
سینماسینما، حبیب احمدزاده: شب قدرت مبارک باد سید ناصر عزیزم
- اگر ملائک در این شب قدر تماما جمع شوند باز نمی توانند مدحی از مردانگی و جوانمردی سید ناصر حسین پور را بر تک تک ذرات این جهان بی ادب امروز ما بنویسند.
- اول از جای دیگری آغاز می کنم: تهیه کننده فیلم مارمولک روزی برایم تعریف کرد وقتی این فیلم در سینماها به نمایش درآمده بود . مسئولی از ارشاد برای جلسه حضوری ما را فرا خواند و گفت که عالم بزرگواری از قم فرمودند که این فیلم وهن روحانیت است و با این فیلم مبارزه خواهند کرد و بهتر است خودتان فیلم درحال اکران را پایین بیاورید . ما نیز چنین کردیم مدتها بعد از دفتر همان عالم زنگ زده و فردی خواستار دیدار شد. با ناراحتی پذیرفتیم و ایشان تشریف آوردند و گفتند که عالم بزرگوار اکنون به نتیجه رسیده اند که سخنشان در اثر اطلاعات غلط بوده و اکنون حلالیت می طلبند و چگونه می توانند جبران کنند؟
همان موقع این سوال برایم پیش آمد که حق الناسی تضییع شده و این عالم صاحب فتوا نمی دانند که جز خسارت مادی ، همانگونه که در میان عوام و مذهبیون آبرویی برای سازندگان فیلم نگذاشتند باید در آشکار نیز از ایشان اظهار و درخواست طلب بخشش کنند و آیا تکفیر در آشکار وعذرخواهی درخفا در نزد خدا با هم برابرند ؟ - چند وقت پیش برادر عزیز جانبازم در مقابل تعریف سرکار خانم فاطمه معتمدآریا از کتاب ایشان که در اسارت نوشته شده (پایی که جا ماند) نامه سرگشاده ای نوشته بودند سراسر شکایت و مذمت از این هنرمند … که بر پایه اطلاعات غلط و اشتباه رایج در فضای مجازی بود. دوستانی از جانبازان و آزادگان با ایشان تماس گرفته و نکاتی را به عرض رساندند و ایشان پس از آگاهی به غلط بودن بسیاری از موضوعات مورد اشاره در یادداشت خود دو بزرگواری کردند که حقا از چنین مردانی برمی آید و بس. اول با خود سرکار خانم معتمدآریا تماس گرفته و عذر تقصیر و حلالیت خواستند و دوم و اصلتر در همین شب قدر و در صفحات مجازی خود به این اشتباه غیر عمدی و برپایه اطلاعات خناسان، بدون هیچ توجیه و پرده پوشی صراحتا اعتراف و از همه خوانندگان نامه قبلی و نیز سرکار خانم معتمدآریا حلالیت خواستند.
- می دانم که او خواست آبرویش را با خدا معامله کند و نه با حفظ اشتهارش به بی خطایی در نزد دیگران مسئله شیطانی حفظ اشتهار دروغین که در وجود همه ماست از روشنفکر تا مذهبی… بدون نگریستن به دیگران ما نیز چنین نیستیم؟ با فوروارد هزاران خبر بی سند.
سیدم درود بر شرفت که برعکس همه ما مدعیان، مسلمانی و انسان واقعی بودن را دوباره به ما یادآوری کرده و باز آموختی. شب قدرت مبارک
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در سومین دوره فستیوال انجام میشود؛ نمایش فیلمهای ایرانی در جشنواره زنان شرقی
- پنج فیلم، پنج نقد/ از عشق در فضای کارگری تا دزدی به دلیل سوگ
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- تو پیش نرفتی، تو فرو رفتی؟/ معتمدآریا و حسرت دهه ۶۰
- کیومرث پوراحمد : همۀ ما دوستان سینمایی و غیر سینمایی به نوعی مدیون حبیب احمد زاده هستیم
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- «هفت سال ده روز کم» برگزیده جشنواره هالیوود سیلور اسکرین شد
- درخواست ستاد مقابله با کرونا تهران از وزارت ارشاد/ تا اطلاع ثانوی پروژههای سینمایی متوقف شود
- بازیگری با یک کارنامه درخشان و کمنظیر/ یادداشتی کوتاه به بهانه تولد فاطمه معتمدآریا
- راما قویدل: با اعتراض غیرمنطقی مانع ساخت سریال درباره اقوام نشویم
- مثل یک زنِ واقعی/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- سینماسینما/ گفتوگو با رضا بابک بازیگر «بنفشه آفریقایی»/ عشق میتواند مرده را زنده کند
- سیمین یک بنفشه آفریقایى
- آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بینالملل ۱ / گزارش تصویری
- پوستر «بنفشه آفریقایی» منتشر شد/ ۶ روز تا آغاز اکران آنلاین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد





