اعضای هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم شانگهای چین با حضور چهرههای مطرح سینمای بینالملل معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، امسال «جیانگ ون» کارگردان و بازیگر چینی ریاست هیات دوران بخش رقابتی جام طلایی بیستویکمین جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای چین را بر عهده دارد که به عنوان بازیگر در فیلمهایی از «ژانگ ییمو» و هچنین «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» بازی کرده و جوایز زیادی را از آن خود کرده است.
فیلمهایی که «جیانگ ون» در آنها بازی کرده تاکنون جوایز زیادی از جمله خرس طلای جشنواره برلین و گوی بلورین جشنواره کارلووی واری از آن خود کرده است. همچنین این سینماگر چینی به عنوان یکی از فیلمسازان نسل ششم سینمای چین محسوب میشود.
«ایلدیکو اِنیادی» کارگردان و فیلمنامهنویس مجاری که در سال ۲۰۱۷ با فیلم «در جسم و روح» برنده خرس طلای برلین شد، «نائومی کاواسه» سینماگر مطرح ژاپنی برنده جایزه بزرگ و دوربین طلایی کن، «سمیح کاپلاناوغلو» برنده جایزه خرس طلای بهترین فیلم جشنواره برلین با فیلم «عسل» در سال ۲۰۱۰، «دیوید پرموت» تهیهکننده نامزد اسکار آمریکایی، «کین هایلو» بازیگر، فیلمنامهنویس و تهیهکننده چینی و «چانگ چن» بازیگر تایوانی دیگر اعضای داوران بخش رقابتی جام طلایی جشنواره شانگهای ۲۰۱۸ را تشکیل میدهند.
در بخش رقابتی «استعدادهای جدید آسیایی» نیز «نانسان شی» تهیهکننده هنگکنگی نیز در راس هیات داوران قرار دارد.
امسال در مجموع فیلمهایی از ۱۳ سینماگر ایرانی در جشنواره شانگهای پذیرفته شده است که از آن جمله میتوان به حضور فیلم «هت تریک» ساخته رامتین لوافیپور در بخش رقابتی اصلی (جام طلایی) و «درساژ» از پویا بادکوبه در بخش «استعدادهای جدید آسیایی» اشاره کرد.
بیستویکمین جشنواره فیلم شانگهای از تاریخ ۱۶ تا ۲۵ ژوئن (۲۶ خرداد تا ششم تیر) در کشور چین برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سه نماینده از ایران در جشنواره فیلم مراکش
- گفتوگو با پویا بادکوبه، کارگردان «درساژ»/ به تعداد آدمها واقعیت، متفاوت است
- سلوکِ بلوغ / نگاهی به فیلم “درساژ”
- نسل امروز/ نگاهی به فیلم «درساژ»
- در باب عصیانی آرام و دخترانه/ نگاهی به فیلم «درساژ»
- فرار بیمعنی/ نگاهی به فیلم «درساژ»
- اسب و تنهایی/ نگاهی به فیلم «درساژ»
- عصیان ریشهدار زمانها/ نگاهی به فیلم «درساژ»
- یک فیلم ایرانی، برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلمهای شرقی ژنو
- دنیای دهه هشتادیها/ نگاهی به فیلم «درساژ»
- اکران «آشغالهای دوست داشتنی» و «درساژ» در سینماهای هنر و تجربه
- شلیک دقیقِ «درساژ» به هدف
- فیلمسوزی به وقت زمستان
- «درساژ» و «تخته گاز» چهارشنبه اکران میشوند
- اکران خصوصی فیلم درساژ / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





