
علی رویین تن تهیه کننده و کارگردان سینما که در فیلم بانک زده ها با علی انصاریان همکاری داشته است دلنوشته ای را در این زمینه منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، متن این دلنوشته به شرح زیر است:
همه می میریم.
اما مرگ با مرگ مساوی نیست.
تو بر مرگ هم خندیدی. قسم میخورم مرگ را خنداندی.
در این زمانه نامرد، قهرمان شدن سخت نیست، ساده است. اما ساده سخت و دست نیافتنی ست و نا ممکن.
تو ناممکن قهرمان شدی و نا ممکن مُردی.
مردن ت هم عجیب است. یکی شهید می خواندت، یکی قهرمان، یکی سلطان و یکی…. هرچی.
چه خوب که مردن مان زندگی بسازد و به یادها سپرده شود و مردم مردن را نخواهند.
مردمی که شبانه روز مرگ بر می گویند، اینبار به خاطر تو علی انصاریان، پسر بچه ی چهل و اندی ساله که از گذشته ی سخت به آسانی حال رسیدی، غمگین و دردمند باشند. مرگ بر مرگ یا مرگ بر مردن بگویند. اینچنین مرگی زندگی عاقبت به خیری ست.
تن ات را به خاک می سپاریم اما علی انصاریان مومیایی خاک نشده و خاک نگرفته مردمی ست که ساده و سادگی و خود بودن بی ریاش را قهرمان می خوانند.
روز مادر سرد هزار و سیصدو نود و نه
علی رویین تن
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پروانه ساخت سینمایی برای ۲ اثر صادر شد
- رونمایی از مستند زندگی علی انصاریان
- یادداشت علی رویین تن به مناسبت تولد فرامرز قریبیان
- انصراف علی رویین تن از داوری جشنواره فیلمهای ورزشی میلان به دلیل بیماری
- هنرنمایی پس از مرگ!
- «قطع فوری»؛ نگاهی خیاموار به زندگی
- «قطع فوری» بهار به سینماها میآید/ آخرین فیلم علی انصاریان در راه اکران
- اکران مردمی فیلم بانک زده ها/گزارش تصویری
- عامل قاچاق فیلم بانک زده ها دستگیر شد
- آیا بلیت شناور گیشه سینما را تکان میدهد؟/ فروش ۴۸ میلیونی یک فیلم هندی در سینماهای کشور
- به وصیت علی انصاریان عمل خواهیم کرد و افتتاحیه بانک زده ها را با تیم پرسپولیس خواهیم گرفت
- آیا سحر قریشی ممنوع الکار شده است ؟
- حمله عجیب طرفداران گروه موسیقی بی تی اس در فضای مجازی به یک فیلم اکران نشده
- پنج فیلم سینمایی جدید از چهارشنبه اکران میشوند
- گریه خسرو شکیبایی برای امام حسین (ع) در پشت صحنه «دلشکسته»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





