فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» به کارگردانی شهریار بحرانی برای نمایش در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده می شود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی پروژه، تولید فیلم «آفتاب نیمه شب» از آبان ماه ۹۸ در سکوت خبری با مدیریت فیلمبرداری تورج منصوری آغاز و بیش از ۷۰ درصد آن انجام شده است. فیلم توسط سه تن از فیلمبرداران دوران دفاع مقدس شامل سعید صادقی، مصطفی دالایی و مرتضی اکبری و با سه دوربین فیلمبرداری می شود.
«آفتاب نیمه شب» نخستین همکاری بحرانی و منصوری است. همچنین عبدالحمید قدیریان به عنوان مدیر هنری شهریار بحرانی را در ساخت این فیلم یاری می کند.
بحرانی در جدیدترین فیلم سینمایی خود از فضای بازیگران حرفه ای فاصله گرفته و با دعوت گروهی از بازیگران تئاتر و عده ای جوان شیوه متفاوتی را در پیش گرفته است. بخش هایی از فیلم در سوریه می گذرد که به اقتضای داستان، گروهی از بازیگران عرب زبان نیز در آن به ایفای نقش می پردازند.
بحرانی پس از دو دهه با این فیلم به فضا و حال و هوای سینمای دفاع مقدس بازگشته است. او این بار با روایت برهه ای حساس و استراتژیک از تاریخ معاصر به موضوع مقاومت اسلامی خواهد پرداخت.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: این فیلم سرگذشت مردان بلندبالایی است که پس از پاییز ۶۳ با تلاش و مشقت، در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند.
فهرست برخی از عوامل فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» از این قرار است تهیه کننده و کارگردان: شهریار بحرانی، جانشین تهیه کننده و مجری طرح: محمدرضا رمضانی فرانی، نویسنده: سیدمحمد حسینی، مدیر هنری: عبدالحمید قدیریان، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، فیلمبرداران: سعید صادقی، مصطفی دالایی، مرتضی اکبری، عکاس: نادر فوقانی، مشاور تهیه کننده: محمد صادق آذین، مدیر تولید: فرهاد کینژاد، بازیگردان: محمد حاتمی، دستیار اول کارگردان: یعقوب غفاری، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا، ناظر کیفی: محمدعلی شجاعی فرد، طراح چهره پردازی: سید جلال موسوی، تدوین: مهدی اسدی، صدابردار: سیدمحمود محمودکاشانی، جلوههای ویژه بصری: امیر کاملان زرگر زرین، جلوههای ویژه میدانی: ایمان کرمیان، مدیر برنامه ریزی: مجید حقی طارونی، برنامه ریز: منصور میرشکاری، منشی صحنه: ابوالفضل زحمتی، مستندسازی پشت صحنه: مسعود قندی، مدیر تدارکات: مسعود شرفی کیا، روابط عمومی: سمانه احمدی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حسین ملکی درگذشت
- فیلمهایی با مضمون شیوع ویروس + ویدئو
- هوش مصنوعی در خدمت «آفتاب نیمه شب» شهریار بحرانی
- برگزاری جشن سینما در هفته اول شهریور/ آکادمی داوران تشکیل شد
- تورج منصوری: بازیگران، بودجه تولید فیلم را میبلعند
- مجوز ساخت چهار فیلمنامه صادر شد/ پیمان معادی «فردی» را میسازد
- جشن خانه سینما به چه فیلمهایی شانس دیده شدن میدهد؟
- بدرقه جمشید الوندی به خانه ابدی / گلایه از بیمهری سینما
- بدرقه جمشید الوندی به آرامگاه ابدی
- وداع با فیلمبردار «تنگنا»
- توضیحات تورج منصوری درباره شبهات رایگیری جشن خانه سینما
- نامزدهای بهترین فیلم جشن خانه سینما تغییر کرد/ توضیح منصوری درباره یک اشتباه
- تورج منصوری در گفتوگو با سینماسینما/ قرار نیست «فروشنده» چون اسکار گرفته، همه جوایز جشن خانه سینما را درو کند
- از تغییرات تندیس جشن سینما تا کمک نکردن دولت برای جشن نوزدهم
- انتشار یک دستنوشته درباره علی حاتمی پس از ۲۰ سال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





