
رییس ستاد صیانت از محصولات سینمایی و سمعی و بصری، دسترسی به نسخه ارسال شده از فیلم در جشنوارههای خارجی را یکی از معمولترین راهها برای قاچاق فیلمها دانست.
به گزارش سینماسینما، مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانههای تصویری و رییس ستاد صیانت از محصولات سینمایی و سمعی و بصری در گفتوگویی با «مهر» درباره روشهایی که قاچاقچیان فیلمهای سینمایی برای رسیدن به فیلمها دارند، توضیحاتی را ارائه کرد.
ابطحی در این زمینه گفت: «نکته ای که درباره کپی فیلم های ایرانی در داخل کشور وجود دارد این است که اکثر این فیلم ها از کانال های خارج از کانال های مرسوم و معمول موجود به دست مافیای قاچاق می رسد. به عنوان مثال نسخه ای از یک فیلم برای جشنواره خارجی ارسال می شود و از نسخه ارائه شده به آن جشنواره خارجی کپی برداری می شود و در اختیار مافیای قاچاق قرار می گیرد.»
مدیرعامل موسسه رسانههای تصویری توضیح داد: «زمانی که بازرسان و ماموران ما عوامل مختلف قاچاق فیلم ها را پیدا می کنند، متوجه می شوند که نسخه های موجود از نسخه ای است که برای یک جشنواره خارجی ارسال شده است. البته در این میان، این امکان وجود دارد که بعضی از نسخه فیلم ها از روی پرده سینما هم فیلمبرداری شده باشد.»
او ادامه داد: «اکثر فیلم هایی که از کانال جشنواره خارجی به دست قاچاقچیان می رسند زیرنویس انگلیسی دارند و کاملا مشخص است که برای یک جشنواره آماده شده است. در این شرایط مسئولیت لو رفتن فیلم برعهده تهیه کننده و کارگردان است. همچنین در این میان بخشی از فیلم ها که به جشنواره ها ارسال نمی شوند ولی نسخه ای از آنها برای اکران در کشورهای خارجی آماده می شوند هم در معرض این خطر هستند و ما با نسخه هایی که در اختیار قاچاقاچیان قرار گرفته مواجه هستیم.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- متن کامل گفت و گوی سینماسینما با مهدی یزدانی/ سرنوشت جشنواره های دولتی چه می شود
- ماموریت جدید مهدی یزدانی / ادغام وظایف موسسه رسانههای تصویری
- توضیحات علیرضا رئیسیان درباره ارقام اعلام شده از سوی فارابی
- گزارش اختصاصی سینماسینما/ بیشترین حمایتها را از فارابی و رسانههای تصویری کدام سینماگران دریافت کردهاند؟ + جدول
- جزییات حمایتهای هشت ساله موسسه رسانههای تصویری اعلام شد
- ۳۰ میلیارد سرمایه، برای تولید پروژههای بزرگ در شبکه نمایش خانگی
- شعبه رسیدگی به جرایم متخلفان آثار سمعی و بصری تشکیل میشود
- مدیرعاملی که بعد از سالها به موسسه رسانههای تصویری بازگشت
- انتصاب مهدی یزدانی به عنوان مدیرعامل موسسه رسانههای تصویری
- ابطحی: امکان دخالت برخی از سینماداران در فروش غیرقانونی فیلمهای سینمایی وجود دارد
- با آثار راه یافته به جشنواره فیلم یاس آشنا شوید
- شعبه قضایی ویژه سرقت آثار سینمایی و نمایش خانگی ایجاد میشود
- ایوبی: قاچاقچیان فیلم حرفهای شدهاند
- سهم تهیهکنندگان سینمایی در سامانه VOD مشخص شد / ۶۰ درصد سهم صاحبان آثار
- بعد از ملاقلیپور و کیمیایی نویت به صدرعاملی رسید/ ۱۳ فیلم در یک بسته
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»





