داریوش مهرجویی که ناصر چشمآذر برای چند فیلم سینمایی مهم او موسیقی ساخته، فقدان این آهنگساز را فاجعه خواند و گفت: فیلم «هامون» خیلی روی چشمآذر تاثیر گذاشت حتی باعث شد از همسرش جدا شود.
به گزارش سینماسینما، ناصر چشمآذر جدای از ساخت مجموعه «باران عشق» و قطعات موسیقی برای خوانندگان مشهور، دستی هم در آهنگسازی فیلم داشت که به گفته برخی، مهمترین کارهایش هم در همین حیطه قرار میگرفت. صبح امروز جمعه ۱۴ اردیبهشتماه، خبر درگذشت ناصر چشمآذر هنرمندان بسیاری را متاثر کرد. داریوش مهرجویی یکی از آنهاست؛ فیلمسازی که نه تنها موسیقی برخی از مهمترین آثارش را چشمآذر ساخته، بلکه در فیلم او بازی هم کرده است. به همین دلیل با داریوش مهرجویی (نویسنده و فیلمساز مطرح کشور) تماس گرفتیم تا درباره هنر چشمآذر بگوید. مهرجویی از درگذشت دوست و همکارش مطلع نبود و با شنیدن این خبر بسیار متاثر شد.
داریوش مهرجویی که ناصر چشمآذر برای چند فیلم سینمایی مهم او موسیقی ساخته، درباره این آهنگساز گفت: آقای چشمآذر موسیقیدان برجستهای بود. به نظر من در زمینه موسیقی پاپ و فیلم خیلی موفق بود. کارهایی که با من انجام داد، عالی بود؛ مثل «هامون»، «اجارهنشینها»، «بانو»، «میکس» و «دختردایی گمشده». در این فیلمها با من همکاری داشت و خیلی هم کارش خوب بود.
مهرجویی با بیان اینکه «همه دوستان ما یکی یکی دارند از دنیا میروند» درگذشت ناصر چشمآذر را مایه تاسف خواند و گفت: آقای چشمآذر ذوق و شوق زیادی برای موسیقی داشت و فقدانش خیلی فاجعه است. به همه دوستان، هنرمندان، موزیسینها و خانواده آقای چشمآذر تسلیت میگویم و امیدوارم این غم آخرشان باشد.
کارگردان فیلم «گاو» تصریح کرد: آنچه مسلم است اینکه فیلم «هامون» خیلی روی چشمآذر تاثیر گذاشت حتی باعث شد از همسرش جدا شود.
مهرجویی تشریح کرد: نمیدانم چطور رویش تاثیر گذاشت؛ بههرحال فیلم درباره جدایی زن و شوهری است و من فکر میکنم چشمآذر با کاراکتر شوهر یعنی هامون (با بازی خسرو شکیبایی) همذاتپنداری کرد و یکجوری خواست این رابطه را داغان کند. زده بود به سرش، رفته بود به عوالم دیگری. خواب حضرت علی را دیده بود و… اصلا همان چیزهایی که در فیلم میکس میگوید خودش بود. بنابراین زندگی خانوادگیاش هم لطمه دید.
مهرجویی با اشاره به حضور ناصر چشمآذر در فیلم سینمایی «میکس» در مقابل دوربین گفت: چشمآذر در فیلم «میکس» خودش بود. برای اینکه کاراکتر جالبی داشت و وقتی روی یک موضوع متمرکز میشد، دیگر خیلی متعصب و دگماتیسم میشد ولی این کاراکترش بود، کاریاش نمیشد کرد.
کارگردان فیلم «اجارهنشینها» ادامه داد: وقتی به ناصر چشمآذر گفتم بیاید در فیلم میکس بازی کند، خیلی دوست داشت و قبول کرد و آمد جلوی دوربین اما کار سخت بود؛ چون مدام میرفت و میآمد یعنی با توجه به روحیهاش کار کردن با او کمی سخت بود. چشمآذر در زمینه بازیگری حرفهای نبود اما چه بازی قشنگی در این فیلم ارائه داد وقتی آهنگ میزد، میخواند و میرفت پشت شمعها.
مهرجویی در ادامه با اظهار تاسف مبنی بر اینکه فیلم «میکس» آنچنان که باید دیده نشد، گفت: «میکس» یکی از فیلمهای خیلی خوب من است و خیلی این فیلم را دوست دارم.
او ادامه داد: کسانی فیلم «میکس» را داغان کردند که بهشان برخورده بود. بالاخره چهل، پنجاه نفر سر صحنه فیلمبرداری هستند، اگر اشکالی داشت میآمدند به من میگفتند. اصلا چیز مهمی هم نبود؛ منتقدی در فیلم دنبال کارگردان است برای جواب گرفتن. کارگردان هم میرود دستش را بشوید، از همان داخل حرف اساسیاش را هم میزند. اینکه مسئله خاصی نبود ولی به بعضیها برخورد و بد آن را گفتند. همین باعث شد که فیلم دیده نشود و کسی برای دیدنش به سینما نرود.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- به یاد دو استاد موج نو سینمای ایران؛ آرامش در درود بیکران
- از خانه تا شهر؛ تداوم فلسفهی زیستن در سینمای مهرجویی
- اولیای دم مرحوم مهرجویی و محمدیفر از حکم قصاص گذشت کردند
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- همصدایی چهرههای مهم فرهنگی و اجتماعی با فرزندان مهرجویی
- واکنش مونا مهرجویی به حکم پرونده قتل والدینش؛ ما درخواست اعدام نداریم
- رییس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد: تایید حکم قصاص برای قاتل مهرجویی و محمدیفر
- درنگی بر خارج از متنِ «هامون»/ مهم است این چیزها را بدانیم؟
- وکیل مادر وحیده محمدیفر: پرونده قتل مهرجویی و محمدیفر بسته نشده/ حکم صادره قطعی نیست
- دیوان عالی کشور تایید کرد؛ حکم قصاص و زندان عاملان قتلِ داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





