آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فهرست کوتاه نامزدهای بخش مستند کوتاه هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار را اعلام کرد.
به گزارش «سینماسینما»، اعضای رایدهنده شاخه مستند آکادمی این ۱۰ فیلم را از میان ۷۴ فیلم واجد شرایط برای رقابت در بخش اسکار مستند کوتاه انتخاب کردند.
به گزارش ورایتی، در نهایت پنج فیلم نامزد اسکار این بخش میشوند که اسامی آنها ۱۴ ژانویه ۲۰۱۶ (۲۴ دی) همراه نامزدهای دیگر بخشهای جوایز اسکار اعلام خواهد شد.
اسامی ۱۰ فیلم فهرست کوتاه نامزدهای بخش مستند کوتاه همراه نام کارگردان و شرکت تولیدکننده به این شرح است:
«Body Team 12» به کارگردانی دیوید دارگ / ریوت فیلمز و وولکان پروداکشنز
«چائو، آن سوی خطوط» به کارگردانی کورتنی مارش / سینستی فیلمز
«کلود لانزمن: اشباح هولوکاست» به کارگردانی آدام بنزین / جت بلک آیریس امریکا
«۵۰ فوت از سوریه» به کارگردانی اسکای فیتزجرالد / اسپین فیلم
«دختری در رودخانه: بهای بخشش» به کارگردانی شرمین عبید چنائی / اساوسی فیلمز
«آخرین روز آزادی» به کارگردانی دی هیبرت-جونز و نومی تالیسمان / لیوینگ کاندیشن
«Minerita» به کارگردانی رائول د لا فوئنته / کاناکی فیلمز
«دشمنم، برادرم» به کارگردانی آن شین / فاتوم فیلم گروپ
«نقطه شروع» به کارگردانی میخائو اشتشنیاک / انجمن فیلمسازان لهستان
«شهادت» به کارگردانی ونسا بلاک / آتریا فیلم با همکاری اسکیپ آرتیستس
هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار ۲۸ فوریه ۲۰۱۶ (بامداد دوشنبه ۱۰ اسفند به وقت ایران) در دالبی تیهتر در هالیوود برگزار میشود.
سال گذشته فیلم «Crisis Hotline: Veterans Press 1» به کارگردانی الن گوسنبرگ کنت و دانا پری برنده اسکار بهترین مستند کوتاه شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا فصل جوایز زمستانی امریکا توجه دنیا را به سوی خود جلب میکند؟ / فرش قرمز اسکار برای سودهای میلیاردی
- اقدام رسمی آکادمی اسکار برای کاستن از بار انتقادها
- تغییرات بزرگ در روند عضوگیری آکادمی اسکار / انتقادها به ترکیب نامزدها ادامه دارد
- ۱۰ رقیب اسکار جلوههای تصویری مشخص شدند
- فیلم «محمد رسول الله» از اسکار بازماند / اعلام فهرست کوتاه بخش فیلم خارجیزبان
- رقابت هفت فیلم در بخش اسکار چهرهپردازی و طراحی مو
- رقابت ۳۰۵ فیلم در جوایز اسکار
- ۷۴ ترانه در جوایز اسکار رقابت میکنند
- ۲۰ فیلم وارد رقابت اسکار جلوههای تصویری شدند
- اسپانیا با «گلها» و آرژانتین با «طایفه» به اسکار رفتند
- «بد نباش» نماینده ایتالیا در اسکار شد
- روسیه فیلم نیکیتا میخالکوف را به اسکار فرستاد، افغانستان فیلمی از امیر آقایی و همایون ارشادی را
- تعداد رقبای جایزه اسکار خارجیزبان به ۵۰ فیلم رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





