نحوه دوبله انیمیشن جدید «روح» محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی در برخی کشورهای اروپایی با واکنش های منفی رو به رو شده است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از فیگارو، استفاده از بازیگران غیر سیاه پوست برای صداپیشگی نقش اصلی انیمیشن «روح» محصول جدید کمپانی دیزنی در چند کشور از جمله دانمارک و پرتغال با واکنش های منفی بسیاری رو به رو شده است و بسیاری این اقدام را مصداق نژادپرستی نظام مند دانسته اند.
انیمیشن «روح» که از تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ از طریق سامانه نمایش آنلاین دیزنی پلاس عرضه شد، اولین محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی است که نقش محوری و اصلی آن یک شخصیت آفریقایی- آمریکایی است که مورد تمجید منتقدان نیز قرار گرفته است.
داستان این انیمیشن درباره شخصیتی به نام «جو گاردنر» یک معلم موسیقی در نیویورک است که پس از بروز یک حادثه روح از بدنش جدا میشود و وارد یک دنیای عجیب و فانتزی میشود، جایی که روح نوزادان پیش از آمدن به این جهان رشد می کنند.
«جیمی فاکس» بازیگر آمریکایی صداپیشگی نسخه اصلی شخصیت «جو گاردنر» را بر عهده دارد و در نسخه فرانسوی نیز «عمر سی» صداپیشه این شخصیت است اما استفاده از صداپیشگان سفیدپوست برای نقش اصلی این انیمیشن در برخی کشورهای اروپایی چون دانمارک و پرتغال با واکنش های تندی رو به رو شده و در کشور پرتغال درخواستی با ۱۷ هزار و ۵۰۰ امضا جمع آوری شده تا این فیلم مجددا با صداپیشگی بازیگران سیاه پوست دوبله شود تا به هدف اصلی فیلم که اولین انیمیشن بلند با شخصیت اصلی سیاه پوست و صداپیشگی سیاه پوست است، لطمه وارد نشود.
«روح» به کارگردانی «پیت داکتر» که با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده، یکی از بختهای اصلی شاخه بهترین انیمیشن اسکار ۲۰۲۱ است و تاکنون نزدیک به ۶۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخته است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «درون بیرون ۲» میلیاردی شد/ دلگرمی برای پیکسار
- رابطهی مرموز کمپانی انیمیشنسازی با آقای نویسنده/ نگاهی نو به انیمیشن «روح»، با گریزی به دو کتاب «سفر روح» و «سرگذشت روح»
- راهنمای علمی تخیلی دیدن فیلم ترسناک
- نامزدهای جوایز آنی معرفی شدند/ نتفلیکس در صدر
- پاسخ تارانتینو به معترضان خشونت در فیلمهایش/ چیز دیگری ببینید!
- تارانتینو پاسخ خواننده پرحاشیه را داد
- انسان ماشینی است با قدرت تخیل و میل به آگاهی و اختیار!
- معرفی برگزیدگان «جوایز آنی»/ بیشترین جایزه به «روح» و «هادیان گرگ» رسید
- موفقیت «میناری» در گیشههای کرهجنوبی
- معرفی نامزدهای جوایز بهترین انیمیشنهای سال/ پیکسار موفقترین سازنده انیمیشن
- گزارش فروش گیشههای آمریکا/ لیام نیسن گیشه را از «زن شگفت انگیز» گرفت
- سیری در «روح»/ Soul به روایت تصویر
- کوتاه درباره فیلم Another Round، سریال Unorthodox و انیمیشن Soul
- میترسم امروز بمیرم و در زندگی هیچ کاری نکرده باشم/ نگاهی به انیمیشن Soul
- نام کیهان کلهر در تیتراژ پایانی انیمیشن Soul/ مشاور موسیقی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





