
شروین احمدی مدیر پردیس سینمایی گلدن اسکرین که یک پردیس سینمایی در جنوبی ترین نقطه تهران است با اشاره به اینکه در این پردیس سینمایی فیلم های کمدی طرفداران بیشتری دارد، به «شرق» گفت: «این پردیس سینمایی مخاطبان خاص خودش را دارد. در این سینما هم کمدی طرفداران بیشتری دارد. البته استقبال از فیلم های کمدی باعث نمی شود فیلم های اجتماعی یا هنر و تجربه را اکران نکنیم. با این حال در بین همه شکل فیلمی که اینجا نمایش داده می شود، کمدی اقبال بیشتری دارد».
به گزارش سینماسینما ، او در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «قیمت بلیت سینماها در تمام نقاط تهران یکی است. با این تفاوت که عمدتا مخاطبان سینما در جنوب شهر سالن های استاندارد با تصویر، صدا و صندلی های خوب ندارند. در جنوب تهران معمولا سینمای مدرن نمی بینیم، اما در این مدت که میزبان علاقه مندان سینما شدیم، نمودار فروش گیشه صعودی است».
احمدی ادامه داد: «قیمت بلیت سینماها در صورت افزایش، باز برای سینماها سودده نیست. در حال حاضر به جز چند سینما که در فهرست فروش اول کشور هستند، باقی سینماها صرفا کار فرهنگی می کنند. سینماها با این قیمت بلیت نمی توانند خرج و دخلشان را تامین کنند. به همین دلیل باز به دولت وابسته می شوند. اینکه دولت به آنها یارانه ای دهد تا هزینه های سینما را تامین کنند. در نهایت این ارقام فروش بلیت عددی نیست که مجموع آن به سینماداران کمک کند. در همین سینما، علی رغم افزایش قیمت بلیت، هر روز تا ساعت سه تا پنج بعدازظهر نیم بهاست و استقبال از فیلم ها دقیقا به دلیل همین نیم بها بودن بلیت است. باید پذیرفت افزایش قیمت بلیت سینما نسبت به تورمی که در کشور تجربه می کنیم، چیزی نیست. زمانی بلیت شش هزار تومانی می فروختیم و دلار هزار تومان بود. حالا با این تورم حساب کنید که بلیت سینما در حالت واقعی باید چقدر افزایش داشته باشد؟».
احمدی ادامه داد: «سال به سال سینمادار ضرر بیشتری متحمل می شود، درصورتی که سینمادار تجهیزات سالن را به دلار می خرد. قیمت یک پروژکتور معمولی چیزی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است و هر دو سال یک بار نیاز به تعویض دارد. با این هزینه ها افزایش قیمت بلیت ناچیز است».
فرشته فکری از دیگر مدیران سینما هم در صحبت هایش تاکید کرد که با توجه به شرایط اقتصادی منطقه ای که سینما در آن بنا شده تصمیمات دیگری برای فروش بلیت به مخاطبان در نظر گرفته شده است. او افزود: «با اینکه سینما نسبتا تفریح ارزان قیمتی است، بسیاری از مخاطبان ما اولین بار است که قدم به سالن سینما می گذارند، بنا بر شرایط تصمیم گرفتیم دو روز در هفته نیم بها باشیم و در زمان پیک سینما -پنجشنبه و جمعه- ساعات ۹ و ۱۰ شب چهار ردیف بالا از قیمت ۶۰ تا ۸۰ تومان تغییر داده می شود و باقی صندلی ها با بلیت ۶۰ تومانی عرضه می شود. واقعیت این است که دوست نداشتیم در این مجموعه افزایش قیمت بلیت داشته باشیم. ولی برای ادامه حیات سینما و ماندن در فهرست سینماهای مدرن ما هم باید این تغییر قیمت را در گیشه لحاظ کنیم».
او ادامه داد: «با در نظر گرفتن سطح اقتصادی منطقه، تغییراتی در قیمت بلیت اعمال کردیم؛ چراکه در ابتدای تاسیس این سینما مخاطب چندانی نداشتیم، اما به مرور ارتباط مخاطب با سینما شکل گرفت و این روند روز به روز بهتر شده است و دوست نداریم با تغییرات ناگهانی این ارتباط با مخاطب قطع شود».
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ساخت سینما برای مردمی که از داشتن سینمای خوب محروم مانده اند
- ۸۶ سالن به چرخه اکران سینمای ایران میپیوندند/ آغاز به کار ۲۰ سالن
- استقبال مردم از فیلم قهرمان در سینماهای پایین شهر ، بالاتر از حد تصورمان بود
- ماجرای سرو قلیان در اکران خصوصی یک سینما! / در صورت تکرار مدیر سینما عزل میشود
- آغاز اکران بعد از غروب/ برنامه تعطیلی سینماهای تهران در روز دوشنبه ۱۶ دی اعلام شد
- منتفعین متحد میشوند؛ فشار شدید برای توقف ساخت سالن سینما برای مردم پایتخت!
- یادداشتی کوتاه برای غصه خوردن/ بیش از هزار شهر ایران سینما ندارد
- شرق تهران صاحب سالن سینمایی مدرن میشود
- پنج میلیارد تومان هزینه بازسازی یک پردیس!
- جدل بر سر اکران فیلم خارجی ادامه دارد / منجی یا تیر خلاص
- تخلف پردیسهای سینمایی در اکران/ وقتی منفعت گیشه مخاطبان را سرگردان میکند
- برف گیشهی سینماها را سرد کرد
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته





