به گزارش سینماسینما، «لاتاری» تازهترین اثر سینمایی محمدحسن مهدویان در سیوششمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و در برنامه «هفت» ویژه جشنواره فجر با اجرای رضا رشیدپور مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
در این میان نام «لاتاری» با اظهارنظرهای طرفین در فضای مجازی بر سر زبانها افتاده است. ماجرا از آنجا شروع شد که عوامل فیلم مجری «هفت» را متهم به رفتار غیرحرفهای و لو دادن داستان فیلم کردند. هادی حجازیفر بازیگر فیلم در متنی آتشین به رشیدپور حمله و از مهدویان انتقاد کرد که چرا توی دهن مجری نزده است.
این بازیگر نوشت: «ضمن احترام به نظر منتقدین برنامه هفت درباره «لاتاری»، از حسین مهدویان به شدت ناراحتم که چرا با پشت دست نزد توی دهن مجری پرت و بی اطلاع صبحگاهی برنامه. آن هم زمانیکه داشت داستان کامل و ریز فیلم اکران نشده را لای خواهش های حسین تعریف می کرد. اگر مجری در طول حیاتش لااقل پنج برنامه از هفت های قدیمی را دیده بود می فهمید که اینکارش از بین بردن سرمایه و تلاش یک گروه بزرگ است. قهقرا از این بیشتر؟ رسیدن از جیرانی به رشیدپور؟ چقدر جای خالی فرزاد حسنی ها، یحیوی ها و … در تلویزیون خالی است.»
فیلم «لاتاری» آنگونه که در خلاصه داستان فیلم آمده است داستان دو جوان را روایت میکند که علیرغم مخالفت خانوادههایشان قصد دارند با هم ازدواج کنند. آنها رویاهای مشترکی مانند برنده شدن در لاتاری و گرفتن گرین کارت دارند اما… این فیلم جسور به بررسی مسئله قاچاق دختران ایرانی و استفاده از آنها در کشورهای حاشیه خلیجفارس میپردازد.
در واکنش به انتقاد تند حجازیفر، محمدحسین مهدویان ترجیح داد نظرش را به صورت کامنت زیر پست انتقادی حجازیفر در اینستاگرام مطرح کند. او در تایید نظر بازیگر «ماجرای نیمروز» پایین پست اینستاگرامی او نظر داد: «من معذرت میخواهم، باید می زدم واقعا. زیادی خویشتنداری کردم.»
رضا رشیدپور که به شدت مورد حمله قرار گرفته بود، در پاسخ چنین نوشت:
«آقای هادی حجازی فر عزیز را هرگز ملاقات نکرده ام و افتخار دوستی نداشته ام . اما بازی های متفاوت و زیبای ایشان را تحسین کرده ام . حتی در همین برنامه دیشب . حالا ایشان من را ابله ،در قهقرا ، بی سواد و پرت خطاب کرده و از جناب مهدویان پرسیده که چرا با پشت دست به دهان من نکوبیده است.
یک – جناب حجازی فر گرامی ، این چند کلمه شما را هرگز به دل نخواهم گرفت چون جنابعالی را برخاسته از متانت و اصالت تئاتر می دانم و کسی که چند روزی را در کنار بزرگان هنر نفس کشیده باشد محترم می شمارم حتی اگر به من فحش داده باشد.
دو – اتفاقا تمام حرف دیشب من همین بود که اگر دیگران را به کوبیدن دهان یکدیگر دعوت کنیم چه اتفاقی در جامعه خواهد افتاد .
سه – وقتی تمام داستان یک فیلم پرهیاهو از چند کلمه فراتر نمی رود و با چند اشاره کوتاه به گمان دوستان لو می رود ، به جای فحش دادن به من باید دنبال منشا این اشکال رفت.
چهار- البته برنامه دیشب در دقایقی به قهقرا رفت ، نه زمانی که فیلم را نقد می کردیم . بلکه زمانی که فردوسی بزرگ که فخر فرهنگ پارسی ست در مقابل میلیون ها بیننده فرهیخته ، فاشیست خطاب شد و شاهنامه اش را خرج شاهکار لاتاری کردند .
پنج – درشتی ز کس نشنود نرم گوی/ سخن تا توانی به آزرم گوی»
«لاتاری» سومین اثر سینمایی محمدحسین مهدویان پس از «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» است. هادی حجازیفر همانند هر دو فیلم قبلی مهدویان در این فیلم نیز ایفای نقش کرده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازگشت جواد عزتی به خونبازی در «زخمکاری ۳»
- آغاز تولید فصل چهارم «زخم کاری»؛ پخش فصل سوم پس از پایان «قطب شمال»
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- اختتامیه اولین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی؛ بازگشت سنجد/ جناب خان خوش آمدی!
- جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک به بهار ۱۴۰۲ موکول شد
- معرفی هیات انتخاب بخش فضای باز جشنواره نمایش عروسکی
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- در جشن سالانه نمایشگران عروسکی عنوان شد؛ روایت حجازیفر از چالشهای «مبارک»/ مرضیه برومند: دنبال بودجه بدوید
- بازخوانی یک قتل از پیش طراحی شده/ نگاهی به مستند «ترور سرچشمه»
- مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم توضیح داد؛ پرونده هیچ فیلمی برای همیشه بسته نیست/ چرا «شیشلیک» اکران نمیشود؟
- فَرِّ فرهنگستان هنر به هادی حجازیفر رسید
- معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشن منتقدان/ جوایز اصلی به «آتابای» رسید
- هادی حجازیفر دبیر نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی شد
- عذرخواهی تلوبیون درباره حاشیههای اکران آنلاین «درخت گردو»
- «موقعیت مهدی» از مرز ۵ میلیارد تومان عبور کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز