خب خدارا شکر ظاهرا راه برای صدور مجوز رسمی به صدای جواد یساری هموار شده است. امیدواریم این تساهل و تسامح ادامه پیدا کند و خبرهای خوب بیشتری را درباره رفع ممنوعیتهای کذایی بشنویم. نگارنده البته هیچ علاقهای به صدای آقای یساری نداشته و ندارم اما گمان میکنم اگر از ابتدا همه ما بدون درنظر گرفتن سلایقمان از حقوق پایمال شده افراد دفاع میکردیم کار به اینجاها نمیرسید. بسیاری از ما دفاع از یساری و امثالهم را دون شأن خود میدانستیم اما گمان نمیکردیم این شتری است که دم خانه همه ما میخوابد. امروز یساری به بهانه ابتذال ممنوع میشود فردا شجریان به بهانه اظهارنظرهای سیاسیاش. اگر از همان روز نخست سلیقه و رای خود را معیار حق و باطل نمیپنداشتیم و فکر نمیکردیم در مقام قسیم جنت و نار قرار داریم، اوضاع خیلی فرق میکرد. شما میتوانید این موضوع را به حوزههای دیگر هم تعمیم دهید. در سیاست هم آنهایی که به راحتی و به بهانههای انقلابی از حذف نیروهای ملی- مذهبی خوشحال میشدند گمان نمیکردند چند صباح دیگر نوبت به آنها میرسد و دایره دوستان انقلابی آنقدر تنگ میشود که حتی هاشمیرفسنجانی هم از آن بیرون میافتد. به نظرم حالا هم دیر نشده. یعنی اگر برای ممنوعیت یساری و امثالهم صدایی به اعتراض بلند نکردیم حالا برای رفع ممنوعیتش خوشحالیمان را با صدای بلند اعلام کنیم و به دستاندرکاران این رفع ممنوعیت، دست مریزاد بگوییم. آنهایی که بیپروای زمره عبوس زهد پروانه نمایش فیلم عصبانی نیستم را صادر کردند و پخش صدای جواد یساری را فاقد اشکال دانستند، به فرهنگ و هنر این سرزمین خدمت بسیار کردند و در ضمن به دیگران نشان دادند با صدور چنین مجوزهایی نه آسمان به زمین میآید و نه اقتدار انقلاب و نظام خدشهدار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دشمنان متجدد داریوش مهرجویی و مرضیه برومند
- یک فرصت طلایی برای خائن کشی/ به بهانه پخش مینیسریال «خائنکشی»
- گفتوگو با علیرضا تابش درباره سیر تاریخی ساخت فیلم سیاسی در سینمای ایران/ «زمان» یک فیلم اجتماعی را سیاسی میکند
- وقتی سروش صحت روشنفکر میشود
- نسخه مرمتشده «سلطان» در سینماتک خانه هنرمندان روی پرده میرود
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- زنده تر از تو کسی نیست
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- با غلطهایتان، از شاملو و کیارستمی، «قدیس» میسازید
- برترین های سینمای ایران در سال ۹۷ به انتخاب منتقدان سینماسینما / بخش سوم ایلیا محمدی نیا و شهرام اشرف ابیانه
- نه برای آن کسی عصبانی شد و نه برای این کسی آشغال در خیابان ریخت! / نگاهی به توقیف فیلم ها در دهه اخیر
- فرمان آرا :می گفتند دلم می خواد نشان می دهد که همه ایران افسردهاند
- جواد یساری: ورشکست شدم و رفتم سراغ خوانندگی/ از بچگی تا حالا نمازم ترک نشده است
- رقابت شدید جواد یساری با محمد رضا گلزار!
- حسین فرح بخش : جواد یساری هیچ وقت ممنوع الکار نبوده/یساری همسایه مان بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





