مجید موثقی برای دومین بار در تیم داوری جشنواره فیلم«Vision de Réel» قرار گرفت.
به گزارش سینماسینما، «اینترفیلم-Inter-Film »در جشنواره های الف دنیا یک تیم داوری مستقل دارد که جایزه پنج هزار فرانکی این بخش به فیلمی معناگرایانه تعلق می گیرد که قادر است به عمق وجود انسان نفوذ کند. این جشنواره از ۱۵ تا ۲۵ آوریل در شهر نیون سوئیس برگزار می شود. موثقی به همراه نوئمی گرادول برنه، ماری ترز مِدِر، فیل ویلفرید مایچتری، به تماشای ۱۳ فیلم «رقابت اصلی بین الملل» می نشیند که فیلمسازنی چون «جسیکا ِبشیر »فیلمساز مکزیکی (برنده جایزه بزرگ جشنواره ساندنس)، «آوی مگرابی»( برنده جایزه صلح در جشنوراه برلین)، «دوید هردیس» مستند ساز سوئدی (تهیه کننده فیلم مادر در جشنواره کن ۲۰۱۶)، «ناتالیا آماندا» با فیلم «کاربران – Users» برنده جایزه بهترین کارگرانی در جشنوراه فیلم ساندنس و «لیزبث د سیولار » برنده «جایزه کالیگاری جشنواره برلین» در این دوره حضور دارند ، این جشنواره معتبر بیش از پنجاه سال پیش توسط«موریس دِ هادلن» تاسیس شد که مدیر جشنواره های فیلم ونیز، برلین و لوکارنو نیز بوده است. در حال حاضر مدیریت هنری این فستیوال بر عهده «اِمیلی بوژِس» است. مجید موثقی تا به امروز داوری و ورکشاپ های گوناگونی را در ایران، مسکو، تفلیس، مزار شریف، تورنتو، داکا، نیون، لایپزیگ، زوریخ و رم برگزار کرده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- طعم تلخ گیلاس
- ناصر تقوایی؛ صدای خاموشِ یک سینمای بیدار
- صیدِ کارگردان بزرگ
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- مجید موثقی داور جشنواره مصری شد
- قمارباز بزرگ سینما
- نگهبانی که زود گول خورد/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- گرگِ آخر/ نگاهی به فیلم «برف آخر»
- ردِ بو/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- یک سینماگر ایرانی داور جشنواره فیلم توفوزی گرجستان شد
- مجید موثقی داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- جشنواره زوریخ میزبان یک داور و چهار فیلم ایرانی
- یک سینماگر ایرانی در جمع داوران جشنوارهای سوئیسی
- یک فیلمساز ایرانی رئیس هیات داوران بخش اینتر فیلم جشنواره لایپزیگ آلمان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





