
مستند بلند ایرانی«جایی برای فرشته ها نیست» وارد بخش مسابقه بین الملل سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» شد.
به گزارش سینماسینما ، «جایی برای فرشته ها نیست» از بین ۸۳ فیلم بلند، براى بخش ملى و سپس از میان ۲۰ مستند بخش بلند مسابقه ملی براى شرکت در مسابقه بخش بین الملل جشنواره فیلم مستند امسال انتخاب شده است.
این فیلم آخرین ساخته«سام کلانترى»، مستندساز ایرانى است که داستانى پرماجرا و دیدنی را از مسیر سخت زندگی حرفهای اعضای تیم ملی اسکیت هاکی دختران ایران به تصویر مى کشد. دخترانى که نام شان پیش از این با کمپین«مبارزه از من،حمایت از تو» بر سر زبان ها افتاده بود.
رقیبان خارجى فیلم«جایی برای فرشته ها نیست» که در این دوره از جشنواره حقیقت در مسابقه بین الملل حضور دارند، هشت فیلم مستند بلند هستند:
۱-رانندهی ذاتی/ دنیل فاره/ نروژ
۲-کابل، شهری در باد/ ابوذر امینی/ هلند، افغانستان، ژاپن، آلمان
۳-کنار رینگ/ آندره هورمان/ آلمان، آمریکا
۴-قهرمان گله/ تون فانت زانتفورت/ هلند
۵-روستای رو به زوال/ لو فیفانگ/ چین
۶-بانوی اول/ لارن گرینفیلد/ آمریکا
۷-سهیم شدن یا نشدن/ مینا هینت، ملیس موهو/ استونی
۸-وقتی برهها شیر میشوند/ جان کاسبه/ آمریکا
از دیگر عوامل شاخص«جایی برای فرشته ها نیست» میتوان به «هایده صفیارى» به عنوان تدوینگر و
«حبیب خزایى فر» آهنگساز اشاره کرد.
سایر عوامل اصلى این پروژه سینمایى عبارتند از:
مدیرفیلمبرداری: رضاتیموری،طراحی و ترکیبصدا: انسیهملکی،صدابردار: شاهین پورداداشی، مدیرفنی پستولید: اوژن سید اشرفی، مدیرتولید: محسن مرادی، مدیر رسانه: فرنوش آباء، عکاس: حسن کمالی و طراح پوستر: مهدی آگاهمنش.
محمد شکیبانیا و محسنشاهمحمدمیراب تهیه کنندگى این اثر را به عهده داشته اند.
«جایی برای فرشته ها نیست» محصول مشترک موسسه فرهنگیهنری تنجرین و مرکزگسترش سینمای مستند و تجربی است.
سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری «محمد حمیدیمقدم» در پردیس سینمایی چارسوى تهران برگزار خواهد شد.
برنامه نمایش فیلم«جایی برای فرشته ها نیست» در سیزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت:
نمایش اول : ساعت ۱۰ شب ( پردیس چهارسو)-چهارشنبه سالن ۶
نمایش دوم :ساعت ۱۹(پنج شنبه) – موزه سینما(باغ فردوس)
نمایش سوم :ساعت ۲۰(جمعه)-پردیس چهارسو-سالن ۱
علاقه مندان براى تهیه یا رزرو بلیت این فیلم مى توانند غیر از شیوه حضورى، از طریق لینک جداگانه «سینماتیکت» اقدام کنند یا از طریق پروفایلهای خود در سامانه سایت جشنواره، به شکل اتوماتیک وارد سایت سینماتیکت شوند.
پایان پیام|
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- «کشیم عاشق» به فرانسه میرود
- «رُخ» بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو شد
- مستند سینمایی «رخ»، تماشای شکوه یک عمر ۸۴ ساله است/ گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با سام کلانتری
- یک چالش زنانه تمام عیار/ نگاهی به مستند «جایی برای فرشتهها نیست»
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- اعلام جزییات افتتاحیه جشن مستقل سینمای مستند
- جشن زادروز علیاکبر صادقی در خانه هنرمندان برپا شد/ صادقی: خواب کودکانی را نقاشی میکنم که پدرانشان شهید شدند
- پیروزی اراده
- بدرقه کاروان المپیک ایران با فیلمهای ورزشی
- «جایی برای فرشتهها نیست» و «اکسدوس» راهی پاریس میشوند
- داوران بخش مستند و فیلم کوتاه سیو نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- گزارشی از چالشهای پیش روی جشنواره فیلم فجر/ اتاق فکر خلاق تشکیل شود، اهمیت جوانگرایی در انتخاب مدیران
- رویاهایمان را ارزان نمیفروشیم/ نگاهی به فیلم «جایی برای فرشتهها نیست»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





