سخنگوی انجمن سینماداران میگوید برای امنیت بیشتر هنگام اکران فیلمها، باید از کد امنیتی استفاده کرد اما تهیهکنندگان به دلیل هزینه بالا در این زمینه اقدامی نمیکنند.
به گزارش سینماسینما، محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران درباره معضل قاچاق فیلمهای سینمایی از روی پرده سینما گفت: پیش از هر چیز باید بگویم فیلمهایی که از روی پرده فیلمبرداری میشود، چون صدا با تصاویر آن یکی نیست آن چنان قابل بهرهبرداری نیست و خوشبختانه کیفیت لازم را ندارند. اما برای اینکه بخواهیم از روند فیلمبرداری از روی پرده در سالنهای سینمایی جلوگیری کنیم باید از روشهای مختلف استفاده کنیم.
وی ادامه داد: یکی از ایمنترین روشهای موجود در این زمینه، از زمانی مورد توجه قرار گرفت که فیلمهای سینمایی دیجیتالی شدند. در این راستا برای امنیت بیشتر فیلمها، با هر هاردی که برای هر سالن سینما ارسال میکنند باید یک کد صادر شود و به انجمن سینماداران اعلام کنند که هر کد برای کدام سینما است تا در صورتی که فیلمی بیرون بیاید، بتواند به راحتی قابل پیگیری باشد.
سخنگوی انجمن سینماداران تاکید کرد: در چنین شرایطی سالنداران نسبت به قبل حساس شده و مانع از لو رفتن فیلم توسط سالن خود میشوند، اما با توجه به اینکه این امر هزینهبر بوده و صدور هر کد برای هر سینما تا آنجا که میدانم نزدیک به ۵ میلیون تومان هزینه دارد، تهیه کنندگان تمایلی به چنین کاری ندارند. اما بی شک مهمترین راه برای حل این مشکل، فعال کردن کد امنیتی است.
وی توضیح داد: خوشبختانه با کمرنگ شدن سطح شیوع کرونا در کشور، از ابتدای سال جاری سینماها تقریباً به حالت سابق خود بازگشتهاند به همین دلیل توانستهایم نیروهای قدیمی خود را بکار گرفته و به نیروهای کنترل در سالنها تاکید کردهایم در صورت بروز چنین اتفاقاتی، تبعات بدی برای آنها خواهد داشت. در کنار آن حساسیت چنین موضوعی در انجمن سینماداران مورد توجه قرار گرفته و به همه سینماها ابلاغ شده تا در صورت رعایت نشدن امنیت لازم، سینماداران بیشتر از هرکس دیگری در کنار تهیه کننده فیلم ضربه میبیند.
این سینمادار بیان کرد: اتفاق عجیب دیگری که میتواند به مساله قاچاق فیلمهای سینمایی دامن بزند، بحث اکرانهای سیار است. این طرح اکران جدای آنکه به سینما ضربه میزند به راحتی فیلمها را در دسترس قرار میدهند تا نسخههای قاچاق آن خارج شود. اما نباید فراموش کرد که قاچاق فیلم از طریق مختلف امکانپذیر است و به راحتی نمیتوان ثابت کرد چگونه انجام شده است.
وی به نمایندگی از انجمن سینماداران توضیح داد: توجیه لازم در این زمینه صورت گرفته و به نیروهای کنترل سینماها اعلام شده که در هنگام نمایش فیلم باید در سالن سینما حضور داشته باشند تا مانع چنین اتفاقاتی شوند. تاکید میکنم که ما حافظ منافع تهیهکنندگان و پخشکنندگان هستیم و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام میدهیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصمیمات دوگانه در پی حادثه تروریستی کرمان؛ سازمان سینمایی اکران آثار کمدی را تعطیل کرد، انجمن سینماداران تمامی سینماها را!
- دو درخواست انجمن تهیهکنندگان مستقل در واکنش به قاچاق فیلمها
- قاچاق فیلم عبدالرضا کاهانی؛ «ارادتمند نازنین بهاره تینا» هم منتشر شد
- سخنگوی انجمن سینماداران خبر داد؛ هفت سینمای تهران مجوز تغییر کاربری گرفتند
- تکلیف تعیین قیمت بلیتها به عهده مدیران پردیسها و سینماها گذاشته شد
- در یک سال گذشته اتفاق افتاد؛ ۲۰ سینما درخواست انحلال یا تغییر کاربری دادهاند
- رئیس انجمن سینماداران: سینماداران هیچ کوتاهیای در جریان قاچاق فیلمهای در حال اکران نداشتهاند
- اطلاعیه انجمن سینماداران/ سینماها به احترام کادر درمان یک هفته تعطیل میشوند
- پخش مسابقه ایران و کامبوج در سینما مجوز گرفت
- «عروسی مردم» در انتظار فرصت مناسب برای اکران
- تخصیص اقلام بهداشتی مورد نیاز سینماها از سوی سازمان سینمایی
- بازگشایی سینماها در شهرهای سفید بلامانع شد/ رئیس انجمن سینماداران: باید همه سینماها باز شوند!
- انجمن سینماداران در نامهای به رئیس جمهوری خواستار بازگشایی سینماها شدند
- رییس انجمن سینماداران: ضوابط پانزدهگانه بازگشایی سینماها بدون دریافت نظر سینماداران تدوین شده است
- بازنویسی آئیننامه راهاندازی و اداره سالنهای سینما پس از نیم قرن/ ایمنی سالنهای سینما، از موارد مهم آئین نامه جدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





