تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۱۲:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 3928

بیش از ۱۰۰ نفر از طرفداران حقوق زنان با گذر از موانع، خود را به فرش قرمز مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم لندن رساندند.
نمایش فیلم «حق رای» که به‌عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم لندن انتخاب شده بود، با حواشی فراوانی همراه شد و در حالی که بازیگران این فیلم مشغول گذر از روی فرش قرمز بودند، بیش از ۱۰۰ نفر از معترضان نسبت به حقوق زنان با عبور کردن از موانع، خود را به فرش قرمز رساندند.

این فعالان حقوق زنان برای اعتراض نسبت به خشونت خانوادگی علیه زنان تجمع کرده بودند و علاوه بر حمل پلاکاردهایی، فضای جشنواره فیلم لندن را با انفجار فشفشه‌های دودزا و رنگی مختل کردند.

فیلم «حق رای» به کارگردانی «سارا گاورون» که فیلمنامه‌اش را «ابی مورگان» فیلمنامه‌نویس فیلم‌های «شرم» و «بانوی آهنین» نوشته، به جنبش طرفداران حق رای زنان در بریتانیا در اوایل قرن بیستم می‌پردازد و نخستین فیلمی است که اجازه پیدا کرده در پارلمان بریتانیا فیلمبرداری شود.

در «حق رای» «مریل استریپ» بازیگر برنده سه جایزه اسکار، نقش «املین پنکهرست» فعال سیاسی حقوق زنان را بازی می‌کند که در پارلمان بریتانیا سخنرانی مهم و تأثیرگذاری در زمینه حق رای زنان داشت.

«هلنا بونهام کارتر» یکی از بازیگران فیلم «حق رای» درباره اتفاقات رخ داده در مراسم اولین نمایش این فیلم به «اسکای‌نیوز» گفت: خوشحالم که این فیلم کاری کرده است. این در واقع هدف فیلم بوده و این اعتراض، واکنش فوق‌العاده‌ای به فیلم بوده است.

«رومالا گارای» دیگر بازیگر فیلم «حق رای» نیز در این‌باره اظهار کرد: من با معترضان صحبت نکردم و خواسته‌های آن‌ها را نمی‌دانم؛ اما خوشحالم که می‌بینم جنبش حق رای زنان همچنان زنده و فعال است.

پس از این‌که نیروهای پلیس، معترضان را از محوطه ممنوعه دور کردند و موانع جدیدی در راه آن‌ها قرار دادند، مراسم نمایش فیلم «حق رای» با ۱۵ دقیقه تأخیر برگزار شد.

موسسه فیلم بریتانیا، جشنواره فیلم لندن را از ۷ تا ۱۸ اکتبر برگزار می‌کند.
منبع : ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها