سخنگوی انجمن سینماداران میگوید برای امنیت بیشتر هنگام اکران فیلمها، باید از کد امنیتی استفاده کرد اما تهیهکنندگان به دلیل هزینه بالا در این زمینه اقدامی نمیکنند.
به گزارش سینماسینما، محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران درباره معضل قاچاق فیلمهای سینمایی از روی پرده سینما گفت: پیش از هر چیز باید بگویم فیلمهایی که از روی پرده فیلمبرداری میشود، چون صدا با تصاویر آن یکی نیست آن چنان قابل بهرهبرداری نیست و خوشبختانه کیفیت لازم را ندارند. اما برای اینکه بخواهیم از روند فیلمبرداری از روی پرده در سالنهای سینمایی جلوگیری کنیم باید از روشهای مختلف استفاده کنیم.
وی ادامه داد: یکی از ایمنترین روشهای موجود در این زمینه، از زمانی مورد توجه قرار گرفت که فیلمهای سینمایی دیجیتالی شدند. در این راستا برای امنیت بیشتر فیلمها، با هر هاردی که برای هر سالن سینما ارسال میکنند باید یک کد صادر شود و به انجمن سینماداران اعلام کنند که هر کد برای کدام سینما است تا در صورتی که فیلمی بیرون بیاید، بتواند به راحتی قابل پیگیری باشد.
سخنگوی انجمن سینماداران تاکید کرد: در چنین شرایطی سالنداران نسبت به قبل حساس شده و مانع از لو رفتن فیلم توسط سالن خود میشوند، اما با توجه به اینکه این امر هزینهبر بوده و صدور هر کد برای هر سینما تا آنجا که میدانم نزدیک به ۵ میلیون تومان هزینه دارد، تهیه کنندگان تمایلی به چنین کاری ندارند. اما بی شک مهمترین راه برای حل این مشکل، فعال کردن کد امنیتی است.
وی توضیح داد: خوشبختانه با کمرنگ شدن سطح شیوع کرونا در کشور، از ابتدای سال جاری سینماها تقریباً به حالت سابق خود بازگشتهاند به همین دلیل توانستهایم نیروهای قدیمی خود را بکار گرفته و به نیروهای کنترل در سالنها تاکید کردهایم در صورت بروز چنین اتفاقاتی، تبعات بدی برای آنها خواهد داشت. در کنار آن حساسیت چنین موضوعی در انجمن سینماداران مورد توجه قرار گرفته و به همه سینماها ابلاغ شده تا در صورت رعایت نشدن امنیت لازم، سینماداران بیشتر از هرکس دیگری در کنار تهیه کننده فیلم ضربه میبیند.
این سینمادار بیان کرد: اتفاق عجیب دیگری که میتواند به مساله قاچاق فیلمهای سینمایی دامن بزند، بحث اکرانهای سیار است. این طرح اکران جدای آنکه به سینما ضربه میزند به راحتی فیلمها را در دسترس قرار میدهند تا نسخههای قاچاق آن خارج شود. اما نباید فراموش کرد که قاچاق فیلم از طریق مختلف امکانپذیر است و به راحتی نمیتوان ثابت کرد چگونه انجام شده است.
وی به نمایندگی از انجمن سینماداران توضیح داد: توجیه لازم در این زمینه صورت گرفته و به نیروهای کنترل سینماها اعلام شده که در هنگام نمایش فیلم باید در سالن سینما حضور داشته باشند تا مانع چنین اتفاقاتی شوند. تاکید میکنم که ما حافظ منافع تهیهکنندگان و پخشکنندگان هستیم و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام میدهیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصمیمات دوگانه در پی حادثه تروریستی کرمان؛ سازمان سینمایی اکران آثار کمدی را تعطیل کرد، انجمن سینماداران تمامی سینماها را!
- دو درخواست انجمن تهیهکنندگان مستقل در واکنش به قاچاق فیلمها
- قاچاق فیلم عبدالرضا کاهانی؛ «ارادتمند نازنین بهاره تینا» هم منتشر شد
- سخنگوی انجمن سینماداران خبر داد؛ هفت سینمای تهران مجوز تغییر کاربری گرفتند
- تکلیف تعیین قیمت بلیتها به عهده مدیران پردیسها و سینماها گذاشته شد
- در یک سال گذشته اتفاق افتاد؛ ۲۰ سینما درخواست انحلال یا تغییر کاربری دادهاند
- رئیس انجمن سینماداران: سینماداران هیچ کوتاهیای در جریان قاچاق فیلمهای در حال اکران نداشتهاند
- اطلاعیه انجمن سینماداران/ سینماها به احترام کادر درمان یک هفته تعطیل میشوند
- پخش مسابقه ایران و کامبوج در سینما مجوز گرفت
- «عروسی مردم» در انتظار فرصت مناسب برای اکران
- تخصیص اقلام بهداشتی مورد نیاز سینماها از سوی سازمان سینمایی
- بازگشایی سینماها در شهرهای سفید بلامانع شد/ رئیس انجمن سینماداران: باید همه سینماها باز شوند!
- انجمن سینماداران در نامهای به رئیس جمهوری خواستار بازگشایی سینماها شدند
- رییس انجمن سینماداران: ضوابط پانزدهگانه بازگشایی سینماها بدون دریافت نظر سینماداران تدوین شده است
- بازنویسی آئیننامه راهاندازی و اداره سالنهای سینما پس از نیم قرن/ ایمنی سالنهای سینما، از موارد مهم آئین نامه جدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





