تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۲۳:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 68811

نماینده سینمای سنگاپور در اسکار، جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ را به خود اختصاص داد.

به گزارش سینماسینما، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ با اعطای جایزه “چشم طلایی” بهترین فیلم این رویداد سینمایی به فیلم « Pop Aye» ساخته «کریستین تان» محصول کشور سنگاپور به کار خود پایان داد.

این فیلم که امسال به نمایندگی از سینمای سنگاپور در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار حضور خواهد داشت، پیش از این و از جشنواره ساندنس آمریکا موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران برای فیلمنامه‌نویسی شده بود.

داستان فیلم «Pop Eye» که در کشور تایلند روی می‌دهد، درباره معماری فقیر و بی‌پول است که با یک فیل سفر جاده‌ای طولانی را در این کشور آغاز می‌کند.

در سایر بخش‌های این رویداد سینمایی، «Machines» ساخته «راهول جین» از هند جایزه بهترین مستند بلند را از آن خود کرد و جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان نیز به «رودخانه زیرین» ساخته «ماریک کریگو» محصول مشترک آمریکا و کلمبیا رسید.

همچنین جایزه استعداد نوظهور جشنواره فیلم زوریخ به فیلم «پیش از پایان تابستان» ساخته «مریم گورماقتیق»، فیلمساز ایرانی‌تبار اعطاء شد.

امسال فیلم «ناپدید شدن» ساخته علی عسگری به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی سیزدهمین جشنواره فیلم زوریخ (۶ تا ۱۶ مهرماه) حضور داشت.

ایسنا به نقل از اسکرین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها