داریوش ارجمند با انتقاد از سفارشی دانستن فیلم «روز بلوا» گفت: بهروز شعیبی برای ساخت این فیلم و نشان دادن ضایع شدن حق مردم شجاعت داشت.
به گزارش سینماسینما، عصر چهارشنبه، ۱۶ بهمن ماه فیلم روز بلوا به کارگردانی بهروز شعیبی در پردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه و منتقدان نمایش داده شد و در نشست مطبوعاتی پس از فیلم هم سحر عصر آزاد به عنوان منتقد و در کنار کارگردان فیلم، داریوش ارجمند و لیلا زارع از بازیگران اصلی فیلم همراه با مهران کاشانی نویسنده، کارن همایونفر آهنگساز و امین جعفری مدیر فیلمبرداری از جمله عوامل حاضر بودند.
در این نشست که پرسشهایی درباره سفارشی بودن این فیلم بویژه بخاطر تهیهکنندگی سازمان اوج و پرداختن به مفاسد اقتصادی مطرح شد، بهروز شعیبی گفت: ذهن من از التهابات چند سال اخیر درگیر شد به کسانی که باید در مسئولیت اجتماعی مراقبتهایی داشته باشد و در این مسیر دچار غفلت میشود. البته از ابتدا قرار نبود شخصیت اصلی روحانی باشد ولی من طرحی را به سازمان اوج پیشنهاد دادم و آنها هم این موضوع ملتهب را پذیرفتند و به لحاظ مالی حمایت کردند.
وی تاکید کرد: من براین باورم که روحانیت بخشی تاثیرگذار در جامعه است که البته به جایگاه حاکمیتی آن کاری نداشتم ولی به نظرم بخاطر همان تأثیرگذاری در جامعه قابل بحث و پرداخت است.
شعیبی خاطرنشان کرد: روز بلوا بیشتر از آنکه ما را به اتفاقات بیرونی دعوت کند به اتفاقات درونی دعوت میکند مثل آن روزی که عدالت را کنار گذاشتیم و باید یک بلوای درونی اتفاق بیفتد.
او در پاسخ به اینکه آیا شخصیت فیلمش از اطرافیانش بوده یا سراغ پروندههای جدی مفاسد اقتصادی رفته گفت: اگر شخصیت فیلم از دوستان من بود که جرات نمیکردم بسازم. ضمن اینکه قرار نبود در این فیلم پرونده سیاسی باز کنیم و این کار تلویزیون و بخشهای خبری است.
وی افزود: من معتقدم نسل جدید ما پرسشگر است و الان دیگر وقت گفتوگو است. روز بلوا درباره اخلاق است و این اعتقاد من است. چون مثلا خیلی از کسانی که ظاهر مذهبی ندارند اخلاقگرا هستند اما گاهی دچار مصلحت اندیشی کاذب هستیم.
در بخشی دیگر از این نشست داریوش ارجمند بیان کرد: از معدود دفعاتی است که در یک نشست فیلم میآیم. اول میخواهم شهادت سردار سلیمانی را یک بار دیگر تسلیت و تبریک بگویم و همینطور تسلیت بگویم برای حادثه هواپیما. یک مرگ بر آمریکا هم میگویم بخاطر دستوری که یک رییس جمهوری برای قتل بزرگ مردی چون سردار سلیمانی داد.
او با اشاره به برخی سوالهای مطرح شده گفت: شجاعت بهروز شعیبی و اینکه این گستاخی را داشت تا این بلوا، نه آن بلوایی که در خیابان میبینیم را نشان دهد از مهمترین دلایل من برای بازی در این فیلم بود. نشان دادن ضایع شدن حق مردم شجاعت میخواهد. اما از این سوالها که آیا فیلم سفارشی بوده یا چرا با اوج همکاری شده تعجب میکنم؟ اگر یک تهیهکننده دیگر هم بود باز هم این سوالات پرسیده میشد؟ سازمان اوج هم یک تهیهکننده است و آقای شعیبی در فیلم نسبت به این پرسشها از خودش دفاع کرده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اصلا میتوان آخوند منفی در سینمای ایران نشان داد؟/پاسخ جالب کارگردان روز بلوا به یک سوال
- قصه بهروز «روز بلوا» با نماهای سینمایی
- بررسی کارنامه کاری بهروز شعیبی از «آژانس شیشهای» تا «روز بلوا»؛ پسر یک دنده حاج کاظم
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با بهروز شعیبی کارگردان «روز بلوا»/ میگفتند اصلا روحانی در فیلمت نگذار
- می گفتند شخصیت فرد روحانی را تغییر بده/ بهروز شعیبی از «روز بلوا» می گوید
- بهروز شعیبی: «روز بلوا» در کارگردانی و روایت قصه، تجربهای متفاوت برایم بود
- اختصاصی سینماسینما/ «روز بلوا» ساخته بهروز شعیبی سریال میشود
- بهروز شعیبی در برنامه «کتاب باز» از پروژه جدید خود گفت
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





