
کارگردان «بازدم» با بیان اینکه مولفههایی که همیشه دنبال آن بوده است، در این اثر نیست، عنوان کرد که اثرش وامدار سینمای تجربی است.
به گزارش سینماسینما ،آئین دیدار فیلم «بازدم» عصر امروز، ۱۳ تیر در موزه سینمای برگزار شد. این مراسم قرار بود ساعت ۱۹ برگزار شود که با ۴۵ دقیقه تاخیرو پس از امضای هنرمندان شرکت کننده همچون آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی نیا، مهرداد ضیایی، شیما نیک پور و.. آغاز شد. به همین دلیل هم تنها سخنران این مراسم ارش سنجانی، کارگردان فیلم بود.
آرش سنجابی که علاوهبر کارگردانی، نویسنده و مترجم نیز هست، در ابتدای این مراسم گفت:«بازدم از سینمایی میآید که به طریقی وامدار سینمای تجربی بود که در قالب اپن اسکای (OPEN SKY) اکران میشد.»
او سپس از ایجاد گروه سینمایی هنروتجربه اظهار خوشحالی کرد:«خیلی خوشحال شدم جریان سینمای هنروتجربه بوجود آمد و دو واژه معتبر یعنی هنری بودن و تجربی بودن که برچسبهای خیلی زیبایی هستند برای هر فیلم به دنبال هم آمدند. خوشحالم که امروز لوگوی هنروتجربه را روی اثرم دارم صرف نظر از اینکه بپسندید یا نه.»
سنجانی همچنین در مورد «بازدم» گفت:«برای خودم «بازدم» کمی قدیمی شده و نزدیک به سه سال است که ساخته شده است. خود من هم در این سالها آن را ندیدهام به خصوص که این سالها خیلی وابسته به شرایط قبل و بعد از دوره کاری من هم نبوده است یعنی مولفههایی که همیشه دنبال آن بودهام در این اثر نیست اما اثری است اقتباسی. من بسیار به اقتباس وفادارم چه از آثار ادبی چه متنهای کوتاه. امیدوارم این شروع خوبی برای اکران چنین آثاری باشد.»
داستان«بازدم» درباره پسری سی و پنج ساله است که بورسیه گرفته و اینک در واپسین روزها به واکاوی هستی دردمندش نشسته است. جایی که درهمپیمایی همسان با رنج هایش، به مرگ همزادش بهار رسیده است اما ریشه در جای دیگریست؛ دیافراگم بیماری که بازدم نمیتواند!
عکس:یاسمن ظهورطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۲ فیلم جدید در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده میروند
- انصراف چهار بازیگر از اجرای نمایش «مدرسه پینوکیو»
- فرزاد حسنی و نورا هاشمی در «مدرسه پینوکیو»
- قصه و غصه آدمهای تلخ/ نگاهی به فیلم «بازدم»
- سینما و ادبیات وام دار یکدیگرند/ گفت و گو با آرش سنجابی، کارگردان فیلم «بازدم»
- غربت و مهاجرت/ نگاهی به فیلم «بازدم»
- مواجهه با نیستی!/ نگاهی به فیلم «بازدم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





