فیلم سینمایی «هفت و پنج دقیقه» بالاخره بعد از ۹ سال رنگ پرده را به خود دید. محمدمهدی عسگرپور سال ۸۷ این فیلم را با محوریت داستان زندگی سه زن در فرانسه ساخت و همان سال در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.
به گزارش سینماسینما، یکی از دلایل اکران نشدن فیلم، اختلاف میان شرکای سرمایهگذار بود. به گفته عسگرپور اختلافات یک سال بعد از برگشت گروه به ایران تقریبا حل شده بود و یکی از شرکا کنار رفت و بنیاد فارابی سهم او را خریداری کرد. در نتیجه فیلم میتوانست به سرعت اکران شود اما تصمیم بر این شد که پیش از اکران در ایران، فیلم در فرانسه روی پرده برود چرا که بیشتر رنگ و بوی فرانسوی دارد. اما به عقیده کارگردان سرمایهگذاران انگیزه کافی برای اکران فیلم نداشتند و این کار برایشان ریسک داشت.
با این همه، عسگرپور با همراهی فرهاد توحیدی فیلمنامهنویس این اثر و رضا کیانیان بازیگر فیلم، در خانه هنرمندان روبهروی مخاطبان نشستند تا خاطرات ۹ سال قبل را با مخاطبان مرور کنند.
در بخشی از این نشست رضا کیانیان که نقش مرشد را در «هفت و پنج دقیقه» بر عهده داشت، از نقاط قوت این فیلم گفت. او معتقد است عسگرپور به عنوان کارگردان و توحیدی فیلمنامهنویس چیزی از کارگردانها و فیلمنامهنویسان فرانسوی کم ندارند: «با عرض معذرت خودم هم به عنوان بازیگر چیزی کمتر ندارم. مشکل این است که در کشور ما خودکمباوری وجود دارد و فکر میکنیم تمام چیزهای خوب آن طرف دنیا است. سینمای ما سینمایی است که توجه جهان را از جهاتی به خودش معطوف کرده و همه جا سینمای ایران را دوست دارند.»
حالا که به عنوان مخاطب فرصت تماشای «هفت و پنج دقیقه» را روی پرده سینماها به صورت محدود داریم، نمیدانیم باید خوشحال باشیم یا ناراحت، خوشحال از اینکه یکی دیگر از فیلمهای سینمای ایران امکان نمایش عمومی را به دست آورده و ناراحت از این بابت که چرا باید داستانی را که ۹ سال پیش روایت و ساخته شده است، بعد از گذشت این همه سال امروز روی پرده سینما ببینیم.
منبع: اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- استوری رضا کیانیان درباره وضعیت استادیوم آزادی
- پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما در یک هفته
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- درخواست از وزیر ارشاد برای تعطیل نکردن انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران/ حمید جبلی: ما در حال زندگی با مرگ هستیم!
- آیین یادبود بیتا فرهی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد/ پاسداشتی برای بانوی خاص سینمای ایران
- دیوار کوتاه رضا کیانیان در ماجرای فوت ناصر طهماسب
- در جلسه با روسای صنوف خانه سینما مطرح شد؛ در ارشاد معتقدند سینما را احیا کردهاند/ انگار باید با برخی ژانرها خداحافظی کنیم
- در نشست بررسی برنامه هفتم توسعه مطرح شد؛ عسگرپور: برنامه، ساختاری کاملا سنتی دارد / ویاودیها تبدیل به شبکههای تلویزیون میشوند؟
- عسگرپور در جشنواره فیلم اتریشی داوری میکند
- حامد بهداد و رضا کیانیان از یک «استاد» گفتند
- داوران هشتمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- رضا کیانیان در زادروز خود با موزه سینما مطرح کرد؛ آغوشم برای همکاری با جوانان همیشه باز است
- انتقاد برومند و عسگرپور از مواضع خزاعی/ ماهیت «خانه سینما» چیست؟
- برای هفتمین دورهی پیاپی؛ محمدمهدی عسگرپور بهعنوان نایب رییس فیاپف انتخاب شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





