پروژه مستند سینمایی «خانه خاموش» به فهرست چهار پروژه برگزیده بخش «راف کات» پنجاه و دومین جشنواره بینالملی فیلم مستند «ویزیون دو ریل» در کشور سوییس راه یافت.
به گزارش سینماسینما، فیلم مستند «خانه خاموش» به کارگردانی فرناز و محمدرضا جورابچیان و تهیهکنندگی الهه نوبخت در بخش «راف کات» پنجاه و دومین جشنواره بینالملی فیلم مستند «ویزیون دو ریل» سوییس پذیرفته شد.
این فیلم که تولید آن بیش از چهار سال به طول انجامیده به عنوان نماینده ایران در این دوره از رقابتهای تولید فیلم مستند در این رویداد اروپایی پذیرفته شده است.
در این بخش تنها چهار پروژه محصول مشترک از کشورهای آمریکا، مکزیک، برزیل، کامرون، بلژیک، آفریقای جنوبی، فیلیپین و ایران انتخاب شدهاند.
«خانه خاموش» پرتره خانواده ای تهرانی است که زندگی آنها در چند دهه به تصویر کشیده میشود.
فرنار و محمدرضا جورابچیان پیش از این، فیلم مستند «اعتراض وارد نیست» را کارگردانی و تهیه کرده بودند.
جشنواره فیلم مستند «ویزیون دو ریل» سوییس گفته می شود، تنها جشنواره مستند کشور سوییس و یکی از مهمترین جشنواره های مستند جهان است که امسال پنجاه و دومین دوره آن از تاریخ۱۵ آوریل تا ۲۵ آوریل (۲۶فروردین الی۵ اردیبهشت به صورت آنلاین و با پذیرش تعداد محدودی میهمان برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- الهه نوبخت داور جشنواره بینالمللی فیلم رباط مراکش شد
- جشنواره ویزیون دو ریل در ایستگاه پایانی؛ جشنواره سوئیسی، ۲ جایزه به سینمای ایران داد
- الهه نوبخت آثار جشنواره سوئیسی را داوری میکند
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- الهه نوبخت داور بخش اصلی جشنواره هلند شد
- «سرنوشت» بهترین فیلم جشنواره دانمارکی شد
- نشریه ورایتی مدعی شد؛ ممنوعالخروجی الهه نوبخت تهیه کننده سینما
- یک فیلم ایرانی برگزیده جشنواره EBS کره جنوبی شد؛ «خانه خاموش» باز هم جایزه گرفت
- برای داوری در جشنواره بینالمللی فیلم درخت زردآلو؛ الهه نوبخت به ارمنستان دعوت شد
- در جشنواره ملگاسو پرتغال؛ جایزه دن کیشوت به فیلم خانه خاموش رسید
- میزبانی جشنواره ایروان از فیلمهای ایرانی
- الهه نوبخت داور جشنواره فیلمهای شرقی ژنو شد
- نمایش مستند «خانه خاموش» در جشنواره «هات داکس» کانادا
- الهه نوبخت رئیس هیأت داوران جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت شد
- اختصاصی سینماسینما/ عوامل مستند «دروازه رویاها» در جشنواره برلین
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





