سام کلانتری کارگردان مستند سینمایی «جایی برای فرشتهها نیست» عنوان کرد که در حال حاضر شرایط به گونهای است که جامعه نیاز به امید دارد به همین دلیل ریسک اکران این مستند را پذیرفتهاند.
به گزارش سینماسینما، سام کلانتری کارگردان مستند سینمایی «جایی برای فرشتهها نیست» درباره اکران این اثر در گروه «هنر و تجربه» گفت: ما با صحبتهایی که با تهیهکنندگان این اثر داشتیم به دلایل مختلف به این نتیجه رسیدیم که در چنین شرایطی ریسک اکران را بپذیریم و فیلم را روانه پرده کنیم، البته به این هم فکر کردهایم که بعد از سه هفته، اکران آنلاین را در دستور کار قرار بدهیم چون احساس میکنیم فضای موجود جامعه میطلبد که یک فیلم امیدبخش که پایهاش بر اساس حمایت از دختران و توانمندی زنان است، به نمایش در بیاید. درواقع این فضا میطلبد که یک حال خوب را به جامعه تزریق کنیم.
کلانتری درباره ریسکپذیری برای اکران فیلم در این شرایط هم اظهار کرد: میدانیم شاید با اقبال مواجه نشویم البته از طرفی هم ممکن است کرونا تا ماهها و شاید سالها با ما باشد بنابراین باید با این وضعیت کنار بیاییم. با توجه به شرایطی که سینماها از نظر ضدعفونی و فروش ۵۰ درصدی ظرفیت سالنها دارند و این موضوعات را در برنامه خود گذاشتهاند، خطر رفتن به سینما شاید از خیلی از کارهای دیگری که ما در حال حاضر انجام میدهیم، کمتر باشد.
وی با اشاره به اکران آنلاین «جایی برای فرشتهها نیست» بعد از اکران در سینماها توضیح داد: همه الگوهای مختلفی را برای عرضه آثارشان بررسی میکنند چون در حال حاضر شرایط متفاوتی داریم، به هر حال این وضعیت این مدل را به ما دیکته کرده است.

این مستندساز ادامه داد: البته ما هم خیلی ناامید نیستیم، یعنی حداقل این است که من بهعنوان کارگردان و آقای شکیبانیا و آقای میرآب بهعنوان تهیهکننده امیدوار به موفقیت فیلم هستیم. این اتفاق خوشایندی نیست که من و تهیهکنندههای کار که باور داریم یکی از وظایف ما تزریق امید به جامعه است، خودمان امیدوار نباشیم، از همین رو من مسلماً امیدوارم «جایی برای فرشتهها نیست» با اتفاق خوبی مواجه میشود.
کلانتری درباره اینکه ممکن است مردم ترس از تجمع داشته باشند و به همین دلیل برای تماشای یک مستند ریسک حضور در سالن را نپذیرند هم مطرح کرد: من بعید میدانم مردم از رفتن به سینما بترسند، اگر این روزها به خیابانها رفته و حجم رفت و آمدها را دیده باشید، متوجه این موضوع میشوید که سینماها از خیلی از اتفاقات دیگری که امروز در سطح جامعه در جریان است و مردم از آنها استقبال میکنند، کمخطرتر است. با این وضعیتی که از نظر ضدعفونی کردن، رعایت پروتکلها و فروش بلیتها به صورت صندلی یک در میان بر سینماها حاکم است، مطمئنم اگر بخواهیم ۵ یا ۶ مکان پرخطر را فهرست کنیم، سینما در میان آنها قرار نمیگیرد.
این کارگردان در پایان بیان کرد: به هر حال شرایط به گونهای است که باید یک سری پروتکلها با ظرفیت پنجاه درصد سالنها رعایت شود و معتقدم که سلامتی مردم مهمتر از فروش فیلم است.
مستند «جایی برای فرشتهها نیست» به کارگردانی سام کلانتری سال گذشته و در جشنواره سیزدهم «سینماحقیقت» رونمایی شد و از سوی مخاطبان این جشنواره مورد استقبال ویژهای هم قرار گرفت. دریافت تندیس بهترین مستند از نگاه مخاطبان جشنواره سیزدهم «سینما حقیقت» حاصل همین استقبال بود. این مستند از صبح چهارشنبه و در ادامه بازگشایی سالنهای سینمایی در قالب گروه «هنر و تجربه» روی پرده رفته است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- «کشیم عاشق» به فرانسه میرود
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- «رُخ» بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو شد
- مستند سینمایی «رخ»، تماشای شکوه یک عمر ۸۴ ساله است/ گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با سام کلانتری
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- یک چالش زنانه تمام عیار/ نگاهی به مستند «جایی برای فرشتهها نیست»
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- اعلام جزییات افتتاحیه جشن مستقل سینمای مستند
- جشن زادروز علیاکبر صادقی در خانه هنرمندان برپا شد/ صادقی: خواب کودکانی را نقاشی میکنم که پدرانشان شهید شدند
- پیروزی اراده
- بدرقه کاروان المپیک ایران با فیلمهای ورزشی
- «جایی برای فرشتهها نیست» و «اکسدوس» راهی پاریس میشوند
- جعفر صانعی مقدم: گسترش فعالیتها در سینمای «هنر و تجربه» بستگی به تامین نیازهای مالی دارد
- داوران بخش مستند و فیلم کوتاه سیو نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





