حسن توکلنیا تهیهکننده فیلم سینمایی «چند میگیری گریه کنی ۲» با گلایه از تبلیغات تلویزیونی بیان کرد که پول ۱۵ ثانیه تیزر تلویزیونی ۵ میلیارد تومان میشود.
به گزارش سینماسینما، حسن توکلنیا تهیهکننده فیلم سینمایی «چند میگیری گریه کنی ۲» به کارگردانی علی توکلنیا درباره وضعیت اکران این فیلم کمدی در سینماها گفت: شکرخدا فروش فیلم از مرز یک میلیارد تومان گذشته و این فروش معقولی برای فیلم در این شرایط است. البته میان فیلمها تفاوت گذاشته میشود. پخشکنندههایی که به تازگی رشد کردهاند، با هم همکاری و زدوبند دارند و میان فیلمهای مستقل با فیلمهایی که خودشان پخشکننده آن هستند فرق میگذارند. از روز اولی که فیلم من اکران شد، برخی سینماداران با تبعیض سانس به آن اختصاص دادند. میدیدم فیلمی که کمتر از فیلم من میفروشد، سانس بیشتری در یک سینما دارد، چرا؟ چون آن فیلم در باند خودشان بوده است.
وی با انتقاد از نبود تیزرهای تلویزیونی برای تبلیغ فیلم خود ادامه داد: زمانی که فیلم من بازبینی شد، فقط اجازه ۵ میلیارد تومان تیزر تلویزیونی برای آن صادر شد و این در صورتی است که قیمت یک تیزر در زمان مناسب در شبکه یک، ثانیهای ۳۳۰ میلیون تومان است! یعنی یک تیزر ۱۵ ثانیهای هزینهاش ۵ میلیارد تومان میشود! یعنی عملاً به من اجازه پخش یک تیزر از تلویزیون را دادهاند. من سال ۹۵ برای فیلم «سایههای موازی» حدود ۱۰۰ تیزر تلویزیونی برای تبلیغ داشتم و خودتان ببینید شرایط چقدر تغییر کرده است. در حالی که آن روزها مخاطب تلویزیون خیلی بیشتر از امروز بود. تلویزیون به جای آنکه در این شرایط ۱۰۰ تیزر ما را ۳۰۰ تیزر کند، اینگونه تیزر رایگان به فیلمها میدهد!
این تهیهکننده ادامه داد: این شرایط در حالی است که برای برخی فیلمهای مورد حمایت نمیتوانید تعداد تیزرهای تلویزیونی و یا بیلبوردهای شهرداری را بشمارید. در این حد در سینما شاهد تبعیض هستیم. من تهیهکننده مستقل هستم و این فیلم همه زندگی من است آن هم با ۳۵ سال سابقه کار در سینما. تا به امروز هم فیلم جنگی در کارنامهام داشتهام و هم فیلم هنری اما اینگونه با من رفتار میشود. هیچ حمایت ویژهای از فیلم ما نمیشود. این حرف را درباره همه فیلمها میزنم که در زمینه تیزر تلویزیونی همه شرایط یکسان دارند و از آنها حمایتی نمیشود.
توکلنیا در ادامه گفت: از نظر اسپانسر هم برخی شرکتها هستند که با پخشکنندههای خاصی کار میکنند. از این منظر مختصات سینما را هیچگاه نمیتوان اصلاح کرد چرا که خیلی چیزها تبدیل به رانت شده است. من برای اینکه از برخی رانتها و امکانات استفاده کنم باید وارد باندها شوم و هیچگاه هم اهل باندبازی نبودهام.
وی تأکید کرد: پشتوانه فیلم «چند میگیری گریه کنی ؟۲» قسمت اول این فیلم است که در زمان خودش تبدیل به یک برند شده بود، به همین دلیل فروش حداقلی دارد اما هنوز آنگونه که باید نفروخته چرا که حمایتی از آن نشده است. بعضی میگویند چرا توکلنیا برای این فیلم بیلبورد نزده است اما اطلاع ندارند که من برای ۲۰ بیلبورد در شهر تهران باید حدود ۱.۵ میلیارد تومان هزینه کنم! این یعنی حداقل ۴ میلیارد فروش در گیشه که اصلاً با این شرایط جواب نمیدهد. این جنس تبلیغات نیاز به اسپانسر دارد که تا کنون چنین حمایتی را نداشتهایم.
این تهیهکننده با اشاره به عملکرد خوب برخی سینماداران در زمینه تخصیص سالن، افزود: برخی سینماداران واقعاً کم میگذارند و مشخصاً به فیلم من سانس نمیدهند. نمیدانم چرا این اتفاق رخ میدهد. یکی از این سینماداران در سینماهایی که زیر سلطه خود دارد اجازه اکران فیلم ما را نمیدهد. اکثر سینماها سه سانس برای فیلم ما در نظر گرفتهاند که دوتای آن قبل از ساعت ۳ بعدازظهر است! واقعاً سه سانس برای فیلم ما خیلی کم است و این شرایط واقعاً ناعادلانه است. در این ساعتها ۱۰ نفر آدم هم به سینما نمیرود!
وی در پایان بیان کرد: امید داریم خدا به فیلم ما کمک کند و معجزهای برای نگاه عادلانهتر به فیلم ما رخ دهد. قطعاً ما راضی به اکران فیلم در این شرایط نبودیم. اوضاع اقتصادی از یک طرف و آلودگی هوا هم به تازگی مزید بر علت شده، مگر فیلم دیدن، نان شب است که مردم به هر قیمتی از خانه بیرون بیایند و به سینما بروند؟ میدانستیم تعطیلیهایی در پیش رو داریم اما پیشبینی این شرایط اقتصادی را نکرده بودیم. مردم امروز دغدغه معیشت دارند، چگونه ۴۵ هزار تومان پول بلیت سینما بدهند؟
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده فیلم خبر داد؛ «بخارست» فعلا اکران نمیشود/ پروژه نجات گیشه به تاخیر میافتد؟
- فیلمهایی که نمیخواهند اکران شوند/ به کما رفتن یا مرگ تدریجی سینمای ایران؟
- «دوزیست» و «کوزوو» این هفته روی پرده میروند
- ابوالفضل پورعرب: همه زورشان به هنرمندان رسیده که از آنها مطالبه کنند؟
- «سگ بند» و «انفرادی» همچنان در صدر فروش/ گیشه سینما سردتر میشود؟
- مدیرکل عرضه و نمایش فیلم: دو فیلم تازه از چهارشنبه روی پرده میروند/ «علفزار» اکران میشود
- مجوز نمایش سه فیلم صادر شد
- کالایی برای مصرف یا فروش؟/ نگاهی به حضور چهرهها در تبلیغات تلویزیونی
- توقف اکران فیلمهای کمدی همزمان با سه روز عزای عمومی
- نگاهی به ماجرای نخنما شده رکود در سینما/ سینمای دیمی سینمای مکانیزه
- تبلیغات کلافه کننده عالیس و تنتاک، داد کودکان را هم درآورد!
- بازنویسی آئیننامه راهاندازی و اداره سالنهای سینما پس از نیم قرن/ ایمنی سالنهای سینما، از موارد مهم آئین نامه جدید
- ستاره مربعها با شکل و شمایلی جدید در تلویزیون/ مدل جدید کسبوکار توسکا مشخص شد؟
- زیر و بم ماجرای تبلیغات تلویزیونی فیلمهای سینمایی/ پایانی انحصارگرایی تلویزیون
- تاثیر تبلیغات لوکس تلویزیون در جامعه/ وقتی مردم احساس محرومیت میکنند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





