«آلبرتو ربچی- Alberto Ricci» مدیر فستیوال فیلم کوتاه رم، از مجید موثقی سینماگر ایرانی ساکن سوئیس برای داوری بخش اصلی و رقابتی الملل این جشنواره دعوت به عمل آورد.
به گزارش سینماسینما، این فستیوال ایتالیایی فرصتی برای فیلمسازان نوظهوری است که داستان های خود را با امکانات محدودی می سازند و آثارشان از عمق تازه ای برخوردار است. «جان اسکودر – Jon Ecsuder» از دیگر داوران این جشتوراه است که فیلمساز و دانش آموخته مدرسه طراحی نیویورک است و تهیه کنندگی فیلم بلند اسپانیایی «Jump into avoid»را در کارنامه دارد.
مجبد موثقی، دانش آموخته کارگردانی در مسکو نزد فیلمساز روسی «وادیم آبدرشیتف -Vadim Abdrashitov » است. او داوری و ورکشاپ های گوناگونی را تا به امروز در ایران، مسکو، تفلیس، مزار شریف، تورنتو، داکا، نیون، لایپزیگ، زوریخ و رم بر عهده داشته و برگزار کرده است. چندی پیش نیز برای دومین بار در جشنواره فیلم «ویزیون دو ریل» در تیم داوری این جشنوراه قرار گرفت. او در حال اتمام آخرین ساخته خود مستند «پنج ِ باز» است که تهیه کنندگی آنرا با همراهی حامد شکیبانیا بر عهده داشته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- طعم تلخ گیلاس
- ناصر تقوایی؛ صدای خاموشِ یک سینمای بیدار
- صیدِ کارگردان بزرگ
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- مجید موثقی داور جشنواره مصری شد
- قمارباز بزرگ سینما
- نگهبانی که زود گول خورد/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- گرگِ آخر/ نگاهی به فیلم «برف آخر»
- ردِ بو/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- یک سینماگر ایرانی داور جشنواره فیلم توفوزی گرجستان شد
- مجید موثقی عضو هیات داروران جشنوارهای سوئیسی شد
- جشنواره زوریخ میزبان یک داور و چهار فیلم ایرانی
- یک سینماگر ایرانی در جمع داوران جشنوارهای سوئیسی
- یک فیلمساز ایرانی رئیس هیات داوران بخش اینتر فیلم جشنواره لایپزیگ آلمان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





