فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» به کارگردانی شهریار بحرانی برای نمایش در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده می شود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی پروژه، تولید فیلم «آفتاب نیمه شب» از آبان ماه ۹۸ در سکوت خبری با مدیریت فیلمبرداری تورج منصوری آغاز و بیش از ۷۰ درصد آن انجام شده است. فیلم توسط سه تن از فیلمبرداران دوران دفاع مقدس شامل سعید صادقی، مصطفی دالایی و مرتضی اکبری و با سه دوربین فیلمبرداری می شود.
«آفتاب نیمه شب» نخستین همکاری بحرانی و منصوری است. همچنین عبدالحمید قدیریان به عنوان مدیر هنری شهریار بحرانی را در ساخت این فیلم یاری می کند.
بحرانی در جدیدترین فیلم سینمایی خود از فضای بازیگران حرفه ای فاصله گرفته و با دعوت گروهی از بازیگران تئاتر و عده ای جوان شیوه متفاوتی را در پیش گرفته است. بخش هایی از فیلم در سوریه می گذرد که به اقتضای داستان، گروهی از بازیگران عرب زبان نیز در آن به ایفای نقش می پردازند.
بحرانی پس از دو دهه با این فیلم به فضا و حال و هوای سینمای دفاع مقدس بازگشته است. او این بار با روایت برهه ای حساس و استراتژیک از تاریخ معاصر به موضوع مقاومت اسلامی خواهد پرداخت.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: این فیلم سرگذشت مردان بلندبالایی است که پس از پاییز ۶۳ با تلاش و مشقت، در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند.
فهرست برخی از عوامل فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» از این قرار است تهیه کننده و کارگردان: شهریار بحرانی، جانشین تهیه کننده و مجری طرح: محمدرضا رمضانی فرانی، نویسنده: سیدمحمد حسینی، مدیر هنری: عبدالحمید قدیریان، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، فیلمبرداران: سعید صادقی، مصطفی دالایی، مرتضی اکبری، عکاس: نادر فوقانی، مشاور تهیه کننده: محمد صادق آذین، مدیر تولید: فرهاد کینژاد، بازیگردان: محمد حاتمی، دستیار اول کارگردان: یعقوب غفاری، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا، ناظر کیفی: محمدعلی شجاعی فرد، طراح چهره پردازی: سید جلال موسوی، تدوین: مهدی اسدی، صدابردار: سیدمحمود محمودکاشانی، جلوههای ویژه بصری: امیر کاملان زرگر زرین، جلوههای ویژه میدانی: ایمان کرمیان، مدیر برنامه ریزی: مجید حقی طارونی، برنامه ریز: منصور میرشکاری، منشی صحنه: ابوالفضل زحمتی، مستندسازی پشت صحنه: مسعود قندی، مدیر تدارکات: مسعود شرفی کیا، روابط عمومی: سمانه احمدی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حسین ملکی درگذشت
- فیلمهایی با مضمون شیوع ویروس + ویدئو
- هوش مصنوعی در خدمت «آفتاب نیمه شب» شهریار بحرانی
- برگزاری جشن سینما در هفته اول شهریور/ آکادمی داوران تشکیل شد
- تورج منصوری: بازیگران، بودجه تولید فیلم را میبلعند
- مجوز ساخت چهار فیلمنامه صادر شد/ پیمان معادی «فردی» را میسازد
- جشن خانه سینما به چه فیلمهایی شانس دیده شدن میدهد؟
- بدرقه جمشید الوندی به خانه ابدی / گلایه از بیمهری سینما
- بدرقه جمشید الوندی به آرامگاه ابدی
- وداع با فیلمبردار «تنگنا»
- توضیحات تورج منصوری درباره شبهات رایگیری جشن خانه سینما
- نامزدهای بهترین فیلم جشن خانه سینما تغییر کرد/ توضیح منصوری درباره یک اشتباه
- تورج منصوری در گفتوگو با سینماسینما/ قرار نیست «فروشنده» چون اسکار گرفته، همه جوایز جشن خانه سینما را درو کند
- از تغییرات تندیس جشن سینما تا کمک نکردن دولت برای جشن نوزدهم
- انتشار یک دستنوشته درباره علی حاتمی پس از ۲۰ سال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





