
شروین احمدی مدیر پردیس سینمایی گلدن اسکرین که یک پردیس سینمایی در جنوبی ترین نقطه تهران است با اشاره به اینکه در این پردیس سینمایی فیلم های کمدی طرفداران بیشتری دارد، به «شرق» گفت: «این پردیس سینمایی مخاطبان خاص خودش را دارد. در این سینما هم کمدی طرفداران بیشتری دارد. البته استقبال از فیلم های کمدی باعث نمی شود فیلم های اجتماعی یا هنر و تجربه را اکران نکنیم. با این حال در بین همه شکل فیلمی که اینجا نمایش داده می شود، کمدی اقبال بیشتری دارد».
به گزارش سینماسینما ، او در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «قیمت بلیت سینماها در تمام نقاط تهران یکی است. با این تفاوت که عمدتا مخاطبان سینما در جنوب شهر سالن های استاندارد با تصویر، صدا و صندلی های خوب ندارند. در جنوب تهران معمولا سینمای مدرن نمی بینیم، اما در این مدت که میزبان علاقه مندان سینما شدیم، نمودار فروش گیشه صعودی است».
احمدی ادامه داد: «قیمت بلیت سینماها در صورت افزایش، باز برای سینماها سودده نیست. در حال حاضر به جز چند سینما که در فهرست فروش اول کشور هستند، باقی سینماها صرفا کار فرهنگی می کنند. سینماها با این قیمت بلیت نمی توانند خرج و دخلشان را تامین کنند. به همین دلیل باز به دولت وابسته می شوند. اینکه دولت به آنها یارانه ای دهد تا هزینه های سینما را تامین کنند. در نهایت این ارقام فروش بلیت عددی نیست که مجموع آن به سینماداران کمک کند. در همین سینما، علی رغم افزایش قیمت بلیت، هر روز تا ساعت سه تا پنج بعدازظهر نیم بهاست و استقبال از فیلم ها دقیقا به دلیل همین نیم بها بودن بلیت است. باید پذیرفت افزایش قیمت بلیت سینما نسبت به تورمی که در کشور تجربه می کنیم، چیزی نیست. زمانی بلیت شش هزار تومانی می فروختیم و دلار هزار تومان بود. حالا با این تورم حساب کنید که بلیت سینما در حالت واقعی باید چقدر افزایش داشته باشد؟».
احمدی ادامه داد: «سال به سال سینمادار ضرر بیشتری متحمل می شود، درصورتی که سینمادار تجهیزات سالن را به دلار می خرد. قیمت یک پروژکتور معمولی چیزی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است و هر دو سال یک بار نیاز به تعویض دارد. با این هزینه ها افزایش قیمت بلیت ناچیز است».
فرشته فکری از دیگر مدیران سینما هم در صحبت هایش تاکید کرد که با توجه به شرایط اقتصادی منطقه ای که سینما در آن بنا شده تصمیمات دیگری برای فروش بلیت به مخاطبان در نظر گرفته شده است. او افزود: «با اینکه سینما نسبتا تفریح ارزان قیمتی است، بسیاری از مخاطبان ما اولین بار است که قدم به سالن سینما می گذارند، بنا بر شرایط تصمیم گرفتیم دو روز در هفته نیم بها باشیم و در زمان پیک سینما -پنجشنبه و جمعه- ساعات ۹ و ۱۰ شب چهار ردیف بالا از قیمت ۶۰ تا ۸۰ تومان تغییر داده می شود و باقی صندلی ها با بلیت ۶۰ تومانی عرضه می شود. واقعیت این است که دوست نداشتیم در این مجموعه افزایش قیمت بلیت داشته باشیم. ولی برای ادامه حیات سینما و ماندن در فهرست سینماهای مدرن ما هم باید این تغییر قیمت را در گیشه لحاظ کنیم».
او ادامه داد: «با در نظر گرفتن سطح اقتصادی منطقه، تغییراتی در قیمت بلیت اعمال کردیم؛ چراکه در ابتدای تاسیس این سینما مخاطب چندانی نداشتیم، اما به مرور ارتباط مخاطب با سینما شکل گرفت و این روند روز به روز بهتر شده است و دوست نداریم با تغییرات ناگهانی این ارتباط با مخاطب قطع شود».
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ساخت سینما برای مردمی که از داشتن سینمای خوب محروم مانده اند
- ۸۶ سالن به چرخه اکران سینمای ایران میپیوندند/ آغاز به کار ۲۰ سالن
- استقبال مردم از فیلم قهرمان در سینماهای پایین شهر ، بالاتر از حد تصورمان بود
- ماجرای سرو قلیان در اکران خصوصی یک سینما! / در صورت تکرار مدیر سینما عزل میشود
- آغاز اکران بعد از غروب/ برنامه تعطیلی سینماهای تهران در روز دوشنبه ۱۶ دی اعلام شد
- منتفعین متحد میشوند؛ فشار شدید برای توقف ساخت سالن سینما برای مردم پایتخت!
- یادداشتی کوتاه برای غصه خوردن/ بیش از هزار شهر ایران سینما ندارد
- شرق تهران صاحب سالن سینمایی مدرن میشود
- پنج میلیارد تومان هزینه بازسازی یک پردیس!
- جدل بر سر اکران فیلم خارجی ادامه دارد / منجی یا تیر خلاص
- تخلف پردیسهای سینمایی در اکران/ وقتی منفعت گیشه مخاطبان را سرگردان میکند
- برف گیشهی سینماها را سرد کرد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





