تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۱۱:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 42586

جشنواره فیلم فجرسیننماسینما، آتوسا اسکویی

چند دقیقه پیش، خبری مبنی بر فروش کارت افتتاحیه جشنواره فجر را در یکی از خبرگزاری ها خواندم و از خواندنش همچنان در حیرتم. البته از فروشنده  و بی احتیاطیش به هیچ وجه تعجب نکردم، هرچند که خیلی راحت می توانست از یکی از اعضای خانواده اش بخواهد این کار را در محلی دورتر از محل کارش انجام دهد تا به این سادگی قابل تشخیص و پیگیری نباشد؛ حیرت اصلیم مربوط به افرادی است که برای دیدن احتمالی هنرمندان حاضرند این طور راحت پول خرج کنند و اینجاست که بیشتر از عشق به هنرمندان، مساله پول زحمت نکشیده بسیار پررنگ است. راستش را بخواهید الان که حق التحریرها هم مدتیست به تعویق افتاده، دارم به تمام کارت هایی که سال های پیش استفاده نکردم فکر می کنم و این که چه سرمایه ای را از دست دادم!!

امسال به لطف هرچه که بنامیم، اتفاقاتی که کم کم داشت به فراموشی سپرده می شد باز درحال تکرار شدن هستند. یادم می آید اولین سالی که به جشنواره رفتم، هنوز دیپلم نگرفته بودم و به اتفاق دوستم دو سری کامل بلیط های سینما افریقا را در بازاری بسیار سیاه خریدیم. اگر درست یادم باشد آن سال ها، بلیط سینما آفریقا را به اعضای خانه سینما اهدا می کردند و یکی از همکلاسی های ما همسایه ای داشت که تدارکات چی سینما بود و احتمالا هنرمندان به او لطف می کردند و بلیط های اضافیشان را باز هم احتمالا بدون دریافت وجه و بعنوان کمک دوستانه به او می دادند و آن آقا هم نامردی نمی کرد به اندازه ی چند ماه درآمد کسب می کرد و خب نوش جانش، حداقل خاک صحنه خورده بود!! حالا اما بی ربط ترین افراد تا هر دوست و آشنای بی ربط به سینما ولی با ربط به بلیط داران و کارت افتتاحیه داران و خلاصه تمام داراها!!، بازار سیاهی راه انداخته اند که بیا و ببین… کارت افتتاحیه صدهزار تومان؟!؟!؟!؟ واقعا به حق چیزهای ندیده و نشنیده…

راستی یک طنز دیگر که به لطف یکی از فیلم ها کلی باعث شادیمان شد، این بود که سازندگان آن لطف کردند و دیروز گفتند که این فیلم را در شهرستان هایی که برگزارکننده جشنواره فیلم فجر هستند به نمایش درنمی آورند چون اکران نوروز را دارند و مطمئنند که فروش فیلمشان در شهرستان ها خیلی خوب خواهد بود!! حالا ما نمی دانیم این توهین به شهرستانی هاست یا به پایتخت نشینانی که می روند و این فیلم شهرستانی پسند (البته به زعم سازندگانش) را می بینند یا اصل توهین به خود سازندگان است که دقیقا می دانند چه ساخته اند؟!

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. رضا
    ۱۰, بهمن, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

    واقعا تاسف دارد

  2. Star
    ۱۰, بهمن, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

    با سلام
    بسیار بسیار درست ذکر نمودین، خوده بنده در تئاتر شاهد همچنین اتفاقاتی بوده ام .
    موفق باشید.

  3. صنم
    ۲۴, بهمن, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

    چه فایده دارد گفتن این حرف ها
    خیال مى کنید سال دیگر تکرار نمیشود؟

نظر شما


آخرین ها