حبیب احمدزاده نویسنده و فیلمنامهنویس با نوشتن متنی با عنوان «آخرین خواب رویایی شازده کوچولو در سیاره ما» از وداع با پروفسور لینگر گفت.
به گزارش سینماسینما، پروفسور فرای لینگر مسئول درمان مصدومان شیمیایی ایرانی در دوران جنگ تحمیلی چهارشنبه بیست و چهارم آذرماه تهران را ترک کرد. او در حالی از ایران رفت که روز گذشته از سوی جمعی از سینماگران و جانبازان شیمیایی موزه صلح مورد تقدیر قرار گرفته بود.
حبیب احمدزاده نویسنده و فیلمنامهنویس، با نگارش متنی کوتاه و انتشار عکسی از وداع با این پزشک گفت.
یادداشت کوتاه احمدزاده به این شرح است:
آخرین خواب رویایی شازده کوچولو در سیاره ما
این لحظات آخر رفتن پروفسور فرای لینگر از کشور ماست، دوستان لطف کردند و اجازه دادند تا برای بدرقه آخر ایشان ما از سالن وی ای پی مخصوص دیدار رییس جمهور با دیگر مقامات کشورها در فرودگاه امام خمینی استفاده کنیم. پروفسور با نود سال سن بسیار خسته بودند و نیاز به استراحت داشتند، اگر به کسی برنخورد به دلیل انکه صندلی تشریفاتی رییس جمهور از دیگر صندلیهای درون سالن بلندتر بود، جابجایشان کردیم تا ایشان در آن صندلی به راحتی در حال استراحت و چرت باشند. حتما جناب رییس جمهور ما هم راضی هستند که چنین بزرگواری از صندلی ایشان استفاده کنند. لطفا جایی درز نکند که برای کسی هم دردسر درست نشود.
از قدیم گفتهاند خان میبخشد ولی خانخلی خان نمیبخشد.
ساعت پرواز ایشان هفده و بیست دقیقه امروز بود. پس با دعای خیر و به جای شما دوستان، تمامی جانبازان و ملت ایران، این قلب بزرگ را به امید دیدار دوباره بدرقه کردیم.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- در نکوداشت زنده یاد «خسرو سینایی» مطرح شد: سینایی در سینما شرافتمندانه زیست/ سینایی بنیانگذار مستند پرتره بود
- فیلمی که ایرانیها و ژاپنیها را دور هم جمع کرد
- همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر؛ تندیس شهید «دریاقلی سورانی» به موزه سینمای ایران اهدا شد
- در نشست هفته جهانی موزه و میراث فرهنگی در موزه سینما مطرح شد: کیارستمی میگفت مدیون رزمندگان و جانبازان شیمیایی هستیم/ موزهها باید زنده بودن و زندگی را به جامعه منتقل کنند
- دبیر جشنواره فیلم فجر خبر داد؛ اعلام آثار سودای سیمرغ تا پنجم بهمن/ معرفی اعضای هیات انتخاب فجر۴۱
- جامعه و بحران ناکارآمدی/ نیازمند ایده وحدتبخش ملی و تاریخی هستیم
- اکران «داستانهای هزار و یک روز» در خانه هنرمندان ایران
- تقدیر از موزه سینما در هفته میراث فرهنگی/ موزه سینما آلبوم خانوادگی سینماست
- پرویز پرستویی و تکتیرانداز آمریکایی
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- حسین ترابی: انقلاب را بر اساس دیدههایم روایت کردم/انقلابی که همه جا بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





