ستاره میرمحمد یکی از بازیگران اصلی فیلم سینمایی «خانه پدری» که پس از ۱۰ سال توقیف به تازگی در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمده و مورد استقبال منتقدان و علاقهمندان سینما قرار گرفته، درباره این فیلم و تجربه همکاری با کیانوش عیاری صحبت کرد.
به گزارش سینماسینما ،ستاره میرمحمد بازیگر نقش «سکینه» که به عنوان دختر بزرگ خانواده در «خانه پدری» به ایفای نقش پرداخته درباره چگونگی حضور در این فیلم گفت: بازی در سریال «کلاه پهلوی» اولین حضور جدی من در عرصه بازیگری بود. پس از آن هم در مجموعه اپیزودیک «زمین انسانها» به ایفای نقش پرداختم. به طور همزمان نیز در کلاسهای بازیگری استاد سمندریان حضور داشتم و در آنجا بود که متوجه شدم آقای عیاری برای فیلم جدیدشان به دنبال چند دختر جوان میگردند.
وی افزود: به دفتر آقای عیاری رفتم و تست دادم و قرار شد یکی از نقشهای فیلم را ایفا کنم، اما متأسفانه پس از چند روز سفری برایم پیش آمد که به هیچ وجه نمیتوانستم آن را کنسل کنم و این مسئله را نیز به آقای عیاری اطلاع دادم. بعدها متوجه شدم گروه فرد دیگری را برای آن نقش انتخاب کردهاند. بعد از اینکه به تهران آمدم آقای عیاری مجددا تماس گرفتند و گفتند که تو را برای نقش دختر بزرگ خانواده انتخاب کردهایم.
این بازیگر در ادامه گفت: به لوکیشن اصلی فیلم که در پامنار قرار داشت رفتم و پس از انجام تست لباس و گریم، ایفای نقش در سه مقطع ۱۶، ۴۰ و ۵۷ سالگی زندگی کاراکتر «سکینه» به من محول شد. البته قرار بود مقطع پیری این نقش را یک بازیگر چهره ایفا کند، اما با اعتماد عیاری تصمیم بر این شد که من با انجام یک گریم سنگین این مقطع از زندگی کاراکتر را نیز بازی کنم. گریمی که بخاطرش از پنج صبح در لوکیشن حضور مییافتم و هر بار حدود سه ساعت نیز به طول میانجامید.
میرمحمد درباره سکانس قتل دختر خانواده که این روزها در مورد آن صحبتهای بسیاری شذه است نیز گفت: قبول دارم که این سکانس بسیار ناراحت کننده است و حتی نمایش آن برای کودکان مناسب نیست، اما شما ببینید نمونه آن عینا در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» کپی شده و بدون هیچ مشکلی هم در سینماها به نمایش درآمد. متأسفانه این سکانس باعث شد «خانه پدری» ۱۰ سال توقیف بماند و برایم عجیب است چنین حساسیتی تنها برای فیلم آقای عیاری ایجاد شد.
وی افزود: آقای عیاری گفته بودند که خودشان این اتفاق را در یکی از شهرها دیده بودند و فیلم برگرفته از یک اتفاق واقعی ساخته شده است. متأسفانه در جامعه نیز بارها اخبار چنین خشونتهایی علیه زنان به گوشمان رسیده است.
این بازیگر در ادامه با اشاره به توقیف ۱۰ ساله «خانه پدری» و تأثیری که اکران به موقع این فیلم در آینده تک تک عواملش میتوانست داشته باشد گفت: همه عوامل و بازیگران برای «خانه پدری» زحمت کشیدند و تمام توان خود را برای ساخت هر چه بهتر این فیلم به کار بستند. به عنوان مثال اگر فیلم همان سالها مجوز نمایش میگرفت و اکران میشد شاید اتفاقات دیگری برای بازیگرانش رخ میداد و مسیر کاری شان را نیز تغییر میداد. توقیف این فیلم لطمه روحی بزرگی به تک تک اعضای گروه وارد کرد به طوری که پس از اظهارنظرهای مدیران نسبت به قابل نمایش نبودن آن، هیچکدام از عوامل دیگر امیدی به اکران فیلم نداشتند.
میرمحمد در پایان درباره ویژگیهای کارگردانی کیانوش عیاری و تفاوت هدایت وی نسبت به بازیگران با تجربه و جوان گفت: آقای عیاری معمولا تفاوتی بین بازیگران تازهکار با بازیگران حرفهای قائل نبودند و البته در قبال بازیگران جوان نیز بسیار با حوصله رفتار میکردند. آقای عیاری یکی از کارگردانان بزرگ سینما هستند و معتقدم حتی در همکاری با بازیگران جوان نیز میتوانند بازی مورد نظرشان را به خوبی بگیرند. پس از گذشت این سالها همچنان خوشحالم که این فرصت برایم فراهم شد تا بتوانم با یک کارگردان مولف همکاری کنم. امیدوارم «خانه پدری» بتواند به خوبی در اکران دیده شود و مورد رضایت مردم و منتقدان قرار گیرد.
بانی فیلم
برچسبها: خانه پدری
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با کیانوش عیاری/ اگر این سینما فروش داشته باشد غیرطبیعی است
- بازیگر اثرگذار اما همیشه مهجور/ نگاهی به بازیهای نازنین فراهانی به بهانه حضورش در فیلم «مصلحت»
- تجدد و تحجر/ نگاهی به «خانه پدری»
- همین است که هست؟!/ بازخوانی قتل رومینا در خانه پدری
- کیانوش عیاری: «خانه پدری» را دوباره بهخاطر مردم و حفظ امنیت و سلامت روان جامعه اکران کنید
- کنایه تند مازیار میری به مجری هفت به خاطر واکنشش در زمان اکران خانه پدری
- رسول صدرعاملی: کیانوش عیاری عزیز، طعنه چرا؟ شفاف و زلال حرف بزن!
- واکنش کیانوش عیاری به خبر قتل یک دختر نوجوان توسط پدرش
- برترین کارگردانان سال ۹۸ (۱)/ کیانوش عیاری
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ افزایش دو میلیاردی فروش
- پایان اکران «خانه پدری»/ بازگشت به صندوقخانه
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ «مطرب» و «چشم و گوش بسته» میفروشند!
- به بهانه رفع توقیف «خانه پدری»/ توفیق پس از سه توقیف!
- دیالکتیک ناخوشایند توقیف برای توقیفکنندگان
- واکنش محسن امیریوسفی به اظهارات محمدحسین لطیفی درخصوص خانه پدری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز