در پی انتشار خبر غیررسمی قطعی شدن اکران فیلم «دینامیت» از تاریخ نهم تیرماه در سینماها، تهیهکننده این فیلم باردیگر بر شروط خود برای تن دادن به این اکران تأکید کرد.
به گزارش سینماسینما، سیدابراهیم عامریان تهیهکننده فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی درباره خبرهای منتشرشده مبنیبر توافق قطعی برای اکران این فیلم سینمایی از تاریخ نهم تیرماه گفت: همه چیز به جلسه روز چهارشنبه (امروز) بستگی دارد. با پخشکننده فیلم صحبتهایی شده است اما تصمیم نهایی بعد از این جلسه گرفته میشود.
وی درباره توافق صورت گرفته برای اکران احتمالی این فیلم هم تأکید کرد: هنوز هیچ توافقی حاصل نشده کمااینکه آقای اطیابی همچنان مخالف اکران فیلم است. ما اما تحت فشار سینماداران و دوستان پخشکننده در حال رایزنی هستیم. تلاشهایی شده است که ما را برای اکران راضی کنند اما واقعیت این است که هنوز رضایت حاصل نشده است. جلسه فوقالعادهای که از سوی ستاد مقابله با کرونای سازمان سینمایی قرار است با این موضوع برگزار شود، شرایط قطعی را مشخص میکند.
تهیهکننده «دینامیت» درباره تضمین مدنظر خود برای رضایت به اکران فیلم گفت: طبیعتاً با این شرایط تمایلی به اکران فیلم نداریم و تنها به دلیل کمک به سینما ممکن است راضی به اکران شویم. اگر هم دوستان سازمان سینمایی میخواهند تضمین مالی برای رضایت ما به اکران در نظر بگیرند، باید مبلغش بهگونهای باشد که ما ضرر نکنیم و لااقل پول تولید فیلم تأمین شود.
عامریان تأکید کرد: حرف اصلی ما لزوم حمایت سینماداران است و اینگونه نباشد که فقط تهیهکننده فیلمش را راهی اکران کند. اگر ما در مقام تهیهکننده یک قدم برمیداریم و راضی به اکران فیلم میشویم، سینماداران هم باید همراهی کنند. سینماداران در این شرایط حاضر به هیچ همراهی و حرکتی نیستند و تنها توقع دارند که من تهیهکننده راضی به اکران فیلمم شوم، بعد هم فیلمم مانند دیگر فیلمهایی که در این مدت اکران شدند، بسوزد!
این تهیهکننده سینما با گلایه از سینماداران گفت: اگر حمایتی از سوی سینماداران شاهد باشیم، طبیعتاً صاحبان آثار هم دلگرمتر میشوند. این حمایت امروز وجود ندارد و چرا من باید فیلمم را که چند ماه دیگر و پس از عبور از این شرایط به راحتی میتواند ۴۰، ۵۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد، در این شرایط قربانی کنم؟
عامریان درباره پیشنهاد تقسیم ۶۰ به ۴۰ عایدی گیشه به نفع صاحبان آثار هم گفت: یکی از درخواستهای بنده همین کاهش سهم سینماداران از فروش فیلم و افزایش سهم تهیهکننده است، آن هم در همین موارد خاص و نه برای همه فیلمها. در شرایط فعلی که کسی جرأت نمیکند فیلمش را اکران کند، از آن سمت هم باید این همراهی وجود داشته باشد. من هم که مازاد این سهم از گیشه را نمیخواهم در جیبم بگذارم، میخواهم لااقل هزینه تبلیغات آن را تأمین کنم.
علاوهبر فیلم سینمایی «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی، فیلمهای سینمایی «شیشلیک» ساخته محمدحسین مهدویان و «گشت ۳» به کارگردانی سعید سهیلی از دیگر گزینههای اکران سینماها برای احیای گیشه در شرایط کرونایی هستند که سازمان سینمایی در حال رایزنی با صاحبان این آثار است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «اجل معلق»؛ میان زمین و آسمان
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- تهیهکننده فیلم خبر داد؛ «بخارست» فعلا اکران نمیشود/ پروژه نجات گیشه به تاخیر میافتد؟
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- باید با مخاطب صریح بود!
- واکنش مشاور وزیر ارشاد به انتقادات از اکران برخی فیلمها/ دولت چگونه میتواند جلوی نمایش دهها فیلم را بگیرد؟
- در هفته گذشته ۵۰۰ هزار نفر مخاطب فیلم های روی پرده بودند
- حالا وقت خنداندن است!/ نگاهی به فیلم «دینامیت»
- فیلمهای روی پرده چقدر فروختند
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با اسماعیل هویدا، مدیر پردیس سینمایی آستارا/ سینماها امن هستند/ فیلمسوزی مسالهای جدی است
- استقبال مردم از فیلم قهرمان در سینماهای پایین شهر ، بالاتر از حد تصورمان بود
- همزمان با روز ملی سینما، فردا بلیت سینماها نیمبها است
- مسعود اطیابی : پروانه نمایش فیلم دینامیت را با کمک آقای رییسی گرفتیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





