داریوش ارجمند با انتقاد از سفارشی دانستن فیلم «روز بلوا» گفت: بهروز شعیبی برای ساخت این فیلم و نشان دادن ضایع شدن حق مردم شجاعت داشت.
به گزارش سینماسینما، عصر چهارشنبه، ۱۶ بهمن ماه فیلم روز بلوا به کارگردانی بهروز شعیبی در پردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه و منتقدان نمایش داده شد و در نشست مطبوعاتی پس از فیلم هم سحر عصر آزاد به عنوان منتقد و در کنار کارگردان فیلم، داریوش ارجمند و لیلا زارع از بازیگران اصلی فیلم همراه با مهران کاشانی نویسنده، کارن همایونفر آهنگساز و امین جعفری مدیر فیلمبرداری از جمله عوامل حاضر بودند.
در این نشست که پرسشهایی درباره سفارشی بودن این فیلم بویژه بخاطر تهیهکنندگی سازمان اوج و پرداختن به مفاسد اقتصادی مطرح شد، بهروز شعیبی گفت: ذهن من از التهابات چند سال اخیر درگیر شد به کسانی که باید در مسئولیت اجتماعی مراقبتهایی داشته باشد و در این مسیر دچار غفلت میشود. البته از ابتدا قرار نبود شخصیت اصلی روحانی باشد ولی من طرحی را به سازمان اوج پیشنهاد دادم و آنها هم این موضوع ملتهب را پذیرفتند و به لحاظ مالی حمایت کردند.
وی تاکید کرد: من براین باورم که روحانیت بخشی تاثیرگذار در جامعه است که البته به جایگاه حاکمیتی آن کاری نداشتم ولی به نظرم بخاطر همان تأثیرگذاری در جامعه قابل بحث و پرداخت است.
شعیبی خاطرنشان کرد: روز بلوا بیشتر از آنکه ما را به اتفاقات بیرونی دعوت کند به اتفاقات درونی دعوت میکند مثل آن روزی که عدالت را کنار گذاشتیم و باید یک بلوای درونی اتفاق بیفتد.
او در پاسخ به اینکه آیا شخصیت فیلمش از اطرافیانش بوده یا سراغ پروندههای جدی مفاسد اقتصادی رفته گفت: اگر شخصیت فیلم از دوستان من بود که جرات نمیکردم بسازم. ضمن اینکه قرار نبود در این فیلم پرونده سیاسی باز کنیم و این کار تلویزیون و بخشهای خبری است.
وی افزود: من معتقدم نسل جدید ما پرسشگر است و الان دیگر وقت گفتوگو است. روز بلوا درباره اخلاق است و این اعتقاد من است. چون مثلا خیلی از کسانی که ظاهر مذهبی ندارند اخلاقگرا هستند اما گاهی دچار مصلحت اندیشی کاذب هستیم.
در بخشی دیگر از این نشست داریوش ارجمند بیان کرد: از معدود دفعاتی است که در یک نشست فیلم میآیم. اول میخواهم شهادت سردار سلیمانی را یک بار دیگر تسلیت و تبریک بگویم و همینطور تسلیت بگویم برای حادثه هواپیما. یک مرگ بر آمریکا هم میگویم بخاطر دستوری که یک رییس جمهوری برای قتل بزرگ مردی چون سردار سلیمانی داد.
او با اشاره به برخی سوالهای مطرح شده گفت: شجاعت بهروز شعیبی و اینکه این گستاخی را داشت تا این بلوا، نه آن بلوایی که در خیابان میبینیم را نشان دهد از مهمترین دلایل من برای بازی در این فیلم بود. نشان دادن ضایع شدن حق مردم شجاعت میخواهد. اما از این سوالها که آیا فیلم سفارشی بوده یا چرا با اوج همکاری شده تعجب میکنم؟ اگر یک تهیهکننده دیگر هم بود باز هم این سوالات پرسیده میشد؟ سازمان اوج هم یک تهیهکننده است و آقای شعیبی در فیلم نسبت به این پرسشها از خودش دفاع کرده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اصلا میتوان آخوند منفی در سینمای ایران نشان داد؟/پاسخ جالب کارگردان روز بلوا به یک سوال
- قصه بهروز «روز بلوا» با نماهای سینمایی
- بررسی کارنامه کاری بهروز شعیبی از «آژانس شیشهای» تا «روز بلوا»؛ پسر یک دنده حاج کاظم
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با بهروز شعیبی کارگردان «روز بلوا»/ میگفتند اصلا روحانی در فیلمت نگذار
- می گفتند شخصیت فرد روحانی را تغییر بده/ بهروز شعیبی از «روز بلوا» می گوید
- بهروز شعیبی: «روز بلوا» در کارگردانی و روایت قصه، تجربهای متفاوت برایم بود
- اختصاصی سینماسینما/ «روز بلوا» ساخته بهروز شعیبی سریال میشود
- بهروز شعیبی در برنامه «کتاب باز» از پروژه جدید خود گفت
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد





