سرانجام نویسنده مورد نظر برای نوشتن فیلمنامه فیلم بعدی ریدلی اسکات انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، دیو کُلارد برای نوشتن فیلمنامه فیلمی درباره سازمان سیا با عنوان «نه تایید نه تکذیب» انتخاب شد.
این فیلم قرار است در کمپانی تولید فیلم ریدلی اسکات به نام کمپانی «اسکات فری فیلمز» ساخته شود.
ساخت این فیلم از سال پیش و پس از آن که تهیه کنندگان حقوق ساخت فیلم از کتاب «بزرگترین عملیات مخفی سیا» نوشته دیوید اچ.شارپ را به دست آوردند، مدنظر قرار گرفت.
این کتاب جزییات غرق شدن زیردریایی هستهای شوروی K-۱۲۹ در اقیانوس آرام را در سال ۱۹۶۸ روایت میکند. با وجود جستجوهای پنهانی، شوروی هرگز نتوانست این زیردریایی گمشده را پیدا کند، اما آمریکاییها در طی عملیات مخفی ۶ ساله اسرار این ماجرا را کشف کردند و با استفاده از یک داستان ساختگی با عنوان جستجو در اقیانوس توسط هاوارد هیوز میلیاردر، روی این عملیات سرپوش گذاشتند.
وقتی این موضوع توسط مطبوعات فاش شد تنها پاسخ سیا این بود که «ما نه تایید نه تکذیب میکنیم».
کلارد در کار تولید فیلم هم بوده و کار نوشتن فیلمنامه را با «مرد خانواده» شروع کرد.
از این پروژه به عنوان آزوریان یاد میشود و این نامی بود که سیا برای سرپوش گذاشتن روی تحقیقاتش انتخاب کرد. این پروه یکی از مخفیترین، پیچیدهترین و پرهزینهترین عملیات در دوران جنگ سرد بود که حدود ۸۰۰ میلیون دلار(برابر با ۴ میلیارد دلار سال ۲۰۱۷) برای آن هزینه شد. همه این تلاشها به این امید صورت گرفت که بتوانند کتاب رمزگذاریها و اطلاعات هستهای شوروی را در این زیردریایی به دست آورند.
نیویورک تایمز سرانجام واقعیت این عملیات را کشف و افشا کرد. سال ۲۰۱۰ سیا بخشی از این عملیات را تحت قانون آزادی اطلاعات روشن کرد. این گزارش توسط یکی از اعضای این پروژه که نامش فاش نشد نوشته شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- «ناپلئون»؛ سه بیماری امپراتور
- ریدلی اسکات وسترنش را نمیسازد/ برف نیست
- نظر راسل کرو درباره ساخت قسمت دوم «گلادیاتور»؛ ناراحتم!
- علاوه بر تهیه کنندگی؛ ریدلی اسکات زندگی گروه بیجیز را فیلم میکند
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- تولید «گلادیاتور ۲» از هفته آینده از سر گرفته میشود
- «ناپلئون» ریدلی اسکات گیشه فرانسه را فتح کرد/ نقد منفی اثر نکرد
- حادثه سر صحنه فیلم «گلادیاتور۲»/ ۶ مصدوم
- کوین اسپیسی تبرئه شد
- سعید تشکری درگذشت
- «خاندان گوچی»؛ ضیافت تصویری و صوتی تمامعیار / اسکات خطاب به نوه آلدو گوچی: خیلی هم دلتان بخواهد!
- انسان گرگ انسان / بقا، عامل گرهافکن در داستان سریال «دستپرورده گرگها»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





