ابراهیم حاتمیکیا تاکید کرد سفر اخیرش به سوریه شخصی بوده و برای فیلمسازی به این کشور نرفته بود.
به گزارش سینماسینما، ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینما در جمع خبرنگاران درباره ساخت فیلم جدیدش گفت: قرار نیست فیلم جدیدم را در سوریه بسازم و سفرم به سوریه شخصی بود.
وی تاکید کرد تا هنگامی که فیلمنامه را کامل ننویسد و آماده ساخت نباشد امکان ندارد که بگوید قرار است فیلمی بسازد.
کارگردان «بادیگارد» افزود: سردار سلیمانی پیشنهادی برای ساخت فیلم بر اساس کتاب «آن ۲۳ نفر» را داد اما من در نامه پاسخ او را دادم و او دلایل این امر را از من پذیرفت. آن نامه محرمانه بود و کسی که اقدام به انتشار آن کرد در واقع بی اخلاقی کرد.
وی با اشاره به سفرش به سوریه گفت: از مدتها پیش باید به این سفر می رفتم اما هر دفعه که می گفتم کسی من را نمی برد در واقع من برای رفتن به این سفر حتی دیر کرده بودم اما این بار قرعه به نام من افتاد و به سوریه رفتم.
حاتمی کیا در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به آرت بوک «بادیگارد» گفت: این آرت بوک کاری از پسرم اسماعیل حاتمی کیا است و اگر بحث دیجیتال مطرح نبود شاید این مسائلی که در این کتاب عنوان شد جای طرح نداشت. باید بگویم بحث استوری بورد دیگر قدیمی شده است و ما باید دنبال موارد جدید چون آرت بوکها در فیلمسازیمان باشیم.
کارگردان «روبان قرمز» افزود: ما سعی کردیم قبل از نوشتن فیلمنامه برای هر تصویر از فیلم با متخصصان آن بخش مشورت کنیم بر همین اساس با آقای سهیل دانش اشرافی به صحبت نشستیم. به هر حال سینمای اکشن ما دقیقتر، مهندسیتر و ماندگارتر از قبل شده است و چه بخواهیم چه نخواهیم باید در این مسیر پیش برویم.
وی با اشاره به اینکه سینمای ما تا حدی فقر زده شده و اقتصادش مسئله دار است، گفت: گفتن این موضوعات می تواند دلخورکننده باشد اما به هر حال برای سینمای ما اتفاق افتاده و باید روی آن کار کنیم. هر کسی نمی تواند این کتاب را بخرد اما این کتاب برای دانشجوها مرجع است. ادعا نمی کنم که حاتمی کیا آغازگر این کتاب است اما به هر حال سینمای ما تلاش کرد که متخصصان خارج از کشور را وارد ایران کند. برای مثال از خارج فیلمبردار، گریمور و … آوردیم ولی این کتاب و هر آنچه که در آن است برای خودمان است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- روایتی نوین از ابراهیم حاتمیکیا؛ پروژه «موسی کلیمالله» چگونه به ابراهیم حاتمیکیا رسید؟
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
- تعبیر یک رویا/ نگاهی به «خواب ابراهیم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





