تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۳:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 65195
مجارستان، لاتویا، هلند و صربستان نیز نمایندگان خود را برای شرکت در نودمین دوره اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان معرفی کردند.

به گزارش سینماسینما، مجارستان برنده خرس طلایی جشنواره فیلم برلین را برای شرکت در نودمین دوره جوایز اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینما معرفی کرد.

فیلم «درباره تن و جان» به کارگردانی ایلدیکو انیدی نماینده مجارستان در بخش بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان اسکار خواهد بود. مجارستان تا کنون ۹ بار نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شده و دو بار با فیلم‌های «مفیستو» در سال ۱۹۸۱ و «پسر شائول» در سال ۲۰۱۵ برنده این جایزه شده است.

صربستان نیز فیلم «مرثیه‌ای برای خانم جی» را برای شرکت در رقابت‌های اسکار انتخاب کرده است. این فیلم به کارگردانی بویان ولتیچ کمدی سیاهی درباره زنی بیوه است که در سالگرد درگذشت همسرش دست به خودکشی می‌زند. صربستان تا کنون هیچ بار به جمع نامزدهای نهایی اسکار راه پیدا نکرده است.

هلند هم با فیلمی درباره مشکلات دختری مسلمان در هلند به نام «لیلا میم.» پا به رقابت برای اسکار می‌گذارد. این فیلم به کارگردانی مایکه دی یونگ سال گذشته در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد.

در این میان لاتویا نیز فیلم «تاریخچه ملانی» را برای اسکار در نظر گرفته است. در این فیلم حوادث جنگ‌جهانی دوم در سال ۱۹۴۱ در کانون توجه قرار دارد. دورانی که بیش از ۴۰ هزار تن از اهالی لاتویا، استونی و لیتوانی به دست نیروهای استالین بازداشت و به اردوگاه‌های کار اجباری در سیبری فرستاده شدند.

منبع: خبرآنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها