کانون کارگردانان سینمای ایران در حمایت از اکران فیلم «قصیده گاو سفید» و دیگر فیلمهای توقیفی سینما، بیانیهای منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، در بخشهای از این بیانیه آمده است: «کانون کارگردانان سینمای ایران، همواره از نظرات و انتقادات استقبال کرده و آن را باعث پیشرفت و تصحیح و به روز شدن امور صنفی میداند؛ ولی ادعای اخیر آقای بهتاش صناعیها (کارگردان قصیده گاو سفید) و تکرار آن مبنی بر عدم حمایت کانون از اکران فیلم توقیف شده «قصیده گاو سفید» یک تهمت غیرمنصفانه است چون شورای مرکزی کانون کارگردانان ثابت کرده که همواره مدافع سرسخت اکران همه فیلم های سینمائی بوده و بارها در نامهها، بیانیهها و جلسات صنفی متعدد با مدیران ارشاد بر این مسئله تاکید کرده است.»
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «باز هم بر موضع صریح و همیشگی کانون کارگردانان مبنی بر لزوم اکران همه فیلمهای توقیفی سینمای ایران تاکید می کنیم از کاناپه (کیانوش عیاری) و قاتل و وحشی (حمید نعمت اله) و ارادتمند، نازنین (عبدالرضا کاهانی) و صدسال به این سالها (سامان مقدم) و شیشلیک (محمدحسین مهدویان) و چپ راست (حامدمحمدی) و….. تا فیلم های افتخار آفرین سینمای ایران از کارگردانان صاحب نامی چون آقایان جعفر پناهی، محمد رسول اف، سعید روستائی(برادران لیلا) و دیگر کارگردانان بین المللی که مردم ایران حق دیدن آن فیلم ها را دارند و حتی فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته آقای بهتاش صناعی ها، که متاسفانه بر خلاف فیلم های یاد شده، دچار سوء تفاهمی عجیب شده است.»
همچنین شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران در این بیانیه صراحتا به برخی ادعای مطرح شده از سوی کارگردان «قصیده گاو سفید» که در فضای مجازی آنها را مطرح کرده بود، پاسخ داده است و دوباره حمایت خود را از نمایش این فیلم اعلام کرده و تاکید کرده است که این فیلم بی جهت توقیف شده است.
این کانون همچنین با اشاره به نمایش فیلم «قصیده گاوسفید» در بخش اصلی جشنواره فیلم فجر در سال ۹۸ تاکید کرده و نوشته است که «به نظر ما، این فیلم که در آن «یک قاضی از دادن حکم اشتباه اعدامی دچار عذاب وجدان می شود»، نه تنها باید در جشنواره فیلم فجر آن سال مورد تحسین داوران و قوه قضائیه قرار میگرفت، بلکه باید از اکران آن، حمایت ویژه میشد.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به مخالفین اکران فیلم «پیر پسر»/ شرمتان باد، سیه فکران ضد سینما وهنر!
- در پی حضور دو فیلم ایرانی در بخش رقابتی کن؛ کانون کارگردانان سینما بیانیه داد: خوشحالیم
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
- رونمایی از «دندان گرگ» در خانه سینما
- وزارت ارشاد پیگیر روشن شدن ابعاد قتل داریوش مهرجویی/ بیانیه شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان سینما
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- کانون کارگردانان سینما به خزاعی نامه نوشت/ برای جلوگیری از بحران بیکاری در سینما تدبیر کنید
- واکنش سازندگان «قصیده گاو سفید» به یک بیانیه/ برای دفاع از یک فیلم توقیف شده نیاز به تحلیل محتوایی آن نیست
- در یک بیانیه اعلام شد؛ اظهار امیدواری کانون کارگردانان درباره مجوز دادن به فیلمهای توقیفی
- ادامه اختلاف میان صنوف و سازمان سینمایی/ گره «اکران» کور میشود؟
- بیانیهای برای اکران بی قید و شرط «لامینور» در نوروز
- بیانیه کانون کارگردانان سینما/ انتقاد از خبرهای کذب درباره یک ماجرای چاقوکشی در سینما
- یادداشت مریم مقدم و بهتاش صناعیها؛ قاچاق تیر خلاصی است بر پیکر فیلمی که ۹ سال عمرمان را صرفش کردیم
- «قصیده گاو سفید» در آلمان و اتریش اکران میشود/ رونمایی از پوستر آلمانی فیلم
- «قصیده گاو سفید» برگزیده جشنواره اسپانیایی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





