سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما با بیان اینکه ۲۴ پروژه تصویری در حال ساخت هستند، تاکید کرد: برای رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در این پروژهها با وزارتخانههای مرتبط مانند وزارت بهداشت، کار و ارشاد (سازمان سینمایی) و صدا و سیما از طریق هیاتمدیره خانه سینما در ارتباط بوده و خواهیم بود.
به گزترش سینماسینما، دانش اقباشاوی در گفتوگویی توضیحاتی درباره شکلگیری این کارگروه ارائه کرد و گفت: از روز اول اسفند که درباره ویروس کرونا اعلام عمومی انجام شد، انجمن برنامهریزان و دستیاران کارگردان سینما اولین اطلاعیه خود را همراه با توصیههای وزارت بهداشت به تمام اصناف سینمایی ابلاغ کرد.
این کارگردان سینما افزود: در ادامه با همکاری هیاتمدیره خانه سینما و همراهی آقای همایون اسعدیان به عنوان رییس هیاتمدیره این تشکل، اطلاعیه اول منتشر شد که طی آن پیشنهاد تعطیلی پروژههای تصویری برای رعایت نکات ایمنی و حفظ سلامت افراد حاضر در آن پروژهها مطرح شد.
اقباشاوی اظهار کرد: سپس ۲۳ صنف سینمای ایران در نامهای از هیاتمدیره خانه سینما خواستار توقف پروژههای سینمایی و تلویزیونی با همکاری وزارتخانههای بهداشت، کار و ارشاد (سازمان سینمایی) و صدا و سیما شدند.
او در ادامه گفت: در این اثنا ما به عنوان چند صنف خانه سینما به شکل خودجوش پروژههای مختلف را که در حال فیلمبرداری هستند، رصد کردیم و به جمعآوری اطلاعات آنها پرداختیم و متوجه شدیم در حال حاضر ۲۷ پروژه در اقصی نقاط ایران در حال فیلمبرداری هستند که سه پروژه به شکل داوطلبانه، فیلمبرداری خود را لغو کردند ولی ۲۴ پروژه به شکل قطعی در حال کار هستند.
اقباشاوی خاطرنشان کرد: پیگیریهای ما نشان میدهد برخی از پروژهها نکات بهداشتی را رعایت میکنند که جای خوشحالی دارد، ولی در این میان متاسفانه دو پروژه به لحاظ امنیت بهداشتی، به شدت وضعیت نگرانکنندهای دارند و ما در هفته گذشته از طرف آقای موسوی، رییس شورایعالی تهیهکنندگان سینما و هیاتمدیره خانه سینما به این پروژهها تذکر جدی دادیم.
او با ابراز نگرانی از وضعیت این دو پروژه تاکید کرد: این پروژهها شرایط خطرناکی دارند و این وضعیت خطرناک تنها به اعضای خانه سینما که درگیر آنها هستند، محدود نمیشود، چراکه در این پروژهها افراد دیگری نیز حضور دارند و علاوه بر اینها هر یک از این افراد با خانواده خود نیز در ارتباط هستند و رفت و آمدهای دیگری هم دارند و میبیینم که بهراحتی میتوانند ناقل ویروس باشند.
سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما از پراکندگی پروژههای تصویری در سراسر کشور به عنوان دیگر عامل نگرانکننده یاد کرد و افزود: اگر تمام این پروژهها در تهران مستقر بودند، راحتتر میشد کنترل کرد، ولی این پراکندگی هم بهشدت نگرانکننده و خطرناک است.
او ادامه داد: به همین دلیل با قبول زحمت و مسئولیتپذیری تعدادی از دوستان در بعضی از اصناف خانه سینما به شکل اضطراری کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما را تشکیل دادیم. در حال حاضر یکی از دوستان مشغول تهیه کتابچه دستورالعملهای بهداشتی لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در پروژههای تصویری است که تا یکی دو روز آینده به پایان میرسد.
اقباشاوی خاطرنشان کرد: تمام ارتباطات و تجربیاتمان را به کار خواهیم بست تا اصول بهداشتی از سوی پروژههای مختلف تصویری رعایت شود.
او در پاسخ به پرسشی درباره قدرت اجرایی این کارگروه تصریح کرد: قدرت اجراییمان را از خانه سینما و رایزنیهای که با وزراتخانههای مرتبط همچون وزارت کار، بهداشت و ارشاد (سازمان سینمایی) و صدا و سیما و … انجام میدهیم، میگیریم و تمام تلاشمان را برای آگاهی و شفافسازی درباره وضعیت بهداشت پروژههای تصویری به کار خواهیم بست.
دانش اقباشاوی در پایان تاکید کرد: اطمینان داریم در این زمینه رسانهها و افکار عمومی هم بسیار کمککننده خواهند بود و به یاری آنان میتوانیم صیانت و مراقبت از سلامت انسانها را انجام دهیم و امیدواریم مسائل زودتر حل شود و به شرایط عادی بازگردیم.
ظهر امروز ـ یکشنبه، ۱۸ اسفند ـ اولین اطلاعیه کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما به صورت رسمی منتشر شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «اسفند»؛ روایت اتحاد و مقاومت در دل جنگ
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- تهیهکننده فیلم سینمایی «زاپاتا»: یکی از مهمترین مسائل در سینمای ایران بیبرنامگی دولتمردان در این حوزه است
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- هیأت انتخاب و داوری بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





