گفته می شود سرانجام فیلم سینمایی «سلام بمبئی» از ۱۱ آذر امسال اکران عمومی خواهد شد. نمایش فیلم هم ابتدا در ایران خواهد بود و سپس در هند روی پرده می رود. آن هم از ترس قاچاقچیان هندی!
به گزارش سینماسینما، سلام بمبئی محصول مشترک ایران و هند که از تابستان امسال مقاطع مختلفی را برای اکران آرزو داشت، پس از ناکامی در اکران عید فطر و پاییز، حالا چشم به اوایل زمستان دارد. در واقع ویترین شاد و تجاری فیلم متشکل از عناصری چون محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، آواز هندی و…، مانع از آن شد که بتواند پیش از ماه های محرم و صفر اکران شود و با این حساب، از دهم آذر همزمان با آغاز ماه ربیع الاول و پایان ایام سوگواری، فیلم می تواند اکران عمومی شود. گویا قرار است با فاصله ای دو هفته ای، فیلم در شهرهای مختلف کشورهایی از جمله آلمان، انگلستان، سوئد، کانادا، استرالیا، آمریکا، اتریش و هلند هم اکران شود.
نکته جالب آن است که فیلم سه ماه پس از اکران در ایران یعنی اواخر زمستان، در هند اکران خواهد شد. این تصمیم ناگزیر هم هر چند شاید در ابعادی به ضرر فیلم تمام شود، اما چاره ای است که موجب جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از آن خواهد شد. گویا قاچاقچیان محصولات هنری در سرزمین ۷۲ ملت چنان فعال هستند که اغلب آثار سینمای اکران شده در این کشور را بلافاصله در فضای مجازی منتشر می کنند و از این راه غیرقانونی در خلأهای قانونی کشور خود، نهایت بهره رامی برند. همین مسئله موجب شده تا سازندگان به خاطر نگرانی از قاچاق فیلمشان، آنرا با فاصله در هند اکران کنند.
حاشیه دیگر درباره این فیلم آنکه گلزار و بنیامین هر دو ترانه هایی را برای فیلم خوانده اند تا این محصول مشترک هندی و ایرانی، عاری از آواز به عنوان یکی از مهمترین المان های فیلم های هندی نباشد. حال اینکه سکانس های رقص هم در این فیلم وجود دارد یا معذوریت های فیلمسازی در ایران مانع از آنها شده، نکته ای است که در زمان اکران آن مشخص خواهد شد.
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تازهترین ساخته پرویز شهبازی روی میز تدوین
- پخش مسابقه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار از امشب
- ادامه حاشیههای یک واکسن/ بنیامین بهادری ارتباط صحبتهایش با شهاب حسینی را رد کرد
- لیلا حاتمی بازیگر فیلم جدید حمید نعمتالله شد
- سالها پیش بنیامین درباره ترانه “بوی عیدی” در تلویزیون چه گفت؟
- اعتراض شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده به بنیامین بهادری/ شرم کنید! این یک دستبرد است
- اعتراض کارگردان «سلام بمبئی» به تغییرات فیلمش در تلویزیون
- احسان کرمی در حمایت از گلزار خطاب به تلویزیون: کاش سکوت میکردید
- بازیگران سینما درباره استفاده از بادیگارد چه نظری دارند ؟ از گلزار تا مدیری
- آقای گلزار، این چه کاری بود؟/ انتقاد یک روانشناس از انتشار عکس این بازیگر با پوششی نامناسب
- واکنش کارگردان فیلم دختر شیطان به کیهان: شاید میخواهند فیلم را پایین بکشند
- «تنهایی یک دونده سینما»/ از هری پاترِ بالای سرِ فیروز کریمی تا رباتهایی که به فیلم شما فحش میدهند!
- سرنوشت میزها و آدمها
- سلبریتیها از اجرای برنامههای تلویزیونی منع میشوند؟
- واکنش محمود شهریاری به خبر حضور بنیامین در تلویزیون
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





