علیرضا شجاعنوری گفت: تولید آثار مذهبی و دینی ارزشمند است و نباید به هرکسی اجازه تولید این آثار را بدهیم. من اگر تصمیم گیرنده بودم اجازه نمی دادم کسی تا سیمرغ نگرفته راجع به محرم و مسائل ارزشی ما فیلم بسازد.
به گزارش سینماسینما، علیرضا شجاع نوری بازیگر فیلم «روز واقعه» درخصوص وضعیت فعلی سینمای مذهبی و مخصوصاً عاشورایی در سینمای ایران گفت: فیلم محرمی و عاشورایی در سینمای ایران وجود ندارد. من متاسفم که به این مساله پرداخته نشده و یا بهتر بگویم آنگونه که در شان و منزلت عاشورا بوده بهایی به این رویداد بزرگ داده نشده است.
او مسئولین را مقصر اصلی این کمبود دانست و ادامه داد: مسئولین سینمایی و فرهنگی ما این واقعه بزرگ را فراموش کرده و مقصر اصلی این اتفاق و پایین بردن شأن آثار ارزشی خود این مسئولین هستند.
بازیگر فیلم «نگار» در همین راستا ادامه داد: چرا باید به فیلمهای دفاع مقدس و مذهبی پرداخته نشود؟ متاسفم که بگویم فیلم های دفاع مقدسی و ارزشی ما تبدیل به فیلم های دست گرمی شده است.
نوری وجود رانت را یکی از دلایل ضعف سینمای دینی و دفاع مقدسی خواند و تصریح کرد: چرا هر تازه از راه رسیدهای به فکر ساخت آثار محرمی می افتد؟ این اتفاق به هیچ وجه درست نیست. این افراد از رانت استفاده می کنند و بیشتر برای سودجویی و تامین بودجه کارهای بعدی هست که این فیلم ها را می سازند و خلوصی در ساخت چنین آثاری ندارند.
او ارزش تولید آثار مذهبی را بالا دانست و تاکید کرد: تولید آثار مذهبی و دینی ارزشمند است و نباید به هرکسی اجازه تولید این آثار را بدهیم. من اگر تصمیم گیرنده بودم اجازه نمی دادم کسی تا سیمرغ نگرفته راجع به محرم و مسائل ارزشی ما فیلم بسازد. وقتی این اتفاق بیافتد آن وقت شأن این ارزش های مذهبی هم رعایت می شود.
بازیگر فیلم محمد رسول الله لزوم تولید آثار مذهبی را اخلاص در عمل خواند و خاطرنشان کرد: مسئولین فرهنگی ما باید از صمیم قلب اخلاص عمل داشته باشند و برای کاری که می کنند ارزش قائل شوند.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- انتشار تصاویری از گریم بازیگران در سریال «سلمان فارسی» + ویدئو
- گفتوگوی تصویری سینماسینما با علیرضا شجاعنوری درباره ادغام ۲ جشنواره جهانی و ملی/ درخت را از ساقه نبرید
- داوران ایرانی بخش بینالملل جشنواره کودک معرفی شدند
- در ستایش انسانیت/ نگاهی به «بنفشه آفریقایی»
- انتشار نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی با صدای علیرضا شجاعنوری + تیزر
- تعالی روح در عصر مدرنیته
- «چتر گُلی، کفش گِلی، عصر جمعه و سیگار»/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- گزارشی از چالشهای پیش روی جشنواره فیلم فجر/ اتاق فکر خلاق تشکیل شود، اهمیت جوانگرایی در انتخاب مدیران
- سینماسینما/ گفتوگو با رضا بابک بازیگر «بنفشه آفریقایی»/ عشق میتواند مرده را زنده کند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





