دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران بیان کرد صنف سینماداران تصمیمی برای پرداخت پول فروش بلیت مسابقات جام جهانی به صاحبان فیلمهای در حال اکران را ندارد.
به گزارش سینماسینما، سیدضیاء هاشمی دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران با اشاره به تکلیف پرداخت هزینه فروش بلیت نمایش مسابقات فوتبال جام جهانی روسیه و دیگر مسابقات فوتبال در سینماها به صاحبان فیلمها گفت: واقعیت این است که ما به سینماداران زمان میدهیم تا مبالغ مورد نظر را پرداخت کنند، اما مساله این است که سینماداران تصمیم به پرداخت این پول ندارند و کمیته انضباطی نیز ضمانت اجرایی برای اینکه بتواند وارد عمل شود و سینمادار را مجاب به پرداخت هزینه نمایش فوتبال کند، ندارد.
او بیان کرد: متاسفانه دوستانی که آیین نامه کمیته انضباطی را تنظیم کردهاند، شرایطی به وجود آوردهاند که این کمیته نمیتواند مستقیم و با قدرت در برخی از امور وارد عمل شود و کار جدی انجام دهد زیرا ضمانت اجرایی درستی برای کمیته در نظر گرفته نشده، واقعیت این است که اگر کمیته انضباطی قابلیت اجرایی داشت باید جلوی صدور حواله فیلم برای سینماهایی که مبلغ مورد نظر را پرداخت نکردهاند، میگرفتیم.
هاشمی ادامه داد: تا امروز تعدادی سینما از جمله مگامال، کورش، پردیس آزادی، زندگی، چهارسو مبالغ مورد نظر خود را پرداخت کرده اند و دیگر سینماها از این امر سرباز زده اند و تصور میکنم نه تنها مبالغ نمایش جام جهانی را نمی پردازند، حق نمایش فوتبال آسیا (پرسپولیس) هم قرار نیست پرداخت کنند.
دبیر کمیته انضباطی تاکید کرد: انجمن سینماداران در تلاش است که سینماها هیچ پولی پرداخت نکنند و البته باید بگویم این انجمن به خوبی وظیفه خود که همان حمایت از منفعت سینماداران است، انجام میدهد، اما تهیهکنندگان نتوانستهاند منافع صاحبان آثار را تامین کنند و تا زمانی که بهصورت یکپارچه و در لوای صنف واحد فعالیت نکنیم با این مشکلات روبرو خواهیم بود.
او ادامه داد: در واقع این همه تشتتی که بین تهیهکنندگان وجود دارد سبب شده است تا حقوق تهیهکنندگان ضایع شود.
هاشمی در پایان به راه حل برون رفت از این مشکل اشاره کرد و گفت: اگر از حضور ذینفعان صاحبان نفوذ در حوزه تولید و پخش در شوراهای موثر جلوگیری شود و صنف تهیهکنندگان با شتاب بیشتری یکپارچه شود این معضلات مرتفع خواهد شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شهر در دست سینمادارها
- اعتراض سینماداران به کسر مالیات ۲۵ درصدی/ تغییر کاربری میدهیم
- در جلسه مشترک صنوف کارگردانان و تهیهکنندگان و مدیرعامل خانه سینما تصمیم گرفته شد؛ تشکیل کمیته مشترک برای تبادل نظر و همبستگی بیشتر اصناف
- محمد خزاعی خبر داد: پیگیری جدی سازمان سینمایی برای افزایش ظرفیت بلیت فروشی سینماها
- رئیس انجمن سینماداران: ۸۷ سینما در کل کشور بدهی دارند/ اکثر سینماها کاملا ورشکسته شدهاند
- درخواست شورای صنفی نمایش برای صبر بیشتر سینماداران؛ تعطیل نکنید!
- آیا تماشاگر خوب، تماشاگر مرده است؟
- معرفی ۳۰ سینما جهت دریافت وام + فهرست
- مصطفی کیایی: مجبوریم از طریق وکیل و قانون پولهایمان را از سینماداران بگیریم
- یادداشت محمدمهدی عسگرپور/ کرونا، سینما و صف ماسکداران
- «نمایه»/ در «اکران» ز که نالیم، که از ماست که برماست!
- نگاهی به سینماهای متروک شهر تهران/ سالنهایی که تبدیل به انباری و ورزشگاه شدند
- هفت سینما درآمد نمایش مسابقات جامجهانی را واریز کردند
- نظر مدیر یک پردیس سینمایی درباره رقابت سینماداران در جذب مخاطب
- سهم فیلمها از فروش بلیت مسابقات جامجهانی هنوز مشخص نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





