فروش صنعت نمایش آن لاین برای نخستین بار از فروش سینماهای جهان پیشی گرفت.
به گزارش سینماسینما، خدمات وی او دی در سال ۲۰۱۸ با سی درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید در حالی که فروش کلیه سینماهای جهان در سال ۲۰۱۸، ۴۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. فروش خدمات وی او دی در آمریکای شمالی چند سالی بود که از فروش سینماها بیش تر بوده است اما این مهم برای نخستین بار در کل دنیا اتفاق افتاده است.
فروش خدمات وی او دی در آمریکای شمالی با ۲۴ درصد افزایش به ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید و رشد این صنعت در کشورهای دیگر جهان با ۳۴ درصد افزایش به ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسید.
مجموع فروش بلیت سینماها و خدمات آن لاین نمایش در کل دنیا در سال ۲۰۱۸، به ۹۶ میلیارد دلار و ۸۰۰ میلیون دلار رسید که ۹ درصد رشد را نسبت به سال قبل نشان می دهد.کل فروش بلیت در سینماهای سراسر دنیا نیز یک درصد رشد داشته و به ۴۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسید که آمریکا/کانادا با ۱۱/۹ میلیارد، چین با ۹ میلیارد، ژاپن با ۲ میلیارد دلار، انگلستان با ۱/۷ میلیارد و کره جنوبی و فرانسه با ۱/۶ میلیارد دلار، بزرگ ترین بازارهای دنیا بوده اند. جالب آنکه پیش بینی ها برای پیشی گرفتن چین از آمریکا هیچگاه به واقعیت نپیوست.
تعداد تماشاگر در آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۸ با ۵ درصد افزایش به ۱/۳ میلیارد نفر رسید و جالب آنکه در سال ۲۰۱۸، ۷۵ درصد آمریکایی ها بالای دو سال حداقل یک بار به سینما رفته اند و هر یک به طور متوسط پنج بلیت در سال خریده اند. فروش بلیت در خارج از آمریکای شمالی با یک درصد کاهش به ۲۹/۲ میلیارد دلار رسید اما در آسیا با ۵ درصد افزایش به ۱۶/۷ میلیارد دلار و در اروپا، خاورمیانه و آفریقا با ۳ درصد کاهش روبرو شده و بیش ترین کاهش را بازارهای روسیه و آلمان با ۱۴ درصد در فروش بلیت سینما در سال ۲۰۱۸ داشته اند.
بازار آمریکای جنوبی با کاهش ۲۲ درصدی روبرو بوده که این کاهش در آرژانتین ۴۱ درصد بوده است و البته این کاهش فروش ها براساس ارقام تبدیل شده به دلار بوده است که این نکته شامل حال ایران نیز بوده است و علی رغم افزایش ۷۴ درصدی فروش بلیت در سال ۱۳۹۷، پس از تبدیل این فروش به دلار و به علت کاهش چشمگیر ارزش پول ملی، فروش دلاری سینماهای ایران به ۱۸/۹ میلیون دلار می رسد که ۶۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش دارد.
منبع: سینهایران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پنل موبایل و صنعت VOD در کنگره موبایل ایران؛ بررسی وضعیت پلتفرمهای آنلاین فیلم و سریال و چالشها با ساترا
- محمدمهدی عسگرپور: کارشناسی در نهادهای فرهنگی دولتی رو به اضمحلال است/ دو قطبی شدهایم
- ۳۰ میلیارد سرمایه، برای تولید پروژههای بزرگ در شبکه نمایش خانگی
- آغاز به کار رسمی هیات مدیره صنف VOD و IPTV
- محمد صراف: فصل دوم «شهرزاد» باید از طریق شرکتهای VOD و IPTV عرضه شود
- مدیرعامل موسسه قرن ۲۱ : VOD تا دو سال دیگر بین مردم جا میافتد
- شعبه قضایی ویژه سرقت آثار سینمایی و نمایش خانگی ایجاد میشود
- سهم تهیهکنندگان سینمایی در سامانه VOD مشخص شد / ۶۰ درصد سهم صاحبان آثار
- فاطمه معتمدآریا و ماجرای کاشان، توقیف خانه دختر و رکورد ۷۰ میلیاردی سینما/سینمای ایران در سالی که گذشت
- VOD چیست و چرا برای سینمای ایران مفید است؟ / انقلاب اقتصادی در شبکه نمایش خانگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟