جابر قاسمعلی، منتقد سینما و فیلمنامه نویس بعد از حواشی که در برنامه هفت پیش آمد و ابقا مجدد اصغر پور محمدی برای ریاست شبکه سوم سیما، معتقد است که او با سینما بیگانه نیست و شاید با حضور مجد این مدیر، بساط هتاکی برچیده شود.
این فیلمنامه نویس در گفتگو با سینماسینما درباره انتصاب دوباره پورمحمدی گفت: به نظرم با انتصاب مجدد آقای پورمحمدی به مدیریت شبکه سه، این گمانه که دست اندرکاران برنامه هفت در کار خود ابقا شوند، البته محتمل است اما این که سناریوی ادبیاتِ هتاکی و توهین همچنان ادامه پیدا کند، به نظرم اتفاق نخواهد افتاد .
وی ادامه داد: من آقای پورمحمدی را از نزدیک میشناسم و با ایشان (دوره ای که مدیریت شبکه پنج و سه سیما را بر عهده داشتند) کار کرده ام. به نظرم آقای پورمحمدی به غیر از این که مدیری فهمیده و شجاع است ، انسانی صمیمی ، محترم و با نزاکت نیز هست. همین روحیه موجب خواهد شد که ایشان از هر گونه توهین به اهالی سینما در برنامه های تولیدی شبکه تحت امرش ممانعت ورزد.
فیلمنامه نویس«تلفن همراه رییس جمهور» با اشاره به شناخت پور محمدی نسبت به سینما، عنوان کرد: آقای پورمحمدی با اهالی سینما بیگانه نیست. گذشته از آن که بسیاری از اهالی سینما در تلویزیون نیز فعالند، ایشان با بسیاری از همکاران سینمایی روابطی دوستانه و از نزدیک با آنها مراوده دارند. به یاد داشته باشیم اواخر دوره ی مدیریت اسبق سیما، زمانی که ایشان توسط آقای دارابی از مدیریت شبکه سوم برکنار شدند، بسیاری از دوستان سینمایی در مراسم تودیع آقای پورمحمدی حضور داشتند و درباره شیوه و ویژگی مدیریت ایشان سخنرانی کردند. در مجموع خیال میکنم با حضور آقای پورمحمدی در جایگاه مدیریت شبکه سوم ، بساط توهین، افترا، فحاشی و ادبیاتی که در شان سینمای فرهیخته و افتخار آفرین ایران نیست، برچیده شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زعفرانیه ۱۴ تیر»؛ روایتی ساده از چالشهای اخلاقی
- «زعفرانیه ۱۴ تیر»؛ یک روزِ پرتنش در شمال تهران
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- آیا فیلمی که پرفروش است میتواند ضد فرهنگ باشد؟ + ویدئو
- اولین دوره جشنواره آسمان در ایستگاه پایانی
- کارگاه «خلق ایده؛ ساخت فیلمنامه» در موزه سینما
- در کارگاه «خلق ایده؛ ساخت فیلمنامه» مطرح شد؛ تفاوت نگاه مهرجویی و زنده یاد پوراحمد برای ساخت «مهمان مامان»
- برگزاری نشست خلق ایده؛ ساخت فیلمنامه در موزه سینمای ایران
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد: وقتی یک جنبش تبدیل به نهاد میشود، رنگ عوض میکند
- «کشتزارهای مرگ» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- تسویه حساب نسلی که دیده و شنیده نشد
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ زاویهدید فیلمساز قصههای تکراری در سینما را دیدنی میکند
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران میشود؛ «یک چیز واقعی» درباره مریل استریپ و مبارزه با مرگ
- رضا کیانیان به تلویزیون میرود
- کانون فیلمنامه نویسان مراسم مجازی بزرگداشت اصغر عبداللهی را برگزار میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





