به گزارش سینماسینما سیاوش حقیقی تهیهکننده سینما، در خصوص تأثیر اکران بینالمللی فیلمها بر اکران داخلی آنها گفت: تأثیر زیادی در این باره نمیبینم؛ چون اکرانهای خارجی محدود هستند و بازگشت سرمایه ندارند.
او افزود: حضور بینالمللی بیشتر به شناخته شدن و دیده شدن فیلم و عوامل آن کمک میکند؛ وگرنه اتفاق عجیب و غریبی را برای آن اثر به جا نمیگذارد.
حقیقی اضافه کرد: اگر اطلاعرسانی کافی به مخاطبان از اکران بینالمللی یک فیلم به خوبی انجام میشد، شاید اتفاقات بهتری برای اکرانش در داخل کشور رقم میخورد.
این تهیهکننده درباره همکاری تهیهکننده حرفهای و مورد تایید با کارگردانهای فیلم اولی اذعان داشت: با این اتفاق مسئولیت را از گردن کارگردان برداشته و به عهده تهیهکننده واگذار کردهاند که کارشان را دشوارتر می کند.
تهیه کننده «مادری» تصریح کرد: تهیهکنندهها دو دسته هستند؛ یا سرمایهگذارند و یا باید سرمایه فراهم کنند. در کل باید پای کار از ابتدا تا انتها بایستند و به درستی و کاملا حرفهای تا انتها پیش بروند.
تهیهکننده «لینا» بیان کرد: البته اینکه من به عنوان تهیه کننده قرار است با کارگردان کار اولی کار کنم و تا انتها پای کار بایستم، یکسری محدودیت ها را خواهد داشت؛ چرا که اگر کارگردان طبق تعهد و مسئولیتی که دارد عمل نکند، برای کار بعدی به مشکل برمیخورم و از همه مهمتر از اعتبار و موقعیتم کاسته می شود و قطعا جلوی پیشرفت و فعالیت بیشتر من را خواهد گرفت.
حقیقی خاطرنشان کرد: در کل خروجی این طرح، ظهور فیلمسازان حرفهای تر خواهد بود و هرکسی به خودش اجازه نمی دهد، سمت فیلمسازی بیاید و من تهیه کننده تشخیص می دهم با چه فیلمسازی کار کنم. پس اعتبارم را جایی خرج می کنم که زیر سوال نرود و موقعیت کاری ام به مخاطره نیفتد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- سکوتی که باید بشکند/ در اهمیت شنیدن صدای قربانیان تعرض
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- ویدئویی از مصاحبه با حبیب اسماعیلی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- واکنش سیدضیاء هاشمی به اظهارات فرحبخش درباره حقالعمل کار شدن تهیهکنندگان/ متهم کردن تهیهکنندگان خلاف اصول حرفهای است
- گفتوگوی سینماسینما با ساداتیان: وضعیت سالنها اسفناک است/ چرا مجوز سریالها بلا تکلیف است؟
- در انگلیس، سینماها تعطیل شد/ تولید ادامه دارد
- عزتالله جامعی ندوشن درگذشت
- محمود فلاح، تهیهکننده «مختارنامه» درگذشت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد


تهیه کننده سینما گفت: «از آنجا که اکرانهای خارجی محدود هستند و بازگشت سرمایه ندارند، بر چگونگی نمایش فیلمها در ایران تاثیر ندارند.»


