تهیه کننده فیلم «من مادر هستم»، استقلال بخش بینالملل جشنواره جهانی فجر را اتفاقی مثبت ارزیابی میکند و معتقد است این رویداد میتواند در سطح اول سینمای آسیا مطرح شود.
به گزارش سینماسینما، غلامرضا موسوی، تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران درباره برگزاری سومین دوره مستقل جشنواره جهانی فجر گفت: «اگر بخواهیم واقع بینانه به جشنواره جهانی فجر نگاه کنیم در واقع این دوره سومین دوره مستقل برگزاری این جشنواره است و طبیعتا باید توقع کیفیمان از این اتفاق باید در حد برگزاری یک جشنواره نوپا باشد.»
او درباره مستقل برگزار شدن این جشنواره گفت: « اقدام بسیار خوبی بود که بالاخره جشنواره جهانی و ملی از هم جدا شدند، بخش بینالملل جشنواره همیشه زیر سایه جشنواره ملی بود و اساسا بخاطر استقبال مردم از جشنواره ملی و البته شرایط دیگر دیده نمیشد. ضمن اینکه بخشی از مهمانان نیز به دلیل برگزاری همزمان جشنواره ملی فجر و جشنواره برلین نمیتوانستند در بخش بینالملل حضور داشته باشند.»
این تهیهکننده درباره کیفیت برگزاری جشنواره جهانی توضیح داد: «من فکر میکنم آقای میرکریمی و همکارانشان توانستند به جشنواره رشد و رونق خوبی بدهند و الان ما میتوانیم بگوییم صاحب یک جشنواره جهانی هستیم که امیدوارم به زودی بتواند حرف اصلی را در آسیا بزند و بعد از مدتی نیز بتواند به عنوان یکی جشنوارههای گروه الف خودش را تثبیت کند.»
موسوی ادامه داد: «طبیعتا این موضوع نیاز به گذشت زمان بیشتری دارد و اگر جشنواره همین روند رو به رشد را داشته باشد، به زودی میتواند حرفی برای گفتن در آسیا داشته باشد.»
این تهیه کننده همچنین درباره فیلمهای حاضر در جشنواره و آثار ایرانی شرکت کننده در این رویداد سینمایی توضیح داد: «ما در بخش مسابقه خیلی فیلم ایرانی نداریم، یک بخش جنبی هم داریم که خارجیها می توانند فیلم های ایرانی را تماشا کنند و این حداقل کاری است که جشنواره جهانی فجر میتواند برای معرفی سینمای ایران انجام دهد. »
ارزیابی موسوی از سومین دوره جشنواره جهانی فجر مثبت است، او در این باره گفت: «جشنواره امسال نسبت به دوره اول برگزاری این جشنواره رشد خیلی خوبی داشته است. سازماندهی، نظم و اتفاقهای مثبتی که در این دوره از جشنواره افتاده همه خوب و مثبت هستند و به نظرم باید به آقای میرکریمی و دوستانشان دست مریزاد گفت که تا به الان خوب جلو آمدهاند. ما معمولا بلدیم بیشتر نق بزنیم اما واقعیت این است که جشنواره خوب پیش میرود و برای دوره سومش قابل قبول است. کیفیت آثار نشان میدهد که دستاندرکاران بعد از پایان جشنواره سال قبل کار برای دور سوم را شروع کرده و این یعنی توانستهاند فیلمهای خوبی از سراسر جهان را رصد کنند.»
تهیه کننده «پارک وی» در ادامه اظهار داشت: «طبیعتا هر جشنوارهای حتی جشنواره هایی مثل برلین، کن یا ونیز نیز چند فیلم شاخص دارند، تعدادی فیلم متوسط و برخی فیلمهایشان هم بد هستند. همه جشنوارهها شامل این قصه میشوند و جشنواره ملی خودمان نیز همین است. ولی در این جشنواره به گمانم توانستهاند فیلمهای خوبی را گردآوری کنند و بر اساس اطلاعاتی که از فیلمها و کارگردانهایشان دارم میدانم که فیلمهای خوبی در این دوره شرکت کردهاند.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در فرانسه/ رونمایی از پوستر فرانسوی فیلم با نامی متفاوت
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه جشنواره فیلم زوریخ/ آغاز اکرانهای سراسری فیلم در سطح جهانی
- «قصیده گاو سفید» بهترین فیلم جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ خروج «قصیده گاو سفید» از جشنواره اورشلیم/ اعتراض کردیم
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ هشدار به سینماگران در زمینه قراردادهای کرونایی/ قبل از امضا دقت کنید
- غلامرضا موسوی از کن میگوید/ سطح فیلمهای جشنواره متوسط است/ کن کرونا را شکست داد
- انتقاد غلامرضا موسوی از فیلمهای شون پن و نانی مورتی/دریغ از یک فیلم خیلی خوب در کن!
- اکران قصیده گاو سفید در جشنواره فیلم برلین / گزارش تصویری
- سازندگان «قصیده گاو سفید» در فرش قرمز فستیوال برلین ۲۰۲۱
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ افزایش نامتعارف هزینه تولید در سینما/ دچار شبهورشکستگی شدهایم!
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در برلین و ترایبکا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول