رئیس هیات مدیره انجمن تهیهکنندگان مستند در یادداشتی، خانواده سینمای مستند را دعوت به تماشای اکران حقیقت و ایجاد بستری برای رشد کمی و کیفی آن کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، رامین حیدری فاروقی در یادداشتی درباره «اکران حقیقت» و سینمای مستند نوشت: «زندگی، کوتاه است و اسناد، فرّار! به همین دلیل، عدهای شوریده بر ناپایداری هستی، کوشیدهاند به ثبت خلاق، منتقد و پیشنهاد دهندهٔ رخدادهای زیستن بپردازند تا زندگی در تداومی تمدنی، معنادارتر شود. مستندنگاری و مستندسازی سینماییِ رویداد زندگی، کار دشواریست که نتیجهٔ سفرِ ماجراجویانه است به تمنای آزادی و تأکید بر انتخابِ فرهیختهٔ تعقل، تخیلِ خلاق و عاطفهٔ آزموده.
سینمای مستند ایران، پس از سالها اکنون صاحب امکانی فراهم و در دسترس است برای تماشای مستند؛ سازکاری که در مرکزگسترش تدوین و راهاندازی شده تا بشود از طریق پلتفرم تخصص، مستند دید و باز دید و توصیه و راهنمایی کرد و نشانی داد. خوب است اهالی عرصهٔ مستند با استقبال و تبلیغ آن، دامنهٔ توسعهٔ کمی و کیفی آن را مطالبه کنند و در عمل، با پشتیبانی از آن، تماشای مکرر اسناد دراماتیک زندگی را وارد جریان جاری زندگی کنیم.
زندگی با مستند، مخاطرات کمتری خواهد داشت و در فضای آگاهی، به زندگی، رونق و ذوقِ پویا خواهد بخشید. با احترام به اسنادِ شوریدگی و شیدایی متفکر و عواطفِ پالوده؛ رامین حیدری فاروقی.»
رامین حیدری فاروقی رئیس هیات مدیره انجمن تهیهکنندگان مستند است و کارگردانی مستندهای «اینجا آفریقاست»، «رودی تا بهشت» و «در شبه قاره هند» و … را در کارنامه دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- سینماحقیقت در نمایش خانگی
- سعید رشتیان در مراسم اهدای نشان عالی خورشید مطرح کرد: باید بیشتر به سمت حرفهای شدن در سینمای مستند پیش برویم/ افزایش توجه بر تهیهکنندگی سینمای مستند
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- اعلام جزییات افتتاحیه جشن مستقل سینمای مستند
- طی مراسمی در موزه سینما؛ نشان خورشید مستندسازان به رامین حیدری فاروقی اهدا شد
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- گزارش افتتاحیه جشنواره سینماحقیقت/ مستندها باید وارد چرخه اکران عمومی شوند/ کاهش تولید مستند به دلیل کمبود بودجه
- فیلمهای ایرانی بخش مسابقه «بینالملل» سینماحقیقت معرفی شدند
- فرهاد توحیدی درباره جشنواره سینماحقیقت مطرح کرد/ مستندهای چالشبرانگیز، صریح و جریانساز نمایش داده شوند
- اعلام اسامی مستندهای کوتاه بخش مسابقه ملی «سینماحقیقت»/ معرفی هیات انتخاب
- یک مستندساز: پس از جشنواره سینماحقیقت، نمایش آنلاین مستندها ادامه یابد
- آغاز نمایش مستند «بر سر خاک»/ فیلمی با موضوع محیط زیست
- چند فیلم متقاضی حضور در بخش بینالملل «سینماحقیقت» است
- مستند «سرفه قناری و سکته کلمات» درباره علامه محمدرضا حکیمی ساخته میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





