کارگردان فیلم «به وقت شام» گفت: این فیلم به لحاظ تکنیکی حاصل تجربه ۱۹ فیلمی است که نزدیک به ۴۰ سال برای ساخت آنها وقت گذاشتهام.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «به وقت شام» آخرین ساخته ابراهیم حاتمیکیا پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور کارگردان در سینما مهتاب و بهمن قزوین اکران شد. در ویژه برنامه اکران فیلم «به وقت شام» خانواده شهیدان مدافع حرم شهید «حمید سیاهکالی مرادی» و شهید «روحالله رحیمی» از تیپ فاطمیون از این فیلمساز تقدیر کردند.
حاتمیکیا با ابراز خوشحالی از حضورش در قزوین و اینکه قبلا در هیچکدام از سینماهای این شهر فیلمی را تماشا نکرده بود، خطاب به تماشاگران خود گفت: امیدوارم فیلم را بپسندید و اگر از آن راضی بودید تماشایش را به دیگران نیز توصیه کنید. من فارغ از محتوای فیلم یک فیلمسازم و میتوانم با تصویر حرف بزنم؛ «به وقت شام» به لحاظ تکنیکی حاصل تجربه ۱۹ فیلمی است که نزدیک به ۴۰ سال برای ساخت آنها وقت گذاشتهام.
این کارگردان خاطرنشان کرد: تنوع تصویری و تکنیکی فیلم گاه به علت دیده شدن محتوای آن نادیده گرفته میشود؛ با این حال من ادعا میکنم با تماشای این فیلم مخاطب غرق در سینما میشود.
حاتمیکیا در ادامه گفت: مطلب بعدی این است که من به عنوان ابراهیم حاتمیکیا با چنین تکنیکی چه حرفی برای گفتن دارم؛ که حاصل همه حرفهای من «به وقت شام» میشود.
وی با تقدیر از شهدای تیپ فاطمیون اظهار کرد: خانواده معظم شهدا که در این محفل تشریف دارند بدانند که من انگیزه اصلی خود را برای ساخت فیلم از این شهدا گرفتهام، شهدایی از تیپ فاطمیون که حماسههای بسیاری از آنها دیده شده است؛ اتفاقات عجیبی که امیدوارم عمر داشته باشم تا بتوانم از آن حرف بزنم. این بچههای مظلوم در شرایطی که مدافع و پشتوانهای نداشتند به خاطر غیرتی که دارند میروند در یک کشور دیگر و اینگونه برای دفاع از حریم اهلبیت به شهادت میرسند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- روایتی نوین از ابراهیم حاتمیکیا؛ پروژه «موسی کلیمالله» چگونه به ابراهیم حاتمیکیا رسید؟
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
- تعبیر یک رویا/ نگاهی به «خواب ابراهیم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند