دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران بیان کرد صنف سینماداران تصمیمی برای پرداخت پول فروش بلیت مسابقات جام جهانی به صاحبان فیلمهای در حال اکران را ندارد.
به گزارش سینماسینما، سیدضیاء هاشمی دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران با اشاره به تکلیف پرداخت هزینه فروش بلیت نمایش مسابقات فوتبال جام جهانی روسیه و دیگر مسابقات فوتبال در سینماها به صاحبان فیلمها گفت: واقعیت این است که ما به سینماداران زمان میدهیم تا مبالغ مورد نظر را پرداخت کنند، اما مساله این است که سینماداران تصمیم به پرداخت این پول ندارند و کمیته انضباطی نیز ضمانت اجرایی برای اینکه بتواند وارد عمل شود و سینمادار را مجاب به پرداخت هزینه نمایش فوتبال کند، ندارد.
او بیان کرد: متاسفانه دوستانی که آیین نامه کمیته انضباطی را تنظیم کردهاند، شرایطی به وجود آوردهاند که این کمیته نمیتواند مستقیم و با قدرت در برخی از امور وارد عمل شود و کار جدی انجام دهد زیرا ضمانت اجرایی درستی برای کمیته در نظر گرفته نشده، واقعیت این است که اگر کمیته انضباطی قابلیت اجرایی داشت باید جلوی صدور حواله فیلم برای سینماهایی که مبلغ مورد نظر را پرداخت نکردهاند، میگرفتیم.
هاشمی ادامه داد: تا امروز تعدادی سینما از جمله مگامال، کورش، پردیس آزادی، زندگی، چهارسو مبالغ مورد نظر خود را پرداخت کرده اند و دیگر سینماها از این امر سرباز زده اند و تصور میکنم نه تنها مبالغ نمایش جام جهانی را نمی پردازند، حق نمایش فوتبال آسیا (پرسپولیس) هم قرار نیست پرداخت کنند.
دبیر کمیته انضباطی تاکید کرد: انجمن سینماداران در تلاش است که سینماها هیچ پولی پرداخت نکنند و البته باید بگویم این انجمن به خوبی وظیفه خود که همان حمایت از منفعت سینماداران است، انجام میدهد، اما تهیهکنندگان نتوانستهاند منافع صاحبان آثار را تامین کنند و تا زمانی که بهصورت یکپارچه و در لوای صنف واحد فعالیت نکنیم با این مشکلات روبرو خواهیم بود.
او ادامه داد: در واقع این همه تشتتی که بین تهیهکنندگان وجود دارد سبب شده است تا حقوق تهیهکنندگان ضایع شود.
هاشمی در پایان به راه حل برون رفت از این مشکل اشاره کرد و گفت: اگر از حضور ذینفعان صاحبان نفوذ در حوزه تولید و پخش در شوراهای موثر جلوگیری شود و صنف تهیهکنندگان با شتاب بیشتری یکپارچه شود این معضلات مرتفع خواهد شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شهر در دست سینمادارها
- اعتراض سینماداران به کسر مالیات ۲۵ درصدی/ تغییر کاربری میدهیم
- در جلسه مشترک صنوف کارگردانان و تهیهکنندگان و مدیرعامل خانه سینما تصمیم گرفته شد؛ تشکیل کمیته مشترک برای تبادل نظر و همبستگی بیشتر اصناف
- محمد خزاعی خبر داد: پیگیری جدی سازمان سینمایی برای افزایش ظرفیت بلیت فروشی سینماها
- رئیس انجمن سینماداران: ۸۷ سینما در کل کشور بدهی دارند/ اکثر سینماها کاملا ورشکسته شدهاند
- درخواست شورای صنفی نمایش برای صبر بیشتر سینماداران؛ تعطیل نکنید!
- آیا تماشاگر خوب، تماشاگر مرده است؟
- معرفی ۳۰ سینما جهت دریافت وام + فهرست
- مصطفی کیایی: مجبوریم از طریق وکیل و قانون پولهایمان را از سینماداران بگیریم
- یادداشت محمدمهدی عسگرپور/ کرونا، سینما و صف ماسکداران
- «نمایه»/ در «اکران» ز که نالیم، که از ماست که برماست!
- نگاهی به سینماهای متروک شهر تهران/ سالنهایی که تبدیل به انباری و ورزشگاه شدند
- هفت سینما درآمد نمایش مسابقات جامجهانی را واریز کردند
- نظر مدیر یک پردیس سینمایی درباره رقابت سینماداران در جذب مخاطب
- سهم فیلمها از فروش بلیت مسابقات جامجهانی هنوز مشخص نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





