علیقلیزاده گفت: باید روی دو محور متمرکز شویم یکی تشخیص آسیبهایی که به فیلم وارد شده و خسارات مادی یا حیثیتی ناشی از آن و محور دوم، تلاش برای جبران آنها به منظور دست یافتن به اکران و عرضه مجدد فیلم است.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «رستاخیز» این روزها با موجی از اظهار نظر مواجه شده است و خبرنگاران در رویدادهای مختلف درباره این فیلم از مدیران سینمایی می پرسند و اظهار نظرها ارایه می شود. تقی علیقلی زاده تهیه کننده فیلم در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره اظهار نظر اخیر حجت اله ایوبی و این مهم که اشاره کرده است امیدواریم نسخه اصلی فیلم به نمایش درآید گفت: ما به عنوان سازندگان فیلم از ابتدای تعلیق اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» روش گفتگو و مفاهمه برای حفظ حقوق شرکای فیلم و احترام به تماشاگران سینما را در پیش گرفتیم. تصورما این است که هر تحلیلگری با فیلم رستاخیز مواجه شود به این مهم اشراف می یابد که بخش خصوصی فیلم را تولید کرده و تولید این اثر با این بار معنایی با انگیزه های اقتقصادی و معاملاتی ساخته نشده است. این فیلم یک تلاش عاشقانه برای یک فعالیت فرهنگی بوده و هست.
وی درباره مراجعه به دادگاه برای احقاق حق فیلم گفت: معنی مراجعه به محاکم قضایی بیاعتنایی به امکانات فضای گفت و گو در موقعیت های فرهنگی نیست. در تمام طول مدت تعلیق فیلم (۱۵ ماه) دهها جلسه در خانه سینما، حوزه هنری، موزه سینما و ارشاد برگزار شد و همواره فعالانه در جلسات شرکت کردیم تا بتوانیم با مفاهمه راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی به نحوی که دغدغه های دولت، حقوق فیلم ، دغدغه های علما وحق تماشاگران محقق شود، فراهم آوریم .
تهیه کننده فیلم سینمایی «رستاخیز» درادامه خاطر نشان کرد: همه روند ساخت و عرضه فیلم بر مبنای رعایت دقیق مقرارات و الزامات شرعی بوده اما در حال حاضر به نظر می رسد باید روی دو محور به هم مرتبط متمرکز شویم . یکی تشخیص آسیب هایی که به فیلم وارد شده و خسارات مادی یا حیثیتی ناشی از آن و محور دوم ، تلاش برای جبران آنها به منظور دست یافتن به اکران و عرضه مجدد فیلم است. همگان بر این مهم آگاهند که تولید فیلم رستاخیز برآمده از اراداه ای فراتر از سینمای ایران است و آسیب های تعلیق و وضعیت موجود برای این فیلم نیز فراتر از حیطه سینمای ملی است .این آسیب ها به نحوی است که به ناچار از عرضه فیلم و پذیرش دعوت هایی فراوانی که به خارج از کشور می شود ، خودداری کرده ایم.
علیقلی زاده در خاتمه گفت: ما ضمن استقبال از سخنان شجاعانه آقای دکتر ایوبی ، روش مدیریت ایشان را تحسین می کنیم. ما نیز همچون ایشان معتقدیم که باید به روح حاکم بر حکم صادره از دیوان عدالت وفادار باشیم و آن را برای رفع مشکلات مبنا عمل قرار بدهیم. جایگاه وزارت ارشاد ، دولت و قوانین برای ما محترم است . امیدوارم آنچه که در موضوع رستاخیز تاکنون پیش آمده و در آینده براین پرونده خواهد رفت، الگو و عبرتی برای همه اهالی فرهنگ، مسئولین و هنرمندان باشد که در موقعیت های اینچنینی مبتنی بر این تجربه، بهتر عمل کنیم . از آقای ایوبی و قاضی محترم پرونده ریاست شعبه یک دیوان عدالت اداری برای صیانت از حرمت قوانین و اجرای آن تشکر می کنم .
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماگران حاضر در نشستهای تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- موزه سینما برگزار میکند؛ برپایی نمایشگاه عکس «سینما و محرم» به همراه اکران ده فیلم
- سینماسینما/ معرفی ۲۰ فیلم برتر جشنوارهی ساندنس از نگاه منتقدان هالیوود ریپورتر/ پیشنهاد تماشای فیلم در ایام نوروز
- ۹ سال پس از ساخت؛ اکران آنلاین «رستاخیز» از ۱۶ اسفند
- تفاوت میان دنیای مجازی و دنیای حقیقی در سینما!
- مصائب «رستاخیز»/ به بهانه اکران برخط فیلمی که باز هم پرده سینما را نخواهد دید
- برشهای کوتاه/ تصاویری از پشت صحنه فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش
- احمدرضا درویش سریال میسازد/ «فصل قلندران»، پروژه جدید کارگردان «رستاخیز»
- تهیهکننده رستاخیز قصد دارد این فیلم را در نتفلیکس عرضه کند
- تابناک: انتشار نسخه با زیرنویس فارسی «رستاخیز» در فضای مجازی/ ۱۷٫۳ میلیارد دود شد!
- احمدرضا درویش: منتظر نسخه قانونی «رستاخیز» باشید/جهانیشدن سینمای ایران توهم است
- خاطره پژمان بازغی از خطری که چشمش را در فیلم دوئل تهدید کرده بود
- کواکبیان در تذکر شفاهی در صحن علنی : وزیر ارشاد به موضوع انتشار فیلم رستاخیز ورود کند
- ابراز تأسف کانون کارگردانان از قاچاق «رستاخیز»
- یادداشت اختصاصی دانش اقباشاوی درباره فیلم رستاخیز/ بیعت با نور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





