«لامینور»، «علفزار» و «مرد بازنده» به اکران میرسند؟/ مجوز سه فیلم اکران نوروز پشت سد نهادهای مختلف
🔹سینماپلاک نوشت : درحالیکه ده روز پیش شورای صنفی نمایش ترکیب هفت فیلم اکران نوروز را معرفی کرد، گفته میشود سه فیلم از لیست این شورا، برای کسب مجوز نمایش پشت سد نهادهای مختلف گیر کردهاند.
🔸 #علف_زار اولین ساخته کاظم دانشی که در جشنواره چهلم تحسین منتقدان و اهالی رسانه را کسب کرد، همانطور که پیشبینی میشد به خاطر موضوع ملتهبش برای دریافت مجوز نمایش دچار مشکل شده است.
🔹گفته میشود #قوه_قضاییه در حال حاضر سد راه این فیلم برای نمایش است.
🔹 #علفزار داستان یک بازپرس قضایی با بازی #پژمان_جمشیدی است که با پروندهای حساس دچار چالش میشود.
⛔براساس اطلاع سینماپلاک علفزار به اکران نوروز نمیرسد و با انتخاب سازمان سینمایی فیلم دیگری جایگزین آن خواهد شد.
🔸 #مرد_بازنده آخرین ساخته محمدحسین مهدویان یکی دیگر از فیلمهای اکران نوروز است که در جشنواره چهلم به نمایش درآمد و هنوز نتوانسته پروانه نمایش اکران نوروزی را از سازمان سینمایی کسب کند.
🔹براساس شنیدهها علاوه بر سازمان سینمایی #نیروی_انتظامی نهادی است که بر «مرد بازنده» اصلاحیههایی داده که باید انجام شود تا این فیلم در نوروز به نمایش درآید.
🔹مرد بازنده داستان یک کارآگاه جنایی با بازی #جواد_عزتی است که باید راز معمای یک قتل را کشف کند و در این میان با خانواده خود هم درگیریهایی دارد.
⛔گفته میشود مرد بازنده با انجام اصلاحیهها به زودی پروانه نمایش دریافت خواهد کرد.
🔸#لامینور آخرین ساخته #داریوش_مهرجویی به تهیهکنندگی #رضا_درمیشیان فیلم دیگری است که هر چند تیزرهایش منتشر شده و تهیهکنندهاش روزشمار اکران فیلم را هر روز منتشر میکند اما هنوز موفق به کسب پروانه نمایش نشده است.
🔹براساس آنچه مرتضی شایسته در گفتوگو با برنامه رادیویی سینمامعیار مطرح کرده است، مشکل «لامینور» بدعت عجیب سازمان سینمایی دولت یازدهم است که مطابق آن فیلمهایی که در دولت قبل مجوز نمایش گرفتهاند باید در این دولت هم برای بازبینی و کسب مجدد این مجوز اقدام کنند!
⛔آنطور که محمدرضا فرجی در برنامه سینمامعیار گفته است سازمان سینمایی برای اکران فیلم داریوش مهرجویی راغب است اما باید دید اعضای شورای پروانه نمایش و شورای سهنفره سازمان هم به اندازه او برای نمایش این آخرین ساخته داریوش مهرجویی راغب هستند یا خیر!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفت و گو با کاظم دانشی، کارگردان فیلم «علف زار»/ برخی راویان جنبش «می تو» خودشان هم مقصرند
- نگرانی پخشکننده فیلم «علفزار» از قدرت گرفتن یک تفکر خاص در سینما
- قهرمان تنهایی که دوربین رهایش نمیکند/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- یک آس و نیم/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- فروش میلیاردی فیلمها، در حالیکه هنوز هیچ کدام یک میلیون مخاطب نداشتهاند
- واقعا فکر می کنم زن ها استثمار می شوند/ گفت و گو با داریوش مهرجویی به بهانه اکران «لامینور»
- تنهاییِ یک مرد/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- توضیحات داریوش مهرجویی دربارهی ویدیوی دوم و ماجراهای نمایش فیلم «لامینور»
- بازی مار و پلّه با اَشباح محترم
- چرا پروانه نمایش «لامینور» را تمدید نمیکنید؟/ یادداشت علیرضا داودنژاد
- آبیار در واکنش به ویدئوی اعتراضی مهرجویی: خشم کارگردان بزرگمان تداعیکننده خشم شخصیتهای «هامون» و «پستچی» است
- فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ آقایان سازمان سینمایی !؟/ واکنش حسن فتحی به سخنان تلخ و غم انگیز مهرجویی
- چرا نمی خواهید بپذیرید که سینما محکمه نیست/واکنش رییس انجمن منتقدان به حواشی لامینور
- داریوش مهرجویی: در وزارت ارشاد به همراه دستیارانم تحصن میکنم
- مهرجویی: شما میدانید در این مملکت چه کسی حرف اول را میزند؟/ خاطرهای از توقیف «سنتوری»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





