به گزارش سینما سینما ،فریدون جیرانی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با مهر با اشاره اجرای تاک شو های مختلف در تلویزیون گفت: هر تاک شویی بر اساس سلیقه آدم هایی است که آن را اجرا می کنند و اشتباه بزرگ تلویزیون این است که فکر می کند می تواند تاک شو ها را از بالا و به وسیله اتاق فکر کنترل کند که این روش بسیار غلط است.
وی ادامه داد: بارها این مساله را به مدیران تلویزیونی اعلام کرده ام که تاک شو نباید کنترل شود. تاک شو به این معنا است که کسی که برنامه را اجرا می کند، چگونه درباره سینما یا هر موضوعی که تاک شو براساس آن شکل گرفته می اندیشد.
کارگردان فیلم سینمایی «قرمز» توضیح داد: باز هم تاکید می کنم که اشتباه تلویزیون در برنامه هایی مانند «هفت» این است که می تواند از طریق اتاق فکر یک نظارت دقیق نسبت به این برنامه ها داشته باشد، در حالی که تاک شو یعنی سلیقه فردی که برنامه اجرا می کند و این سلیقه همان فرد است که برنامه را جلو می برد.
وی بیان کرد: در اجرای برنامه «هفت» من یک جور سلیقه داشتم، گبرلو هم یک جور سلیقه داشت، اما این را هم باور دارم که سلیقه های ما تحت تاثیر فشارهای بیرونی هم بود. زمان حضور من در «هفت» اتاق فکری وجود داشت و ما بعدها تلاش کردیم که این اتاق فکر را دور بزنیم و در نهایت موفق به این کار شدیم. در همین راستا تلویزیون باید بداند سلیقه کسی که می خواهد اجرای تاک شوی مانند «هفت» را برعهده بگیرد، چیست.
جیرانی گفت: تلویزیون باید سعه صدر داشته باشد تا مجری خوب خود را به دلیل اشتباهی که صورت گرفته است ممنوع الکار نکند، اگر قرار باشد مجری نتواند تاک شوی خود را اجرا کند برای چه اجرای آن برنامه را قبول می کند. تلویزیون باید آزادی عمل مجری در تاک شو را قبول کند که البته این طور به نظر می آید که در مورد اجرای بهروز افخمی چنین مساله و آزادی عملی مورد قبول تلویزیون قرار گرفته است. البته امیدوارم در چنین شرایطی نوع سلیقه و نگاه افخمی بتواند در آینده «هفت» را دگرگون کند.
جیرانی در پایان گفت: در تمام دنیا تلویزیون ها برای مخاطبان مختلف برنامه تولید می کنند و هر کانال مختص نمایش برنامه های خاصی است، به عنوان مثال کانال های خصوصی گاهی تنها برای نمایش فیلم های مستند، یا فیلم های هنری و یا شبکه ای با موضوع زنان است. در ایران نیز چنین شبکه هایی وجود دارد اما همه این ها از یک صافی می گذرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- گزارش مراسم رونمائی از کتاب «دندان گرگ»/ یک داستان حماسی شهری
- مردی برای همیشه/ در ستایش فریدون جیرانی
- فیلمساز کاشتنی نیست، نسل انقلابی هم ساختنی نیست/ گفت و گوی جیرانی با میرکریمی درباره فیلم «نگهبان شب»
- سینمای ایران؛ دگرگونی یا ویرانی؟/ جیرانی، عسگرپور، کثیریان و فرشباف از آینده فیلمسازی میگویند
- همزمان با آخرین پاتوق فیلم کوتاه در تابستان ۱۴۰۱؛ پوستر سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران رونمایی میشود
- چرا لمپنها به سینما بازگشتند؟ | فریدون جیرانی: از باخت اصولگرایان در مجلس ششم شروع شد
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- مردِ فروتن و مهربان/ برای تولد فریدون جیرانی
- بررسی فیلم سینمایی «شام آخر» پس از ۲۰ سال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
آخرین ها
- «دانه انجیر معابد» در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم اروپا
- نشست خبری اپرای عروسکی مولوی / گزارش تصویری
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- رایان رینولدز و هیو جکمن در یک فیلم غیرمارولی همراه میشوند
- درباره نمایش و اجرای متفاوت «قلاده ای برای یک سگ مرده»
- موسیقی نمایش آوای پارسی / گزارش تصویری
- اکران مردمی فیلم شبگرد / گزارش تصویری
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- بدون حضور جانی دپ؛ دو فیلم جدید از «دزدان دریایی کاراییب» سال آینده تولید میشود
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- معرفی داوران و آثار راهیافته بخش «هنرهای نمایشی» جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی/ اعلام برنامه بخش بینالملل
- نمایش «آخرین کوسه نهنگ» در جشنواره اسپانیایی
- جایزه طلای جشنواره ژاپنی به «زمین بازی» رسید
- برگزاری نخستین بوتکمپ مدیریت محصول آکادمی همراه اول
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- نقدی به مدل فیلمسازی در ایران/ سینما بدون ساختار مشخص و قوانین دقیق
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- «تَرَک عمیق» دو جایزه جشنواره بارسلون را گرفت
- گزارشی از گیشه سینماها؛ «زودپز» صدرنشین فروش فیلمهای هفته گذشته
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- پیوستن رضا بابک و شیرین اسماعیلی به «با خشم به گذشته نگاه کن»
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- «نادره رضایی» معاون هنری وزیر ارشاد شد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- حضور همراه اول در نمایشگاه کیشاینوکس با هدف گسترش فرصتهای جدید سرمایهگذاری
- ادعای سازندگان پربازدیدترین سریال تاریخ نتفلیکس؛ چالشهای فصل دوم «بازی مرکب» جذابتر است
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «فصل فرار اسبها» آماده نمایش شد