
کارگردان «بازدم» با بیان اینکه مولفههایی که همیشه دنبال آن بوده است، در این اثر نیست، عنوان کرد که اثرش وامدار سینمای تجربی است.
به گزارش سینماسینما ،آئین دیدار فیلم «بازدم» عصر امروز، ۱۳ تیر در موزه سینمای برگزار شد. این مراسم قرار بود ساعت ۱۹ برگزار شود که با ۴۵ دقیقه تاخیرو پس از امضای هنرمندان شرکت کننده همچون آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی نیا، مهرداد ضیایی، شیما نیک پور و.. آغاز شد. به همین دلیل هم تنها سخنران این مراسم ارش سنجانی، کارگردان فیلم بود.
آرش سنجابی که علاوهبر کارگردانی، نویسنده و مترجم نیز هست، در ابتدای این مراسم گفت:«بازدم از سینمایی میآید که به طریقی وامدار سینمای تجربی بود که در قالب اپن اسکای (OPEN SKY) اکران میشد.»
او سپس از ایجاد گروه سینمایی هنروتجربه اظهار خوشحالی کرد:«خیلی خوشحال شدم جریان سینمای هنروتجربه بوجود آمد و دو واژه معتبر یعنی هنری بودن و تجربی بودن که برچسبهای خیلی زیبایی هستند برای هر فیلم به دنبال هم آمدند. خوشحالم که امروز لوگوی هنروتجربه را روی اثرم دارم صرف نظر از اینکه بپسندید یا نه.»
سنجانی همچنین در مورد «بازدم» گفت:«برای خودم «بازدم» کمی قدیمی شده و نزدیک به سه سال است که ساخته شده است. خود من هم در این سالها آن را ندیدهام به خصوص که این سالها خیلی وابسته به شرایط قبل و بعد از دوره کاری من هم نبوده است یعنی مولفههایی که همیشه دنبال آن بودهام در این اثر نیست اما اثری است اقتباسی. من بسیار به اقتباس وفادارم چه از آثار ادبی چه متنهای کوتاه. امیدوارم این شروع خوبی برای اکران چنین آثاری باشد.»
داستان«بازدم» درباره پسری سی و پنج ساله است که بورسیه گرفته و اینک در واپسین روزها به واکاوی هستی دردمندش نشسته است. جایی که درهمپیمایی همسان با رنج هایش، به مرگ همزادش بهار رسیده است اما ریشه در جای دیگریست؛ دیافراگم بیماری که بازدم نمیتواند!
عکس:یاسمن ظهورطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۲ فیلم جدید در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده میروند
- انصراف چهار بازیگر از اجرای نمایش «مدرسه پینوکیو»
- فرزاد حسنی و نورا هاشمی در «مدرسه پینوکیو»
- قصه و غصه آدمهای تلخ/ نگاهی به فیلم «بازدم»
- سینما و ادبیات وام دار یکدیگرند/ گفت و گو با آرش سنجابی، کارگردان فیلم «بازدم»
- غربت و مهاجرت/ نگاهی به فیلم «بازدم»
- مواجهه با نیستی!/ نگاهی به فیلم «بازدم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





