خب خدارا شکر ظاهرا راه برای صدور مجوز رسمی به صدای جواد یساری هموار شده است. امیدواریم این تساهل و تسامح ادامه پیدا کند و خبرهای خوب بیشتری را درباره رفع ممنوعیتهای کذایی بشنویم. نگارنده البته هیچ علاقهای به صدای آقای یساری نداشته و ندارم اما گمان میکنم اگر از ابتدا همه ما بدون درنظر گرفتن سلایقمان از حقوق پایمال شده افراد دفاع میکردیم کار به اینجاها نمیرسید. بسیاری از ما دفاع از یساری و امثالهم را دون شأن خود میدانستیم اما گمان نمیکردیم این شتری است که دم خانه همه ما میخوابد. امروز یساری به بهانه ابتذال ممنوع میشود فردا شجریان به بهانه اظهارنظرهای سیاسیاش. اگر از همان روز نخست سلیقه و رای خود را معیار حق و باطل نمیپنداشتیم و فکر نمیکردیم در مقام قسیم جنت و نار قرار داریم، اوضاع خیلی فرق میکرد. شما میتوانید این موضوع را به حوزههای دیگر هم تعمیم دهید. در سیاست هم آنهایی که به راحتی و به بهانههای انقلابی از حذف نیروهای ملی- مذهبی خوشحال میشدند گمان نمیکردند چند صباح دیگر نوبت به آنها میرسد و دایره دوستان انقلابی آنقدر تنگ میشود که حتی هاشمیرفسنجانی هم از آن بیرون میافتد. به نظرم حالا هم دیر نشده. یعنی اگر برای ممنوعیت یساری و امثالهم صدایی به اعتراض بلند نکردیم حالا برای رفع ممنوعیتش خوشحالیمان را با صدای بلند اعلام کنیم و به دستاندرکاران این رفع ممنوعیت، دست مریزاد بگوییم. آنهایی که بیپروای زمره عبوس زهد پروانه نمایش فیلم عصبانی نیستم را صادر کردند و پخش صدای جواد یساری را فاقد اشکال دانستند، به فرهنگ و هنر این سرزمین خدمت بسیار کردند و در ضمن به دیگران نشان دادند با صدور چنین مجوزهایی نه آسمان به زمین میآید و نه اقتدار انقلاب و نظام خدشهدار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دشمنان متجدد داریوش مهرجویی و مرضیه برومند
- یک فرصت طلایی برای خائن کشی/ به بهانه پخش مینیسریال «خائنکشی»
- گفتوگو با علیرضا تابش درباره سیر تاریخی ساخت فیلم سیاسی در سینمای ایران/ «زمان» یک فیلم اجتماعی را سیاسی میکند
- وقتی سروش صحت روشنفکر میشود
- نسخه مرمتشده «سلطان» در سینماتک خانه هنرمندان روی پرده میرود
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- زنده تر از تو کسی نیست
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- با غلطهایتان، از شاملو و کیارستمی، «قدیس» میسازید
- برترین های سینمای ایران در سال ۹۷ به انتخاب منتقدان سینماسینما / بخش سوم ایلیا محمدی نیا و شهرام اشرف ابیانه
- نه برای آن کسی عصبانی شد و نه برای این کسی آشغال در خیابان ریخت! / نگاهی به توقیف فیلم ها در دهه اخیر
- فرمان آرا :می گفتند دلم می خواد نشان می دهد که همه ایران افسردهاند
- جواد یساری: ورشکست شدم و رفتم سراغ خوانندگی/ از بچگی تا حالا نمازم ترک نشده است
- رقابت شدید جواد یساری با محمد رضا گلزار!
- حسین فرح بخش : جواد یساری هیچ وقت ممنوع الکار نبوده/یساری همسایه مان بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





