فروش صنعت نمایش آن لاین برای نخستین بار از فروش سینماهای جهان پیشی گرفت.
به گزارش سینماسینما، خدمات وی او دی در سال ۲۰۱۸ با سی درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید در حالی که فروش کلیه سینماهای جهان در سال ۲۰۱۸، ۴۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. فروش خدمات وی او دی در آمریکای شمالی چند سالی بود که از فروش سینماها بیش تر بوده است اما این مهم برای نخستین بار در کل دنیا اتفاق افتاده است.
فروش خدمات وی او دی در آمریکای شمالی با ۲۴ درصد افزایش به ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید و رشد این صنعت در کشورهای دیگر جهان با ۳۴ درصد افزایش به ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسید.
مجموع فروش بلیت سینماها و خدمات آن لاین نمایش در کل دنیا در سال ۲۰۱۸، به ۹۶ میلیارد دلار و ۸۰۰ میلیون دلار رسید که ۹ درصد رشد را نسبت به سال قبل نشان می دهد.کل فروش بلیت در سینماهای سراسر دنیا نیز یک درصد رشد داشته و به ۴۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسید که آمریکا/کانادا با ۱۱/۹ میلیارد، چین با ۹ میلیارد، ژاپن با ۲ میلیارد دلار، انگلستان با ۱/۷ میلیارد و کره جنوبی و فرانسه با ۱/۶ میلیارد دلار، بزرگ ترین بازارهای دنیا بوده اند. جالب آنکه پیش بینی ها برای پیشی گرفتن چین از آمریکا هیچگاه به واقعیت نپیوست.
تعداد تماشاگر در آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۸ با ۵ درصد افزایش به ۱/۳ میلیارد نفر رسید و جالب آنکه در سال ۲۰۱۸، ۷۵ درصد آمریکایی ها بالای دو سال حداقل یک بار به سینما رفته اند و هر یک به طور متوسط پنج بلیت در سال خریده اند. فروش بلیت در خارج از آمریکای شمالی با یک درصد کاهش به ۲۹/۲ میلیارد دلار رسید اما در آسیا با ۵ درصد افزایش به ۱۶/۷ میلیارد دلار و در اروپا، خاورمیانه و آفریقا با ۳ درصد کاهش روبرو شده و بیش ترین کاهش را بازارهای روسیه و آلمان با ۱۴ درصد در فروش بلیت سینما در سال ۲۰۱۸ داشته اند.
بازار آمریکای جنوبی با کاهش ۲۲ درصدی روبرو بوده که این کاهش در آرژانتین ۴۱ درصد بوده است و البته این کاهش فروش ها براساس ارقام تبدیل شده به دلار بوده است که این نکته شامل حال ایران نیز بوده است و علی رغم افزایش ۷۴ درصدی فروش بلیت در سال ۱۳۹۷، پس از تبدیل این فروش به دلار و به علت کاهش چشمگیر ارزش پول ملی، فروش دلاری سینماهای ایران به ۱۸/۹ میلیون دلار می رسد که ۶۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش دارد.
منبع: سینهایران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پنل موبایل و صنعت VOD در کنگره موبایل ایران؛ بررسی وضعیت پلتفرمهای آنلاین فیلم و سریال و چالشها با ساترا
- محمدمهدی عسگرپور: کارشناسی در نهادهای فرهنگی دولتی رو به اضمحلال است/ دو قطبی شدهایم
- ۳۰ میلیارد سرمایه، برای تولید پروژههای بزرگ در شبکه نمایش خانگی
- آغاز به کار رسمی هیات مدیره صنف VOD و IPTV
- محمد صراف: فصل دوم «شهرزاد» باید از طریق شرکتهای VOD و IPTV عرضه شود
- مدیرعامل موسسه قرن ۲۱ : VOD تا دو سال دیگر بین مردم جا میافتد
- شعبه قضایی ویژه سرقت آثار سینمایی و نمایش خانگی ایجاد میشود
- سهم تهیهکنندگان سینمایی در سامانه VOD مشخص شد / ۶۰ درصد سهم صاحبان آثار
- فاطمه معتمدآریا و ماجرای کاشان، توقیف خانه دختر و رکورد ۷۰ میلیاردی سینما/سینمای ایران در سالی که گذشت
- VOD چیست و چرا برای سینمای ایران مفید است؟ / انقلاب اقتصادی در شبکه نمایش خانگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





