علیقلیزاده گفت: باید روی دو محور متمرکز شویم یکی تشخیص آسیبهایی که به فیلم وارد شده و خسارات مادی یا حیثیتی ناشی از آن و محور دوم، تلاش برای جبران آنها به منظور دست یافتن به اکران و عرضه مجدد فیلم است.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «رستاخیز» این روزها با موجی از اظهار نظر مواجه شده است و خبرنگاران در رویدادهای مختلف درباره این فیلم از مدیران سینمایی می پرسند و اظهار نظرها ارایه می شود. تقی علیقلی زاده تهیه کننده فیلم در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره اظهار نظر اخیر حجت اله ایوبی و این مهم که اشاره کرده است امیدواریم نسخه اصلی فیلم به نمایش درآید گفت: ما به عنوان سازندگان فیلم از ابتدای تعلیق اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» روش گفتگو و مفاهمه برای حفظ حقوق شرکای فیلم و احترام به تماشاگران سینما را در پیش گرفتیم. تصورما این است که هر تحلیلگری با فیلم رستاخیز مواجه شود به این مهم اشراف می یابد که بخش خصوصی فیلم را تولید کرده و تولید این اثر با این بار معنایی با انگیزه های اقتقصادی و معاملاتی ساخته نشده است. این فیلم یک تلاش عاشقانه برای یک فعالیت فرهنگی بوده و هست.
وی درباره مراجعه به دادگاه برای احقاق حق فیلم گفت: معنی مراجعه به محاکم قضایی بیاعتنایی به امکانات فضای گفت و گو در موقعیت های فرهنگی نیست. در تمام طول مدت تعلیق فیلم (۱۵ ماه) دهها جلسه در خانه سینما، حوزه هنری، موزه سینما و ارشاد برگزار شد و همواره فعالانه در جلسات شرکت کردیم تا بتوانیم با مفاهمه راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی به نحوی که دغدغه های دولت، حقوق فیلم ، دغدغه های علما وحق تماشاگران محقق شود، فراهم آوریم .
تهیه کننده فیلم سینمایی «رستاخیز» درادامه خاطر نشان کرد: همه روند ساخت و عرضه فیلم بر مبنای رعایت دقیق مقرارات و الزامات شرعی بوده اما در حال حاضر به نظر می رسد باید روی دو محور به هم مرتبط متمرکز شویم . یکی تشخیص آسیب هایی که به فیلم وارد شده و خسارات مادی یا حیثیتی ناشی از آن و محور دوم ، تلاش برای جبران آنها به منظور دست یافتن به اکران و عرضه مجدد فیلم است. همگان بر این مهم آگاهند که تولید فیلم رستاخیز برآمده از اراداه ای فراتر از سینمای ایران است و آسیب های تعلیق و وضعیت موجود برای این فیلم نیز فراتر از حیطه سینمای ملی است .این آسیب ها به نحوی است که به ناچار از عرضه فیلم و پذیرش دعوت هایی فراوانی که به خارج از کشور می شود ، خودداری کرده ایم.
علیقلی زاده در خاتمه گفت: ما ضمن استقبال از سخنان شجاعانه آقای دکتر ایوبی ، روش مدیریت ایشان را تحسین می کنیم. ما نیز همچون ایشان معتقدیم که باید به روح حاکم بر حکم صادره از دیوان عدالت وفادار باشیم و آن را برای رفع مشکلات مبنا عمل قرار بدهیم. جایگاه وزارت ارشاد ، دولت و قوانین برای ما محترم است . امیدوارم آنچه که در موضوع رستاخیز تاکنون پیش آمده و در آینده براین پرونده خواهد رفت، الگو و عبرتی برای همه اهالی فرهنگ، مسئولین و هنرمندان باشد که در موقعیت های اینچنینی مبتنی بر این تجربه، بهتر عمل کنیم . از آقای ایوبی و قاضی محترم پرونده ریاست شعبه یک دیوان عدالت اداری برای صیانت از حرمت قوانین و اجرای آن تشکر می کنم .
منبع: فارس

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماگران حاضر در نشستهای تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- موزه سینما برگزار میکند؛ برپایی نمایشگاه عکس «سینما و محرم» به همراه اکران ده فیلم
- سینماسینما/ معرفی ۲۰ فیلم برتر جشنوارهی ساندنس از نگاه منتقدان هالیوود ریپورتر/ پیشنهاد تماشای فیلم در ایام نوروز
- ۹ سال پس از ساخت؛ اکران آنلاین «رستاخیز» از ۱۶ اسفند
- تفاوت میان دنیای مجازی و دنیای حقیقی در سینما!
- مصائب «رستاخیز»/ به بهانه اکران برخط فیلمی که باز هم پرده سینما را نخواهد دید
- برشهای کوتاه/ تصاویری از پشت صحنه فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش
- احمدرضا درویش سریال میسازد/ «فصل قلندران»، پروژه جدید کارگردان «رستاخیز»
- تهیهکننده رستاخیز قصد دارد این فیلم را در نتفلیکس عرضه کند
- تابناک: انتشار نسخه با زیرنویس فارسی «رستاخیز» در فضای مجازی/ ۱۷٫۳ میلیارد دود شد!
- احمدرضا درویش: منتظر نسخه قانونی «رستاخیز» باشید/جهانیشدن سینمای ایران توهم است
- خاطره پژمان بازغی از خطری که چشمش را در فیلم دوئل تهدید کرده بود
- کواکبیان در تذکر شفاهی در صحن علنی : وزیر ارشاد به موضوع انتشار فیلم رستاخیز ورود کند
- ابراز تأسف کانون کارگردانان از قاچاق «رستاخیز»
- یادداشت اختصاصی دانش اقباشاوی درباره فیلم رستاخیز/ بیعت با نور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
آخرین ها
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- متوهمی به نام «اون»!
- نگاهی به سریال «شوگر»/ محله چینیها