محسن تنابنده در سومین نمایش فیلمش در جشنواره فیلم توکیو گفت: هنوز برایم ارجحیت با بازیگری است، اما اگر احساس کنم بعضی قصهها را میتوانم خوب تعریف کنم، کارگردانی میکنم.
به گزارش سینماسینما، در واپسین روزهای جشنواره فیلم توکیو در ۱۳ آبانماه، فیلم «قسم» به نمایش درآمد و پس از نمایش، جلسه کوتاه پرسش و پاسخ با حضور محسن تنابنده، کارگردان فیلم برگزار شد.
در ابتدای نشست رییس بخش فیلمهای آسیایی جشنواره فیلم توکیو با بیان اینکه محسن تنابنده در ایران به عنوان بازیگر چهره محبوبی است، از او پرسید کارگردانی برایش اولویت دارد یا بازیگری، که این هنرمند گفت ترجیحش بازیگری است.
او که همچنان در فستیوال فیلم توکیو درباره موضوع فیلمش «قسامه» مورد پرسش قرار میگیرد در بخشی از نشست با اشاره به اینکه تنها دو بازیگر فیلم، حسن پورشیرازی و مهناز افشار بازیگر حرفهای هستند، ادامه داد: سختی کار در این است که بازیگران حرفهای در کنار نابازیگرها، بازیشان به چشم نیاید و همه بازیگران بازیهایشان با هم هماهنگ باشد.

محسن تنابنده با اشاره به موضوع فیلم اظهار کرد: قسم در اسلام مهم است و قسم الکی نخوردن هم خیلی مهمتر است، اما در این فیلم قسمخورهای ما به دلایل خیلی جزیی هم قسمهای دروغ خوردند.
در بخش دیگری از نشست پرسش و پاسخ فیلم «قسم»، این هنرمند درباره اینکه چرا فیلمهای ایرانی اخیرا در لوکیشنهای محدود ساخته میشوند، مورد پرسش قرار گرفت که پاسخ داد: در جشنواره گذشته فیلم کن ما شاهد نمایش فیلم «دزد فروشگاه» از کشور ژاپن بودیم که در فضای محدودی فیلمبرداری میشد، بنابراین ذات قصه است که مشخص میکند فرم قصه چگونه باید باشد.
جشنواره فیلم توکیو فردا شب (۱۴ آبانماه) به پایان میرسد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با اعلام برندگان؛ نماینده فلسطین در اسکار جایزه بزرگ توکیو را گرفت
- در بیانیه رسمی اعلام شد؛ ژاپن، کشور افتخاری بازار جشنواره فیلم کن
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- عکسی قدیمی که شبنم مقدمی منتشر کرد/ تنابنده، اصلانی و مقدمی؛ ۲۱ سال پیش
- «سردباد» به توکیو میرود
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- وقتی دیر میشود/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- ویم وندرس رئیس هیات داوران جشنواره فیلم توکیو شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





