مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی برنده ۶ جایزه از جشنوارههای جهانی شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیهکنندگی الهه نوبخت، در ادامه موفقیتهای بینالمللی خود، ۶ جایزه از جشنوارههای جهانی کسب کرد.
این ۶ جایزه بینالمللی که سهم «دلبند» از جشنوارههای مختلف شده، به این شرح است:
جایزه ویژه هیات داوران جشنواره مذهب امروز ایتالیا
جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره فیلم Symi یونان
جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم کوهستان Nuovi Mondi تورینو ایتالیا
جایزه ویژه هیات داوران بخش بینالملل مستند جشنواره سلیمانیه عراق
جایزه بهترین فیلم مستند و بهترین فیلمبرداری هیات داوران مدرسه Treviso جشنواره مستند Solo Luna Doc ایتالیا
این فیلم در ادامه حضورهای بینالمللی خود، در بخش مسابقه جشنوارههای ذیل به رقابت میپردازد:
* جشنواره فیلم ادمونتون کانادا
* جشنواره FIDBA بوینوسآیرس آرژانتین
* جشنواره برخورد روستایی در محیط و فیلم لبنان
* جشنواره بینالمللی مستند درخت زردآلو Ujan ارمنستان
«دلبند» در یک سال اخیر در جشنوارههای معتبری چون ایدفا، برلین، هاتداکس به نمایش درآمده و به مراسم اهدای جوایز آسیا پاسیفیک هم راه یافته است.
این فیلم جایزه تماشاگران مستندهای نیمهبلند جشنواره «هاتداکس» کانادا، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره «کازان» روسیه، تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره «ترنتو» ایتالیا، دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری و جایزه بهترین فیلم از نگاه دانشآموزان جشنواره مستند «سیسیل» ایتالیا، جایزه ویژه جشنواره «کرانیسکا گورا» اسلوونی و جایزه بهترین فیلم مستند شبکه توسعه سینمای آسیا- اقیانوسیه Netpac جشنواره بینالمللی اولجو Ulju کرهجنوبی را از آن خود کرده و نامزد بهترین فیلم مستند جشنواره فیلمهای تلویزیونی شانگهای چین و جایزه تماشاگران جشنواره مردمشناسی «پارنو» استونی هم شده بود.
«دلبند» در بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه، جشنواره «ماموتلیکس» آمریکا و جشنواره مستند EBS کرهجنوبی نیز به نمایش درآمده و در جشنواره «بیگاسکای» آمریکا فینالیست بخش Feature Competition شده بود.
این فیلم تندیس شایستگی بهترین مستند کوتاه و نیمهبلند بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران را نیز بدست آورده است.
«دلبند» قصه زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای هشتاد و سه ساله به نام «فیروزه» را روایت میکند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوههای البرز دارد.
این فیلم محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بینالمللی فیلم را نیز بعهده دارد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- یک جایزه دیگر برای «تنها نخواهم ماند»
- «سرنوشت» بهترین فیلم جشنواره دانمارکی شد
- جشنواره جئونجو به «سرنوشت» ایرانی جایزه داد
- موازیکاری در نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی
- جشنواره سینما حقیقت؛ اثرگذاری اجتماعی و آگاهیبخشی
- رضا تیموری: سهم فیلمبردار در فیلمهای مستند بسیار بیشتر از سینمای داستانیست
- «اهل سفر» از نیمه گذشت/ سختیهای تولید در دوران کرونا
- آغاز ساخت موسیقی «روزهای ناتمام»/ آمادهسازی برای جشنواره سینماحقیقت
- مهلت ارسال اثر به جشنواره سینماحقیقت پایان یافت
- «دوربین شخصی، سینمای ذهنی و فیلم جستار» منتشر شد
- تمدید مهلت ارسال اثر برای حضور در پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»
- پیامهای تسلیت مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و فرهنگستان هنر به مناسبت درگذشت فرشته طائرپور
- راهاندازی سامانه خدمات غیرحضوری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
- آغاز رسمی طرح «اکران حقیقت»/ برگشت سرمایه در سینمای مستند را جدی بگیریم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





