حجت الله در دیدار با سینماگران حامی دکتر حسن روحانی حرف های قابل توجهی زده است .
به گزارش سینماسینما، بخش های مهم اظهارات ایوبی به شرح زیر است :
✅علیرغم این که به سینماگران بعضا اتهام سیاه نمایی زده می شود، مستندهای برخی از نامزدها که این روزها توسط مردم دنیا دیده می شود، سراسر سیاه نمایی است و انتقادی هم به آن صورت نمی گیرد.
✅همه ما می دانیم این روزها بسیار مهم است. همه ما می دانیم کشورمان از یک بحران نجات یافته است. در مسیری پیش از این قرار داشتیم که انتهایش معلوم شد. اما این مسیر خوشبختانه تغییر کرد.
✅گزارش های سینمایی نشان داد ما به اندازه ۴۰ سال سینمای ایران در سال ۹۵ جایزه بین المللی کسب کرده ایم. من اگر جای مدیران صداوسیما بودیم ۳۷۰ بار برنامه هایی درباره حضور سینماگران در عرصه های بین المللی تهیه می کردم.
✅در خواست های همکاری برای تولید فیلم های سینمایی مشترک در این دولت صورت گرفت. تحریم ها علیه ایران هم حقوقی و هم زبانی بود. بسیاری از شرکت ها علیرغم این که می توانستند از نظر قانونی با ما همکاری کنند، حتی تمایل به مذاکره با ایران را در دولت نهم و دهم نداشند.
✅شکاف بین ادیان و قومیت ها نیز نشانه های جوامع توسعه نیافته است. اما متحیرم از این که در مناظره ها برخی از نامزدها به دنبال بررسی شکاف فقیر و غنی و قومیت ها هستند که این امر بسیار آسیب زننده ای است.
✅متاسفانه در کشورمان نهادهای مدنی چندان قوی عمل نمی کنند. نظام حزبی هنوز در ایران کاملا محقق نشده است. از این رو حرف های فریبنده نمی تواند آشکار شود.
✅مردم نیاز به کمک در انتخاب اصلح دارند. در ایران که حزب وجود ندارد، این کمک باید از سوی روشنفکران و هنرمندان و چهره ها صورت بگیرد.
✅جوانان هنرمند به ویژه در عرصه سینما باید در نظر بگیرند که در دولت یازدهم تلاش شد انحصار در سینما شکسته شود. این شکسته شدن انحصار هزینه بر است و ما نیز هزینه اش را پرداخت کرده و می کنیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چه بودیم و چه شد!
- بزرگداشت یونس شکرخواه برگزار شد؛ کسی که دنبال نام و نان نبود/ نگذارید انسانهای خدوم خانهنشین شوند
- یاد عباس کیارستمی افتادم که میگفت خدا کند میرکریمی، همان سیدرضای کودک و سرباز بماند
- بیستمین جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد؛ اهدای تقدیرنامه عالی یونسکو به نصیریان
- ایوبی: امیدوارم درس گرفته باشیم که مسائل زیستمحیطی، لوکس و فانتزی نیستند
- معرفی اعضای شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره فیلم وارش
- پیام تبریک ایوبی برای انتخاب مجدد روحانی و تشکر از هنرمندان
- واکنش رئیس ستاد هنرمندان روحانی به درصدبندیهای قالیباف
- ماجرای اعمال سلیقه شخصی مسئول رده بالای ارشاد از زبان یک تهیه کننده
- حجت الله ایوبی رئیس ستاد انتخاباتی شد
- اظهارات ایوبی درباره جشنواره جهانی فجر و نگارش کتابی از خاطرات دوران مدیریتش
- آنچه بر سینما در سال ۹۵ گذشت
- حجت الله ایوبی درکنار همسرش/ تصاویر
- یک مراسم سینمایی تحت تاثیر درگذشت علی معلم/ ایوبی: همیشه برای تقویت سینما تلاش کردم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





