سینماسینما، حبیب احمدزاده: شب قدرت مبارک باد سید ناصر عزیزم
- اگر ملائک در این شب قدر تماما جمع شوند باز نمی توانند مدحی از مردانگی و جوانمردی سید ناصر حسین پور را بر تک تک ذرات این جهان بی ادب امروز ما بنویسند.
- اول از جای دیگری آغاز می کنم: تهیه کننده فیلم مارمولک روزی برایم تعریف کرد وقتی این فیلم در سینماها به نمایش درآمده بود . مسئولی از ارشاد برای جلسه حضوری ما را فرا خواند و گفت که عالم بزرگواری از قم فرمودند که این فیلم وهن روحانیت است و با این فیلم مبارزه خواهند کرد و بهتر است خودتان فیلم درحال اکران را پایین بیاورید . ما نیز چنین کردیم مدتها بعد از دفتر همان عالم زنگ زده و فردی خواستار دیدار شد. با ناراحتی پذیرفتیم و ایشان تشریف آوردند و گفتند که عالم بزرگوار اکنون به نتیجه رسیده اند که سخنشان در اثر اطلاعات غلط بوده و اکنون حلالیت می طلبند و چگونه می توانند جبران کنند؟
همان موقع این سوال برایم پیش آمد که حق الناسی تضییع شده و این عالم صاحب فتوا نمی دانند که جز خسارت مادی ، همانگونه که در میان عوام و مذهبیون آبرویی برای سازندگان فیلم نگذاشتند باید در آشکار نیز از ایشان اظهار و درخواست طلب بخشش کنند و آیا تکفیر در آشکار وعذرخواهی درخفا در نزد خدا با هم برابرند ؟ - چند وقت پیش برادر عزیز جانبازم در مقابل تعریف سرکار خانم فاطمه معتمدآریا از کتاب ایشان که در اسارت نوشته شده (پایی که جا ماند) نامه سرگشاده ای نوشته بودند سراسر شکایت و مذمت از این هنرمند … که بر پایه اطلاعات غلط و اشتباه رایج در فضای مجازی بود. دوستانی از جانبازان و آزادگان با ایشان تماس گرفته و نکاتی را به عرض رساندند و ایشان پس از آگاهی به غلط بودن بسیاری از موضوعات مورد اشاره در یادداشت خود دو بزرگواری کردند که حقا از چنین مردانی برمی آید و بس. اول با خود سرکار خانم معتمدآریا تماس گرفته و عذر تقصیر و حلالیت خواستند و دوم و اصلتر در همین شب قدر و در صفحات مجازی خود به این اشتباه غیر عمدی و برپایه اطلاعات خناسان، بدون هیچ توجیه و پرده پوشی صراحتا اعتراف و از همه خوانندگان نامه قبلی و نیز سرکار خانم معتمدآریا حلالیت خواستند.
- می دانم که او خواست آبرویش را با خدا معامله کند و نه با حفظ اشتهارش به بی خطایی در نزد دیگران مسئله شیطانی حفظ اشتهار دروغین که در وجود همه ماست از روشنفکر تا مذهبی… بدون نگریستن به دیگران ما نیز چنین نیستیم؟ با فوروارد هزاران خبر بی سند.
سیدم درود بر شرفت که برعکس همه ما مدعیان، مسلمانی و انسان واقعی بودن را دوباره به ما یادآوری کرده و باز آموختی. شب قدرت مبارک
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- تو پیش نرفتی، تو فرو رفتی؟/ معتمدآریا و حسرت دهه ۶۰
- کیومرث پوراحمد : همۀ ما دوستان سینمایی و غیر سینمایی به نوعی مدیون حبیب احمد زاده هستیم
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- «هفت سال ده روز کم» برگزیده جشنواره هالیوود سیلور اسکرین شد
- درخواست ستاد مقابله با کرونا تهران از وزارت ارشاد/ تا اطلاع ثانوی پروژههای سینمایی متوقف شود
- بازیگری با یک کارنامه درخشان و کمنظیر/ یادداشتی کوتاه به بهانه تولد فاطمه معتمدآریا
- راما قویدل: با اعتراض غیرمنطقی مانع ساخت سریال درباره اقوام نشویم
- مثل یک زنِ واقعی/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- سینماسینما/ گفتوگو با رضا بابک بازیگر «بنفشه آفریقایی»/ عشق میتواند مرده را زنده کند
- سیمین یک بنفشه آفریقایى
- آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بینالملل ۱ / گزارش تصویری
- پوستر «بنفشه آفریقایی» منتشر شد/ ۶ روز تا آغاز اکران آنلاین
- گزارش رونمایی از تندیس علی نصیریان در موزه سینما/ نسل تکرارنشدنی در بازیگری + ویدئو
- شاهرخ فروتنیان: باید بتوانیم به نقشهای تکراری نه بگوییم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش