
این بازیگر ۴۴ ساله گفت: پیت نه تنها انتخابهای عالی به عنوان یک بازیگر انجام داده بلکه او به طرز فوقالعاده با استعداد است و در عین حال به طرز باورنکردنی کار کردن با او راحت است و این دینامیکی است که فکر میکنم هر دوی ما در این فیلم به آن نیاز داشتیم.
وی افزود: نیاز به افرادی داشتیم که این شهر را بشناسند، این صنعت و این نوع ارتباط را بشناسند. افرادی که هم حرفهای باشند و هم روحیهای خانوادگی داشته باشند.
دی کاپریو در «روزی روزگاری در هالیوود» در نقش بازیگری بازی کرده که برد پیت سالیان سال است بدلکار اوست و دوران آنها در حال سپری شدن است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با بازی برد پیت؛ دیوید فینچر «کلیف بوث» را کارگردانی میکند
- نسخهای ناتمام از «فورد در برابر فراری»؛ چرا همکاری برد پیت و تام کروز منتفی شد؟
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- به کارگردانی دیوید آیر؛ برد پیت، بازیگر و تهیه کننده یک اکشن ماجراجویی میشود
- پلیس اسپانیا اعلام کرد؛ دستگیری پنج نفر به اتهام کلاهبرداری با جعل هویت برد پیت
- اپل دستور ساخت داد؛ دنباله فیلم «گرگها» با بازی جورج کلونی و برد پیت
- فیلم برد پیت سال آینده اکران میشود/ حضور در دنیای اتومبیلرانی
- در جشنواره سانتا باربارا؛ بردلی کوپر از دست برد پیت جایزه گرفت/ ترجیح جایزه سوپربول به اسکار
- برد پیت بازیگر فیلم جدید کوئنتین تارانتینو شد
- پل شریدر: انتخاب دی کاپریو در نقش یک احمق اشتباه بود/ «اوپنهایمر» بهترین و مهمترین فیلم قرن است
- دیوید فینچر از هالیوود خواست زودتر به کار برگردد/ سینما نمیمیرد
- برد پیت «مرد لاغر» را دوباره میسازد/ همکاری با کمپانی مارگو رابی
- کمکهای میلیون دلاری بازیگران هالیوود به اعتصابکنندگان/ از مریل استریپ تا جورج کلونی
- برد پیت در پیست فرمول یک/ آغاز یک فیلم متفاوت
- تارانتینو به شایعات پاسخ داد؛ قسمت جدید «بیل را بکش» ساخته نمیشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





