به گزارش سینماسینما، هیات داوران این دوره از جشنواره به ریاست آنت بنینگ شیر طلایی این دوره از جشنواره را برای فیلم «شکل آب» به گیرمو دل تورو اهدا کردند.
مهمترین جایزه جشنواره پس از شیر طلایی یعنی جایزه بزرگ هیات داوران به فیلم «فاکسترات» ساخته ساموئل معاذ اهدا شد.
زاویه لگراند که پیش از این در اوایل مراسم جایزه شیرهای آینده را گرفته بود، شیر نقرهای بهترین کارگردانی را نیز از آن خود کرد. بخش شیرهای آینده ونیز با اهدای جایزه به فیلم «توقیف» (Custody) به کارگردانی زاویه لگراند به انجام رسیده بود. لگراند هنگام دریافت جایزه از شوق به گریه افتاد.

در آغاز معرفی برندگان جوایز پس از اهدای جایزه مارچلو ماستریانی به چارلی پلامر نوبت اهدای جایزه ویژه هیات داوران شد که به فیلم «کشور عزیز» ساخته وارویک تورنتون رسید. پس از آن جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم « سه بیلبورد بیرون از ابینگ میزوری» به کارتر بورول اهدا شد.
جوایز بازیگری این دوره از جشنواره به یک بازیگر مرد گمنام و یک بازیگر زن سرشناس اهدا شد. کامل الباشا برای بازی در فیلم «توهین» ساخته زیاد دویری جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. شارلوت رمپلینگ نیز برای بازی در فیلم «هانا» برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم ونیز شد.
در بخش کلاسیکهای جشنواره ونیز جایزه کلاسیک برای بهترین اثر مستند درباره سینما به فیلم «شاهزاده و دیبوک» ساخته پیوتر روسولوسکی و الویرا نیویرا اهدا شد. جایزه بهترین فیلم بازیابی شده نیز به بازیابی فیلم «بیا و بنگر» به کارگردانی الم کلیموف رسید.
هفتادوچهارمین دوره جشنواره ونیز نگاه ویژهای به تکنولوژی واقعیت مجازی داشت و در این دوره از جشنواره جایزه بهترین داستان واقعیت مجازی را به فیلم «بدون خونریزی» اهدا کرد. جایزه بعدی این بخش با عنوان بهترین تجربه واقعیت مجازی به فیلم «La Camera Insabbiata» اهدا شد. جایزه اصلی این بخش به فیلم «بیداری آردن» رسید.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
- پایان مهلت ثبتنام بخش رسمی جشنواره کن/ فیلمهایی که شیفتگان سینما را مشتاق جشنواره فرانسوی میکند
- برگزاری اولین جلسه شورای جشنوارههای سازمان سینمایی با هدف مدیریت رویدادها
- فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم پکن شد
- پرویز شهبازی رییس هیات داوران جشنواره بوغازیچی ترکیه شد
- مانی حقیقی برنده رقابت با فونتریه و نوئه/ جایزه فرانسویها برای «خوک»
- کارگردان ایرلندی رییس هیات داوران جشنواره فیلم لندن شد
- جشنواره کن از نگاهی دیگر/ «یک ارتباط فرانسوی»
- رقابت یک فیلم ایرانی در بخش رقابتی “شرق غرب” جشنواره کارلو وی واری/ رونمایی از پوستر بینالمللی فیلم
- مهدی یادگاری: بازار فیلم تحت تاثیر وضعیت اقتصاد جهان است
- جشنواره فیلم کن تهدید شد
- پاسخ اطبایی به یک موضوع: حضور فیلمهای ایرانی در جشنوارههای الف کمرنگ شده؟
- مرور حضور جهانی سینمای ایران در سال ۹۶
- سرنوشت جشنواره «یاس»/ صنف در انتظار تفاهم با سازمان سینمایی است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





