کارگردان و بازیگران فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در حاشیهی نمایش فیلمشان در جشنوارهی فیلم «ونیز» از دغدغهای که باعث شکلگیری این فیلم شد، سخن گفتند.
به گزارش سینماسینما، سعید روستایی کارگردان این فیلم به همراه پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، هومن بهمنش و محمد اطبایی پخشکننده بینالمللی فیلم (مستقلهای ایرانی) عوامل این فیلم در جشنواره ونیز هستند و شامگاه ۱۳ شهریور ماه در نمایش رسمی فیلم حاضر شدند.
پس از نمایش فیلم که با استقبال ویژه مخاطبان همراه شد، کارگردان و بازیگران فیلم به چند پرسش درباره ساخت و نقشهای خود پاسخ دادند.
سعید روستایی کارگردان فیلم درباره سوژه فیلم که اعتیاد است مورد پرسش قرار گرفت و گفت: کشور ما به خاطر منطقه جغرافیایی که دارد خیلی موقعیت حساسی به لحاظ سیاسی، جغرافیایی و تاریخی و همچنین از لحاظ مواد مخدر دارد و ما همسایگانی داریم که بیشترین مقدار مواد مخدر در جهان را تولید میکنند و در چند سال اخیر اعتیاد در کشور ما و سایر مناطق جهان شکل جدیدی به خود گرفته است. ولی این قصه بر اساس یک داستان شکل نگرفته بلکه بر اساس یک دغدغه اجتماعی شکل گرفته است.
پیمان معادی هم درباره نقشاش در فیلم «متری شیش و نیم» یادآور شد: ما پنج ماه فیلمبرداری میکردیم و در لوکیشن خیلی سختی بودیم. بعضی روزها در معرض هفتصد، هشتصد معتاد واقعی کارتنخواب بودیم که آنها بیماریهایی داشتند و ما باید در نزدیکیشان کار میکردیم. بچههای دیگر سختیهای کار خودشان را داشتند اما فکر میکنم سختترین بخش کاری من این بود که نقشی را بازی میکردم که حساسیتهای خیلی ویژهای بر روی آن بود و هست.
او خاطرنشان کرد: این کار خیلی سخت بود و با مشکلات و اصلاحاتی روبرو شدیم به هرحال این بخش سختترین ویژگی نقشی بود که من بازی میکردم.
نوید محمدزاده دیگر بازیگر «متری شیش و نیم» خطاب به تماشاگران گفت: در واقع همانطور که در فیلم دیدیم، نقش من خودش را کشته بود و وقتی لبه استخر او را میبینیم، مثل یک بچه توی آب خوابیده است. وقتی دوباره زندهاش میکنند، یک امیدی به زندگی پیدا میکند.
او با اشاره به یکی از سکانس های فیلم ادامه داد: در ادامه دست وپاهای آخر رو میزنه و مثل شیری که در قفس هست همه تلاشش را انجام میدهد و وقتی میفهمد واقعا نمیتواند کاری بکند، هرچه به انتها میرسیم انگار پیر شده، انگار آرام شده و در طول یک سال خیلی پیرتر شده و در میان شروع شخصیت او تا پایانش که مرگ است، تلاش و زندگی باید قرار داشته باشد.
فرهاد اصلانی هم خطاب به تماشاگران گفت: ممنون که این فیلم را با ما تماشا کردید. درباره سختیهای کار باید بگویم که فکر میکنم قسمت آسان بازی در این کار، به من افتاد. چون به نظر میرسد این روزها قضاوت کردن کار آسانی شده و سختی کار بیشتر بر روی دوش دوستان من بود.
هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری «متری شیش و نیم» نیز که در جشنواره فیلم ونیز حاضر است، گفت: خیلی خوشحالم که در جمع شما در این کشور زیبا هستم. من از بچگی طرفدار تیم ملی ایتالیا بودم.
او در ادامه درباره ویژگی های تصویری فیلم «متری شیش و نیم» سخن گفت.
«متری شیش و نیم» که تاکنون سه نمایش در جشنواره فیلم ونیز داشته است امروز چهارشنبه (۴ سپتامبر، ۱۳ شهریور) نیز برای آخرین بار در این رویداد سینمایی به روی پرده خواهد رفت.
این فیلم در بخش افقهای جشنواره ونیز با آثاری از کشوریهای اسپانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، آفریقای جنوبی، افغانستان، ایرلند، گرجستان، روسیه، آمریکا، چین، هند و لهستان به رقابت میپردازد.
«سوزانا نیکیارلی» کارگردان زن ایتالیایی، «مارک آدامز» مدیر جشنواره فیلم ادینبورگ، «رشید بوشارب» کارگردان الجزایری-فرانسوی، «آلوارو برکنر» کارگردان اهل کشور اروگوئه و «اوا سانجیورجی» از ایتالیا، داوران بخش رقابتی افقهای جشنواره ونیز را تشکیل میدهند.
هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمیترین جشنواره سینمایی جهان از تاریخ ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) در ایتالیا برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زن و بچه»؛ کوچه پسکوچههای یک فیلمساز
- درباره «زن و بچه»؛ کدام زن؟! کدام بچه؟!
- «زن و بچه»؛ دوئلی تصویری با چهرههایی خیرهشده به دوربین
- «زن و بچه»؛ خیره با چشمان باز به کابوسی که زندگیات را میبلعد
- بازنمایی جامعه مردسالار در «پیر پسر» و «زن و بچه»
- بدهی ۳۵ میلیاردی سینما/ سعید روستایی فیلم جدید میسازد/ بزودی بلیت شناور اجرا خواهد شد
- «زن و بچه»؛ چرا غافل از احوال دل خویشتنم؟
- «زن و بچه»؛ فرم پیش از معنا
- «زن و بچه»؛ سفری در دل تلاطم زندگی یک زن
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- با اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینمایی؛ سازندگانِ «در سایه سرو»، روستایی و معادی عضو آکادمی اسکار میشوند
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- چی دیدی؟ چطور بود؟/ روایتی از روزهای پایانی جشنواره فیلم کن
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





