سام کلانتری کارگردان مستند سینمایی «جایی برای فرشتهها نیست» عنوان کرد که در حال حاضر شرایط به گونهای است که جامعه نیاز به امید دارد به همین دلیل ریسک اکران این مستند را پذیرفتهاند.
به گزارش سینماسینما، سام کلانتری کارگردان مستند سینمایی «جایی برای فرشتهها نیست» درباره اکران این اثر در گروه «هنر و تجربه» گفت: ما با صحبتهایی که با تهیهکنندگان این اثر داشتیم به دلایل مختلف به این نتیجه رسیدیم که در چنین شرایطی ریسک اکران را بپذیریم و فیلم را روانه پرده کنیم، البته به این هم فکر کردهایم که بعد از سه هفته، اکران آنلاین را در دستور کار قرار بدهیم چون احساس میکنیم فضای موجود جامعه میطلبد که یک فیلم امیدبخش که پایهاش بر اساس حمایت از دختران و توانمندی زنان است، به نمایش در بیاید. درواقع این فضا میطلبد که یک حال خوب را به جامعه تزریق کنیم.
کلانتری درباره ریسکپذیری برای اکران فیلم در این شرایط هم اظهار کرد: میدانیم شاید با اقبال مواجه نشویم البته از طرفی هم ممکن است کرونا تا ماهها و شاید سالها با ما باشد بنابراین باید با این وضعیت کنار بیاییم. با توجه به شرایطی که سینماها از نظر ضدعفونی و فروش ۵۰ درصدی ظرفیت سالنها دارند و این موضوعات را در برنامه خود گذاشتهاند، خطر رفتن به سینما شاید از خیلی از کارهای دیگری که ما در حال حاضر انجام میدهیم، کمتر باشد.
وی با اشاره به اکران آنلاین «جایی برای فرشتهها نیست» بعد از اکران در سینماها توضیح داد: همه الگوهای مختلفی را برای عرضه آثارشان بررسی میکنند چون در حال حاضر شرایط متفاوتی داریم، به هر حال این وضعیت این مدل را به ما دیکته کرده است.
این مستندساز ادامه داد: البته ما هم خیلی ناامید نیستیم، یعنی حداقل این است که من بهعنوان کارگردان و آقای شکیبانیا و آقای میرآب بهعنوان تهیهکننده امیدوار به موفقیت فیلم هستیم. این اتفاق خوشایندی نیست که من و تهیهکنندههای کار که باور داریم یکی از وظایف ما تزریق امید به جامعه است، خودمان امیدوار نباشیم، از همین رو من مسلماً امیدوارم «جایی برای فرشتهها نیست» با اتفاق خوبی مواجه میشود.
کلانتری درباره اینکه ممکن است مردم ترس از تجمع داشته باشند و به همین دلیل برای تماشای یک مستند ریسک حضور در سالن را نپذیرند هم مطرح کرد: من بعید میدانم مردم از رفتن به سینما بترسند، اگر این روزها به خیابانها رفته و حجم رفت و آمدها را دیده باشید، متوجه این موضوع میشوید که سینماها از خیلی از اتفاقات دیگری که امروز در سطح جامعه در جریان است و مردم از آنها استقبال میکنند، کمخطرتر است. با این وضعیتی که از نظر ضدعفونی کردن، رعایت پروتکلها و فروش بلیتها به صورت صندلی یک در میان بر سینماها حاکم است، مطمئنم اگر بخواهیم ۵ یا ۶ مکان پرخطر را فهرست کنیم، سینما در میان آنها قرار نمیگیرد.
این کارگردان در پایان بیان کرد: به هر حال شرایط به گونهای است که باید یک سری پروتکلها با ظرفیت پنجاه درصد سالنها رعایت شود و معتقدم که سلامتی مردم مهمتر از فروش فیلم است.
مستند «جایی برای فرشتهها نیست» به کارگردانی سام کلانتری سال گذشته و در جشنواره سیزدهم «سینماحقیقت» رونمایی شد و از سوی مخاطبان این جشنواره مورد استقبال ویژهای هم قرار گرفت. دریافت تندیس بهترین مستند از نگاه مخاطبان جشنواره سیزدهم «سینما حقیقت» حاصل همین استقبال بود. این مستند از صبح چهارشنبه و در ادامه بازگشایی سالنهای سینمایی در قالب گروه «هنر و تجربه» روی پرده رفته است.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- «کشیم عاشق» به فرانسه میرود
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- «رُخ» بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو شد
- مستند سینمایی «رخ»، تماشای شکوه یک عمر ۸۴ ساله است/ گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با سام کلانتری
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- یک چالش زنانه تمام عیار/ نگاهی به مستند «جایی برای فرشتهها نیست»
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- اعلام جزییات افتتاحیه جشن مستقل سینمای مستند
- جشن زادروز علیاکبر صادقی در خانه هنرمندان برپا شد/ صادقی: خواب کودکانی را نقاشی میکنم که پدرانشان شهید شدند
- پیروزی اراده
- بدرقه کاروان المپیک ایران با فیلمهای ورزشی
- «جایی برای فرشتهها نیست» و «اکسدوس» راهی پاریس میشوند
- جعفر صانعی مقدم: گسترش فعالیتها در سینمای «هنر و تجربه» بستگی به تامین نیازهای مالی دارد
- داوران بخش مستند و فیلم کوتاه سیو نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- باید جلوی تصمیمات پشت پرده درباره سینمای ایران گرفته شود/ چه کسی باید مشکل شرعی «قاتل و وحشی» را حل کند؟
- نشان سیف الله داد چه نسبتی با بهرام افشاری و ملیکا شریفی نیا دارد؟
- فانتزیهای سورئال و کمدیهای پیچیده از جنس سروش صحت/نگاهی به فیلم «صبحانه با زرافهها»؛
- فیلم «قاتل»؛ تولدی دوباره
- «زیبا صدایم کن»؛ ملودرامی احساسی