علیقلیزاده گفت: باید روی دو محور متمرکز شویم یکی تشخیص آسیبهایی که به فیلم وارد شده و خسارات مادی یا حیثیتی ناشی از آن و محور دوم، تلاش برای جبران آنها به منظور دست یافتن به اکران و عرضه مجدد فیلم است.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «رستاخیز» این روزها با موجی از اظهار نظر مواجه شده است و خبرنگاران در رویدادهای مختلف درباره این فیلم از مدیران سینمایی می پرسند و اظهار نظرها ارایه می شود. تقی علیقلی زاده تهیه کننده فیلم در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره اظهار نظر اخیر حجت اله ایوبی و این مهم که اشاره کرده است امیدواریم نسخه اصلی فیلم به نمایش درآید گفت: ما به عنوان سازندگان فیلم از ابتدای تعلیق اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» روش گفتگو و مفاهمه برای حفظ حقوق شرکای فیلم و احترام به تماشاگران سینما را در پیش گرفتیم. تصورما این است که هر تحلیلگری با فیلم رستاخیز مواجه شود به این مهم اشراف می یابد که بخش خصوصی فیلم را تولید کرده و تولید این اثر با این بار معنایی با انگیزه های اقتقصادی و معاملاتی ساخته نشده است. این فیلم یک تلاش عاشقانه برای یک فعالیت فرهنگی بوده و هست.
وی درباره مراجعه به دادگاه برای احقاق حق فیلم گفت: معنی مراجعه به محاکم قضایی بیاعتنایی به امکانات فضای گفت و گو در موقعیت های فرهنگی نیست. در تمام طول مدت تعلیق فیلم (۱۵ ماه) دهها جلسه در خانه سینما، حوزه هنری، موزه سینما و ارشاد برگزار شد و همواره فعالانه در جلسات شرکت کردیم تا بتوانیم با مفاهمه راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی به نحوی که دغدغه های دولت، حقوق فیلم ، دغدغه های علما وحق تماشاگران محقق شود، فراهم آوریم .
تهیه کننده فیلم سینمایی «رستاخیز» درادامه خاطر نشان کرد: همه روند ساخت و عرضه فیلم بر مبنای رعایت دقیق مقرارات و الزامات شرعی بوده اما در حال حاضر به نظر می رسد باید روی دو محور به هم مرتبط متمرکز شویم . یکی تشخیص آسیب هایی که به فیلم وارد شده و خسارات مادی یا حیثیتی ناشی از آن و محور دوم ، تلاش برای جبران آنها به منظور دست یافتن به اکران و عرضه مجدد فیلم است. همگان بر این مهم آگاهند که تولید فیلم رستاخیز برآمده از اراداه ای فراتر از سینمای ایران است و آسیب های تعلیق و وضعیت موجود برای این فیلم نیز فراتر از حیطه سینمای ملی است .این آسیب ها به نحوی است که به ناچار از عرضه فیلم و پذیرش دعوت هایی فراوانی که به خارج از کشور می شود ، خودداری کرده ایم.
علیقلی زاده در خاتمه گفت: ما ضمن استقبال از سخنان شجاعانه آقای دکتر ایوبی ، روش مدیریت ایشان را تحسین می کنیم. ما نیز همچون ایشان معتقدیم که باید به روح حاکم بر حکم صادره از دیوان عدالت وفادار باشیم و آن را برای رفع مشکلات مبنا عمل قرار بدهیم. جایگاه وزارت ارشاد ، دولت و قوانین برای ما محترم است . امیدوارم آنچه که در موضوع رستاخیز تاکنون پیش آمده و در آینده براین پرونده خواهد رفت، الگو و عبرتی برای همه اهالی فرهنگ، مسئولین و هنرمندان باشد که در موقعیت های اینچنینی مبتنی بر این تجربه، بهتر عمل کنیم . از آقای ایوبی و قاضی محترم پرونده ریاست شعبه یک دیوان عدالت اداری برای صیانت از حرمت قوانین و اجرای آن تشکر می کنم .
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینماگران حاضر در نشستهای تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- موزه سینما برگزار میکند؛ برپایی نمایشگاه عکس «سینما و محرم» به همراه اکران ده فیلم
- سینماسینما/ معرفی ۲۰ فیلم برتر جشنوارهی ساندنس از نگاه منتقدان هالیوود ریپورتر/ پیشنهاد تماشای فیلم در ایام نوروز
- ۹ سال پس از ساخت؛ اکران آنلاین «رستاخیز» از ۱۶ اسفند
- تفاوت میان دنیای مجازی و دنیای حقیقی در سینما!
- مصائب «رستاخیز»/ به بهانه اکران برخط فیلمی که باز هم پرده سینما را نخواهد دید
- برشهای کوتاه/ تصاویری از پشت صحنه فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش
- احمدرضا درویش سریال میسازد/ «فصل قلندران»، پروژه جدید کارگردان «رستاخیز»
- تهیهکننده رستاخیز قصد دارد این فیلم را در نتفلیکس عرضه کند
- تابناک: انتشار نسخه با زیرنویس فارسی «رستاخیز» در فضای مجازی/ ۱۷٫۳ میلیارد دود شد!
- احمدرضا درویش: منتظر نسخه قانونی «رستاخیز» باشید/جهانیشدن سینمای ایران توهم است
- خاطره پژمان بازغی از خطری که چشمش را در فیلم دوئل تهدید کرده بود
- کواکبیان در تذکر شفاهی در صحن علنی : وزیر ارشاد به موضوع انتشار فیلم رستاخیز ورود کند
- ابراز تأسف کانون کارگردانان از قاچاق «رستاخیز»
- یادداشت اختصاصی دانش اقباشاوی درباره فیلم رستاخیز/ بیعت با نور
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند